Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Er zijn ook mensen die met veel passie hun oldtimer opknappen en onderhouden. Ik zie dat kastje nog niet communiceren met de rest van de motorfiets. Daarna mogen ze met de hele collectie jaarlijks naar de APK. Dan ga je rijden en ben je in de binnenstad en op de dijken niet meer welkom. Ik weet het niet hoor, maar de charme gaat er wel een beetje vanaf.

Ik zeg geniet ervan zolang het nog kan.


Dit komt dus op hetzelfde neer als massieve trajectcontrole enz. Aantasting van vrijheid en creativiteit.
 
Er zijn ook mensen die met veel passie hun oldtimer opknappen en onderhouden. Ik zie dat kastje nog niet communiceren met de rest van de motorfiets. Daarna mogen ze met de hele collectie jaarlijks naar de APK. Dan ga je rijden en ben je in de binnenstad en op de dijken niet meer welkom. Ik weet het niet hoor, maar de charme gaat er wel een beetje vanaf.

Ik zeg geniet ervan zolang het nog kan.
Zo lang er hele volksstammen Groen-Links gaan stemmen zal het wel niet beter worden.

Onlangs kwam ik aan het eind van een motor-toertocht ook zo'n GL-milieu-dromer tegen.
Erg inconsequent: Onnodig een motor-toertocht rijden en dan toch plijten over een beter milieu.
Toen ik 'm meldde dat ook hij 210km 'zinloos' brandstof had verstookt, wist ie het effe niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Begrenzing op snelheid en pk's. Een modern systeem zou je snelheidsbegrenzing automatisch kunnen aanpassen aan de weg. Beperking kan ook best 75pk. Meer dan genoeg. Nooit begrepen waarom je voor op straat een 200pk motor (of auto) nodig hebt.
Ik heb het idee dat je niet echt een idee hebt of helemaal begrijpt wat voor groot goed het is dat we de vrije keuze hebben om dus juist wél een motor te kunnen kopen met 200pk. En dat we zelf vrij mogen bepalen waar en hoe we rijden binnen bepaalde regelgeving.

Wat jij voor stelt is gewoon een stap naar een totalitaire staat. En dat is iets wat je gewoon niet moet willen. Zeker niet omdat je kennelijk al die vrijheid wilt opgeven vanwege enkelen (laten we 1% nemen, wat me al veel lijkt).

En vergeet niet, wanneer je zo'n stap neemt bij dit soort zaken dan zullen exact dezelfde maatregelen genomen worden in andere onderdelen van ons leven. Zéér ongewenst als je het mij vraagt.

Maargoed, dit is eigenlijk meer iets voor offtopic.. terug naar de dijk! Waar jouw oplossingen ook niet zaligmakend zullen zijn.

Zo had ik een MT07, 75pk. Je wilt niet weten hoeveel lawaai daaruit kan komen, hoe hard je over een dijkje kunt scheuren. En met bv 60 rij je op zo'n dijk nog steeds veel te snel in sommige situaties. Doei vrijheid! En geen oplossing.. fan-tas-tisch, goed over nagedacht ook..
 
Begrenzing op snelheid en pk's. Een modern systeem zou je snelheidsbegrenzing automatisch kunnen aanpassen aan de weg. Beperking kan ook best 75pk. Meer dan genoeg. Nooit begrepen waarom je voor op straat een 200pk motor (of auto) nodig hebt.

Ja leuk, dan direct ook een chip in je nek die communiceert met je hersenen. Als je denkt aan een overtreding komt de politie om je te arresteren voor een voorgenomen overtreding.
 
en zit op een waterscooter met tig onnodige pk's in zijn avatar _O-
Die heeft anders wel heel wat minder pk's dan je zou denken.

Ja, maar dat is in Thailand. Daar mag nog alles.
Niet goed opgelet tijdens de les aardrijkskunde? :+
Dat is op de Filipijnen ;)

En daar mag lang niet alles, wetgeving is heel anders dan in Thailand.
Niet goed opgelet tijdens de les geschiedenis? :+

Ik blijf verder gewoon bij mijn mening dat een snelheidsbegrenzer geen inbreuk op de vrijheid is, en een zwarte doos geen inbreuk op de privacy.

Die aangehaalde 1% onbeheerste verkeersdeelnemers? Maak daar maar minstens 50% van, die andere beheerste 50% zou zlefs blij zijn met die begrenzers want het geeft hun een rustiger en veiliger verkeer.

Vrachtwagens rijden er al járen mee rond, waarom dan ook niet bij auto's? Kan perfect!

