Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Getekend!

Ik reed afgelopen week nog over de Waaldijk bij Oosterhout/Nijmegen. Ontzettend jammer dat deze dijk in de zomer is afgesloten. Al zag je daar natuurlijk behoorlijke idioten die levensgevaarlijke stunts uithaalden tussen de vele fietsers.
Er zijn er altijd een paar die gek moeten doen, alleen zelfde rond de Ruhrsee waar ik jaren geleden nog veel kwam, er zijn op een gegeven moment bijna alleen maar gekken op de weg... Dan snap ik de overlast wel en dat men het zat wordt. Zelfde met die open uitlaten idd, dat hoeft echt niet zo dat je met een helm op en doppen in nog gek wordt.

Maar goed, zelfde voor een bepaalde club wielrenners die met een strak broekje ook ineens denken ze heel wat zijn, wandelaars die breed uit blijven lopen, noem het maar op. Belangrijkste is leven en laten leven, maar een groep uitsluiten is te belachelijk voor woorden. Daarom getekend. :)
 
Getekend!

Ja, vanuit België ...

Niet dat ik er dagelijks kom, maar wil toch mijn steun betuigen aan de defensieve motorrijders aldaar, en als ik al eens in NL ben vind ik een stukje dijk meenemen wel aangenaam, het is, zoals Boevie zegt, een deel van het toeren door afwissellend landschap, ...

... want, @WVG, anders zouden we de vraag kunnen doortrekken naar vragen als;
Waarom rijden we graag door de Ardennen?
Waarom rijden we graag over de Stelvio?
Waarom rijden we graag ... ?
And last but not least, waarom rijden we uberhaupt graag met de motor???

Wat mij betreft, halen ze de roekelozen ertussen uit en treden ze er hard tegen op, maar laat de defensieve rijders het genot er niet van ontnomen worden. Rekening houden met de zwakke weggebruikers*, door voor hen voldoende te vertragen en indien nodig voorrang te verlenen zou een mooie daad zijn.

* een "bende" wielertoeristen die op "hoge" snelheid (lees: een bepaalde snelheid die niet perse hoog is, maar waarbij ze vanwege hun gemiddelde niet willen vertragen en veronderstellen dat iedereen voor hun aan de kant springt), de hele weg voor hun opeisen, zijn geen zwakke weggebruikers, maar mogen ook van de dijken geplukt worden. Maar net als onder de motorrijders, de defensieve fietsers mogen blijven.

Zo, dat is wat ik er van denk ...
 
Als iedereen nou even de petitie op zn Facebook deelt, gaat de verspreiding een stuk sneller!
Ga ik nu doen. Ik ben wel blij dat er nu een eigen topic is hier op MF. Ik heb het alleen hier geplaatst, en eigen topic was beter geweest, maar dat is er nu.
Het staat zo op mijn FB. :t
 
Getekend!

Ja, vanuit België ...

Niet dat ik er dagelijks kom, maar wil toch mijn steun betuigen aan de defensieve motorrijders aldaar, en als ik al eens in NL ben vind ik een stukje dijk meenemen wel aangenaam, het is, zoals Boevie zegt, een deel van het toeren door afwissellend landschap, ...

... want, @WVG, anders zouden we de vraag kunnen doortrekken naar vragen als;
Waarom rijden we graag door de Ardennen?
Waarom rijden we graag over de Stelvio?
Waarom rijden we graag ... ?
And last but not least, waarom rijden we uberhaupt graag met de motor???

Wat mij betreft, halen ze de roekelozen ertussen uit en treden ze er hard tegen op, maar laat de defensieve rijders het genot er niet van ontnomen worden. Rekening houden met de zwakke weggebruikers*, door voor hen voldoende te vertragen en indien nodig voorrang te verlenen zou een mooie daad zijn.

* een "bende" wielertoeristen die op "hoge" snelheid (lees: een bepaalde snelheid die niet perse hoog is, maar waarbij ze vanwege hun gemiddelde niet willen vertragen en veronderstellen dat iedereen voor hun aan de kant springt), de hele weg voor hun opeisen, zijn geen zwakke weggebruikers, maar mogen ook van de dijken geplukt worden. Maar net als onder de motorrijders, de defensieve fietsers mogen blijven.

