Motor-Forum

Select Forum

Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?
volens nolens

recalcitrant in de wieg

Reg. datum:
22 apr. 2010
quote:
OgriUK schreef op 24 juni 2017 @ 19:02:
Ik ben benieuwd waaruit die "last" en "overlast", veroorzaakt door een langsrijdende motor met lawaaiuitlaat nou bestaat. Je wordt er niet doof van, niet door aangereden, niet ziek van. Wat dan?

Wat dacht je van zeuren om te zeuren? Is hetzelfde geneuzel als indertijd met die grote terreinwagens...de zogenaamde pc-hooft tractoren...konden de mensen toen ook zo over zeuren (in bepaalde kringen), is vanzelf weer over gewaaid...zijn van die groen-links stokpaardjes...
vf750s vfr750f vfr750f cbr1000f gsxr1100w gsxr1100w fireblade xt660x akrapovic KTM 990 smr

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
Als ik zou stemmen, zou ik dat waarschijnlijk op groen-links doen, maar dat terzijde.
volens nolens

recalcitrant in de wieg

Reg. datum:
22 apr. 2010
quote:
OgriUK schreef op 24 juni 2017 @ 19:20:
Als ik zou stemmen, zou ik dat waarschijnlijk op groen-links doen, maar dat terzijde.

Dan verkoop in godsnaam die motor maar snel en koop paard en wagen of een geit...
vf750s vfr750f vfr750f cbr1000f gsxr1100w gsxr1100w fireblade xt660x akrapovic KTM 990 smr

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:
Toktok schreef op 24 juni 2017 @ 19:10:

[...]

Wat dacht je van zeuren om te zeuren? Is hetzelfde geneuzel als indertijd met die grote terreinwagens...de zogenaamde pc-hooft tractoren...konden de mensen toen ook zo over zeuren (in bepaalde kringen), is vanzelf weer over gewaaid...zijn van die groen-links stokpaardjes...

Groen links poster achter de ramen en achter staat een enorme audi cabrio geparkeerd, wel een tdi, want benzine is zo duur. |(
Mijn motor leeft: Hij wipt, rook en hij zuipt.

FZS600

Reg. datum:
31 mrt. 2016
quote:

Onderzoekers denken daar anders over: https://www.metronieuws.n...zieker-van-verkeerslawaai

Ik kan mij best voorstellen dat het niet prettig is als je lekker in je tuin wil zitten maar de hele dag jankende motoren langs ziet komen. De gemiddelde dijkbewoner heeft ook niets tegen motorrijders an sich heeft, maar er zijn teveel mooiweer rijders die de dijk als racecircuit gebruiken, onnodig hard en hoog in de toeren rijden.

Beledigd zijn is een keuze

Reg. datum:
25 okt. 2009
quote:
Jij kunt je dat moeilijk voorstellen omdat voor jou motorrijden een hobby is en je het geluid van motoren mooi vindt ;)

Maar bij een bewoner die niets met motoren heeft kan ik mij best voorstellen dat het knap irritant is, en vooral op zomerse dagen als er bij wijze van spreken hele volksstammen over zo,n dijk heenrijden.
De meeste auto,s zijn qua geluid nog wel redelijk constant.
Maar de meeste motorrijders wilen na de bocht graag wel even weer het gas (een beetje) opentrekken, en juist dat wordt vaak als irritant en overlastgevend beschouwd.

Z1000SX

Reg. datum:
28 jul. 2007
Hier kwam ook weer voorbij dat ze extra gingen controleren en in gesprek gingen met de buurtbewoners. Helaas gister ook weer 2 bewoners uit het dorp aan de dijk zelf die ruim 90 gingen waar je 60 mag. En maar klagen die lui.
SXSXSXSXSXSXSX

Reg. datum:
13 aug. 2015
Het lijkt wel of overlast als een recht wordt gezien. Waarbij elke burger recht heeft op zijn eigen overlast met bijbehorend klagen en maatregelen. Zo gaf ik aan dat ik zelf niets met dieren heb om in huis te houden, maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand anders daar veel plezier aan beleeft. De overlast of het gevaar zit hem niet in de hond maar hoe het baasje het beestje behandelt.