En een zwarte doos is in de verste verte geen inbreuk op de privacy ... maar een vorm van gerechtigheid. Heel veel processen zouden niet meer uitdraaien dat de onschuldige in fout gesteld wordt.

Alleen als je schriftelijke toestemming geeft om uw zwarte doos openbaar te maken, en de gebruikersnaam en password op uw auto noteert zodat iedereen kan inloggen om te zien waar je bent, is het inbreuk op de privacy.

Maar dan kan natuurlijk ook uw vrouw zien wanneer, waar en in welke rosse buurt je nu weer uitgehangen hebt ...
... en ja, via het gerecht mag dat wel te weten gekomen worden vind ik, zodat ook voor haar gerechtigheid kan geschieden ...
metaforisch en dus niet naar iemand persoonlijk bedoelt ...

Maar ik blijf gewoon bij mijn mening, massale trajectcontrole, zwarte dozen, pk/snelheidsbegrenzing, nee, het is absoluut geen inbreuk op vrijheid en privacy.

Nog een stom voorbeeldje: het zou VERBODEN moeten zijn om zelfs in je eigen auto te roken. Waarom? Heb je niet de vrijheid te roken in je eigen auto? Waarom zou je die wél krijgen? Die kinderen dat daar bij zitten hebben daardoor niet de vrijheid om rookvrij op te groeien en gaan door dat uiterst slechte voorbeeld zelf ook roken later!

En nog even over de Filipijnen? Veel van wat je hier kan moet je daar niet proberen, want, het gaat je veel geld kosten, of, en dat kan best snel zijn, je kan een tijdje gaan brommen, en de ambassade, vergeet het, die gaan je NIET helpen! En terecht.

On topic: ik vind het (deels en tijdelijk) afsluiten van wegen als de lekdijk en andere, zowel in NL en B helemaal niet verkeerd en begrijpelijk.
We moeten zo snel mogelijk af van het idee "gemotoriseerd verkeer is koning op de weg."

Maar! Ik heb mijn mening, jullie hebben jullie mening, en daar kan ik vrede mee hebben.
Doei :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben wel blij dat je uit belgië komt.die maken wel vaker vreemde grappen :?
 
Ik heb het idee dat je niet echt een idee hebt of helemaal begrijpt wat voor groot goed het is dat we de vrije keuze hebben om dus juist wél een motor te kunnen kopen met 200pk. En dat we zelf vrij mogen bepalen waar en hoe we rijden binnen bepaalde regelgeving.

Wat jij voor stelt is gewoon een stap naar een totalitaire staat. En dat is iets wat je gewoon niet moet willen. Zeker niet omdat je kennelijk al die vrijheid wilt opgeven vanwege enkelen (laten we 1% nemen, wat me al veel lijkt).

En vergeet niet, wanneer je zo'n stap neemt bij dit soort zaken dan zullen exact dezelfde maatregelen genomen worden in andere onderdelen van ons leven. Zéér ongewenst als je het mij vraagt.

Maargoed, dit is eigenlijk meer iets voor offtopic.. terug naar de dijk! Waar jouw oplossingen ook niet zaligmakend zullen zijn.

Zo had ik een MT07, 75pk. Je wilt niet weten hoeveel lawaai daaruit kan komen, hoe hard je over een dijkje kunt scheuren. En met bv 60 rij je op zo'n dijk nog steeds veel te snel in sommige situaties. Doei vrijheid! En geen oplossing.. fan-tas-tisch, goed over nagedacht ook..
:t
 
Dictatuur verhaal

Te zware Nederwiet gerookt? Of teveel triples achterover geslagen?
Oh nee wacht. Dat is in jouw ideaal beeld natuurlijk ook niet toegestaan.
Alles wat je noemt inbreuk op de vrijheid en privacy.
 
Laatst bewerkt:
Heel verhaal....

Ik blijf mij verbazen over hoe makkelijk mensen vinden dat iets niet onder privacy valt.

Ik doe niets verkeerd en heb dus niets te verbergen :N

“Privacy niet belangrijk vinden omdat je niets te verbergen hebt, is hetzelfde als niet geven om vrijheid van meningsuiting omdat je niets te zeggen hebt.”
Edward Snowden
 
Trajectcontrole als middel tegen overtredingen is niet echt off-topic.


@DKP, in België kom ik niet dagelijks maar in Nederland hebben we op verschillende wegen inmiddels trajectcontrole en men wil het gaan uitbreiden.

Nu rijd ik wel eens over zo'n weggedeelte en ik kan je melden dat er weinig meer irritant is dan trajectcontrole.