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
Mojave schreef op 24 juni 2017 @ 16:41:
Zelf heb ik niets met (huis)dieren om te hebben. ....... kan mij goed voorstellen hoeveel plezier een ander daar aan heeft.

Idd motor is leuk , maar zeker zoveel plezier heb ik met een huisdier.
Een parkiet, een cavia of een kat je hebt er steeds weer lol van. Altijd genieten!!!
(anderen hebben mss weer meer met een ander dier)
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Reg. datum:
13 aug. 2015
Kat(ten) uit de buurt doen hun behoefte bij mij in de tuin en dat geeft wel eens een geurtje. Als ik mij hetzelfde opstel als de groep dijkbewoners dan verschaf ik mij het recht om dat als overlast te ervaren en mag ik met een groepje medestanders op kosten van de gemeenschap allerlei onderzoeken en procedures opstarten. Ik doe dat niet en vind het goed dat die katten in mijn tuin lopen. Is het zoveel gevraagd dat ik met mijn motor op de openbare wil rijden?

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
DiNozzo schreef op 24 juni 2017 @ 20:15:

[...]

Onderzoekers denken daar anders over: https://www.metronieuws.n...zieker-van-verkeerslawaai

Ik kan mij best voorstellen dat het niet prettig is als je lekker in je tuin wil zitten maar de hele dag jankende motoren langs ziet komen. De gemiddelde dijkbewoner heeft ook niets tegen motorrijders an sich heeft, maar er zijn teveel mooiweer rijders die de dijk als racecircuit gebruiken, onnodig hard en hoog in de toeren rijden.

Dat zijn onderzoeken naar correlaties, er zijn twee lijstjes naast elkaar gelegd, terwijl de uitkomst al vermoed werd. Ganz unwissenschaftlich. Als echte onderzoeker naar causale relaties weet ik dat je alleen met langdurig experimenteren oorzaken van fysiologische veranderingen door omgevingsfactoren kan achterhalen en zelfs dan kom je vaak niet achter de echte oorzaak, maar vind je vaak een gerelateerde factor.

84 infarcten DOOR lawaai zeggen ze, dat is als wetenschappelijke uitspraak gewoon een leugen. Het is heel waarschijnlijk dat bewoners langs een lawaaierige snelweg veel ongezonder leven dan de gemiddelde Nederlander en meer last hebben van elkaars herrie dan die van de snelweg. En de journalist van Metronieuws heeft het onderzoek natuurlijk niet begrepen en bovendien de conclusies suggestief uitgelegd.
volens nolens

Reg. datum:
13 aug. 2015
quote:
OgriUK schreef op 25 juni 2017 @ 11:12:

[...]

Dat zijn onderzoeken naar correlaties, er zijn twee lijstjes naast elkaar gelegd, terwijl de uitkomst al vermoed werd. Ganz unwissenschaftlich. Als echte onderzoeker naar causale relaties weet ik dat je alleen met langdurig experimenteren oorzaken van fysiologische veranderingen door omgevingsfactoren kan achterhalen en zelfs dan kom je vaak niet achter de echte oorzaak, maar vind je vaak een gerelateerde factor.

84 infarcten DOOR lawaai zeggen ze, dat is als wetenschappelijke uitspraak gewoon een leugen. Het is heel waarschijnlijk dat bewoners langs een lawaaierige snelweg veel ongezonder leven dan de gemiddelde Nederlander en meer last hebben van elkaars herrie dan die van de snelweg. En de journalist van Metronieuws heeft het onderzoek natuurlijk niet begrepen en bovendien de conclusies suggestief uitgelegd.
Als ik de foto van die max havelaarflats aan de A10 zie dan valt het verkeer op de dijk nog wel mee qua geluid en uitstoot. En als de cameraman de andere kant opgedraaid was zie je vanaf hetzelfde balkonnetje de kolengestookte hemcentrale.

Je punt over causale relaties is duidelijk. Ik durf best de hypothese te stellen dat de bewoners van die flats gemiddeld genomen een lager inkomen hebben dan de bewoners aan bijvoorbeeld de vecht. Er is genoeg onderzoek gedaan naar de leefomstandigheden van demografische groepen. Genoeg voer voor andere publicaties in het wetenschappelijk gerenommeerde blad metronieuws.