Mensen zitten naar de snelheidsmeter te staren, kijken slecht om zich heen, ze klitten bij elkaar, hele drommen auto's hangen bij elkaar want ja, je mag niet inhalen... Ze hangen links, midden, maakt niet uit want je mag toch nergens harder.

Uit verveling pakken sommigen de telefoon er maar bij en gaan met dat ding op schoot zitten appen of wat dan ook.
Lekker veilig.

Door trajectcontrole komt het slechtste van de rijstijlen boven, het zou echt vandaag nog gestopt moeten worden.


En dan nog, laatst was het in het nieuws. Het aantal verkeersdoden was weer toegenomen, als oorzaak werd gewezen op afleiding door de smartphone (NL) en wat doet de politie, ze gaan meer snelheidscontroles houden.
Het slaat echt helemaal nergens meer op.


Er is maar één goede controle en dat is door politiemensen van vlees en bloed die tussen het verkeer rijden en zien wat er gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Trajectcontrole als middel tegen overtredingen is niet echt off-topic.


@DKP, in België kom ik niet dagelijks maar in Nederland hebben we op verschillende wegen inmiddels trajectcontrole en men wil het gaan uitbreiden.

Nu rijd ik wel eens over zo'n weggedeelte en ik kan je melden dat er weinig meer irritant is dan trajectcontrole.

Mensen zitten naar de snelheidsmeter te staren, kijken slecht om zich heen, ze klitten bij elkaar, hele drommen auto's hangen bij elkaar want ja, je mag niet inhalen... Ze hangen links, midden, maakt niet uit want je mag toch nergens harder.

Uit verveling pakken sommigen de telefoon er maar bij en gaan met dat ding op schoot zitten appen of wat dan ook.
Lekker veilig.

Door trajectcontrole komt het slechtste van de rijstijlen boven, het zou echt vandaag nog gestopt moeten worden.


En dan nog, laatst was het in het nieuws. Het aantal verkeersdoden was weer toegenomen, als oorzaak werd gewezen op afleiding door de smartphone (NL) en wat doet de politie, ze gaan meer snelheidscontroles houden.
Het slaat echt helemaal nergens meer op.


Er is maar één goede controle en dat is door politiemensen van vlees en bloed die tussen het verkeer rijden en zien wat er gebeurt.

Goh zeg... er komt iets zinnigs uit :+
 
Trajectcontrole als middel tegen overtredingen is niet echt off-topic.


@DKP, in België kom ik niet dagelijks maar in Nederland hebben we op verschillende wegen inmiddels trajectcontrole en men wil het gaan uitbreiden.

Nu rijd ik wel eens over zo'n weggedeelte en ik kan je melden dat er weinig meer irritant is dan trajectcontrole.

Mensen zitten naar de snelheidsmeter te staren, kijken slecht om zich heen, ze klitten bij elkaar, hele drommen auto's hangen bij elkaar want ja, je mag niet inhalen... Ze hangen links, midden, maakt niet uit want je mag toch nergens harder.

Uit verveling pakken sommigen de telefoon er maar bij en gaan met dat ding op schoot zitten appen of wat dan ook.
Lekker veilig.

Door trajectcontrole komt het slechtste van de rijstijlen boven, het zou echt vandaag nog gestopt moeten worden.


En dan nog, laatst was het in het nieuws. Het aantal verkeersdoden was weer toegenomen, als oorzaak werd gewezen op afleiding door de smartphone (NL) en wat doet de politie, ze gaan meer snelheidscontroles houden.
Het slaat echt helemaal nergens meer op.


Er is maar één goede controle en dat is door politiemensen van vlees en bloed die tussen het verkeer rijden en zien wat er gebeurt.

:^

Ja, echt deze keer


;)
 
Ik ruik het begin van een volgende dijkweg-afsluiting...

Ja...dat krijg je dus als ergens in NL een precedent geschapen wordt door een burgemeester, dan vliegt de rest van groen-links Nederland er gelijk op af...totdat je niks anders meer rest dan ongehoorzaamheid en sabotage...
 
Laatst bewerkt:
Is toch mooi, zo af en toe lekker rellen?

Ja, vind ik ook, zeker in zo'n geval, ben al iets ouder maar in zo'n geval komt het slechtste in mij boven, geloof me. Bij die ene afsluiting ook, dan konden ze de moeren vastlassen maar dan nam ik een pijpensnijder mee, maak je daar maar niet druk om...
 
Terug
Bovenaan Onderaan