XT 350 ofzo

Reg. datum:
02 dec. 2010
Dus eigenlijk valt allemaal wel mee,en moeten ze niet zo zeuren ;)

Reg. datum:
21 okt. 2006
Is zeuren over mensen die zeuren ook zeuren?

Reg. datum:
13 aug. 2015
quote:
DT125 schreef op 25 juni 2017 @ 12:14:
Is zeuren over mensen die zeuren ook zeuren?
Ja :)

Rije motte we..

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
Mojave schreef op 25 juni 2017 @ 02:03:
Kat(ten) uit de buurt doen hun behoefte bij mij in de tuin en dat geeft wel eens een geurtje.

Dat geurtje dat ken ik. Heel enkel keertje binnen op de kattenbak...........pffffff ;(
Daarom gaat mijn kat altijd naar buiten om de tuin van de buurvrouw van mest te voorzien. :P
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Reg. datum:
11 apr. 2015
Wij hebben drie poezen en die komen niet buiten het eigen erf. Elke twee dagen de kattenbak verschonen is ook geen ramp.

De buren mogen geen last hebben van onze veestapel.

Reg. datum:
21 okt. 2006
quote:
Han S schreef op 25 juni 2017 @ 13:15:
Wij hebben drie poezen en die komen niet buiten het eigen erf. Elke twee dagen de kattenbak verschonen is ook geen ramp.

De buren mogen geen last hebben van onze veestapel.

Van mij mogen er best wat meer katten komen. Hebben regelmatig last van ratten (en muizen) en woon in een normale woonwijk. Rattenbestrijding heeft binnen de gemeente
geen hoge prio meer.

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
Van de Lekdijk gaan we over op de poes een kale lekpoes :+

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden BelgiŽ ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:
mean-machine schreef op 25 juni 2017 @ 12:53:

[...]

Dat geurtje dat ken ik. Heel enkel keertje binnen op de kattenbak...........pffffff ;(
Daarom gaat mijn kat altijd naar buiten om de tuin van de buurvrouw van mest te voorzien. :P

Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten! Deden hun grote behoefte in onze tuin!

Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-

Mijn pa zei me ze te vangen en te doden, dan heb je er geen last meer van.
Dat vangen, ok, maar dat doden, nee! Gewoon verwijderd zonder de katten kwaad te doen.
Heb er niet 1 van weten terug komen *O*
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

XT 350 ofzo

Reg. datum:
02 dec. 2010
Dobermann kopen heb je nooit geen katten in je tuin :t

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
*Jan* schreef op 25 juni 2017 @ 15:21:
Dobermann kopen heb je nooit geen katten in je tuin :t

Met een jachtgeweer ook niet meer :P :t

https://www.youtube.com/watch?v=KGGsO2QfblM :+
WillemVonGrumble wijzigde dit bericht op zondag 25 juni 2017 15:43 (13%)

Reg. datum:
13 aug. 2015
quote:
DKP schreef op 25 juni 2017 @ 15:12:

[...]

Heb ooit dat probleem gekend. Buurman had 16 katten! Deden hun grote behoefte in onze tuin!

Ik heb er 13 van gevangen, en naar een dierenasiel ver van huis (dus niet die in eigen streek) gebracht. Buurman vroeg zich af waar zijn katten naartoe waren _O-

Mijn pa zei me ze te vangen en te doden, dan heb je er geen last meer van.
Dat vangen, ok, maar dat doden, nee! Gewoon verwijderd zonder de katten kwaad te doen.
Heb er niet 1 van weten terug komen *O*
Twee dijkbewoners tijdens het gras maaien. En buurman hoeveel motorrijders heb jij al gevangen? Oh ik zit op zes en jij? Oh ik acht. Maar wat doen we er nu mee? Of wacht ik weet wel een motorrijders asiel in Assen en Zandvoort, laten we ze daar naartoe brengen. Verdomd dat ik daar nog niet aan gedacht had.

Reg. datum:
22 apr. 2015
Vandaar dat het zo druk was op Assen vandaag, :+
SV650S '03, CB450K1 '69, Z650 '79.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.