Zo, dat is wat ik er van denk ...
Je bent echt niet de enige Belg die getekend heeft Patrick, er zijn er al veel. Je motivaties zijn precies hetzelfde als wat anderen denken, we willen gewoon lekker rijden, of dat nou hier op een dijkje, genieten van de omgeving, of in de Ardennen, of waar dan ook is. :] :)
 
Laatst bewerkt:
"Ook de motorbonden MAG en KNMV zijn geen voorstander. Zij stellen dat de meeste motorrijders zich aan de maximum snelheid houden en dat de uitzonderingen die te hard rijden voor hen niet te bereiken zijn omdat ze niet aangesloten zijn bij een bond."

:')
 
"Ook de motorbonden MAG en KNMV zijn geen voorstander. Zij stellen dat de meeste motorrijders zich aan de maximum snelheid houden en dat de uitzonderingen die te hard rijden voor hen niet te bereiken zijn omdat ze niet aangesloten zijn bij een bond."

:')
Eigenlijk zouden de dijken wel toegankelijk moeten zijn voor leden. O-)
 
"Ook de motorbonden MAG en KNMV zijn geen voorstander. Zij stellen dat de meeste motorrijders zich aan de maximum snelheid houden en dat de uitzonderingen die te hard rijden voor hen niet te bereiken zijn omdat ze niet aangesloten zijn bij een bond."

:')
_O-
 
Als je daar woont ........tja, dan mag je alles.zelfs met lawaaipijp en als een gek met de auto eroverheen rossen ,
want jij woont daar :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Raar dat ik het helemaal niet erg vind. Normaal gesproken ben ik tegen elk kinderachtig verbod.
Een 10 motoren met brulpijpen die daags langskomen zou voor mij ook genoeg zijn om een godsgloeiende hekel te krijgen aan die geluidsmachines.

Ik rij zelf ook motor en heb nog steeds als één van de weinigen de spuuglelijke orginele fluisterpijp erop zitten.
Als de kopjes in de kast trillen en de muren bij wijze van spreken gaan scheuren zou ik ook een tyfushekel krijgen aan elke motorrijder.
Na een aantal jaren gaat elk incident(je) ergenis opleveren.
Het is in het weekend te druk en dan hopen de ergenissen met alle weggebruikers zich op, auto's die te breed zijn, fietsers die smal zijn maar breed fietsen en op de raarste punten stilstaan. Motorrijders slalommen er met een misschien te hoge snelheid omheen.
Een aantal bijna ongevallen en de cirkel is weer rond voor een mooie zondag.
De 10 geluidsmachines per dag zijn dan de druppel en alle ergernissen worden op de motorrijder geprojecteerd.

Het is al jaaaren geleden dat ik op een zondag over zo'n dijkje gereden ben. Ik mijd het.
 
Raar dat ik het helemaal niet erg vind. Normaal gesproken ben ik tegen elk kinderachtig verbod.
Een 10 motoren met brulpijpen die daags langskomen zou voor mij ook genoeg zijn om een godsgloeiende hekel te krijgen aan die geluidsmachines.

Ik rij zelf ook motor en heb nog steeds als één van de weinigen de spuuglelijke orginele fluisterpijp erop zitten.
Als de kopjes in de kast trillen en de muren bij wijze van spreken gaan scheuren zou ik ook een tyfushekel krijgen aan elke motorrijder.
Na een aantal jaren gaat elk incident(je) ergenis opleveren.
Het is in het weekend te druk en dan hopen de ergenissen met alle weggebruikers zich op, auto's die te breed zijn, fietsers die smal zijn maar breed fietsen en op de raarste punten stilstaan. Motorrijders slalommen er met een misschien te hoge snelheid omheen.
Een aantal bijna ongevallen en de cirkel is weer rond voor een mooie zondag.
De 10 geluidsmachines per dag zijn dan de druppel en alle ergernissen worden op de motorrijder geprojecteerd.

Het is al jaaaren geleden dat ik op een zondag over zo'n dijkje gereden ben. Ik mijd het.

Ik adviseer je een bouwtechnische keuring voor je huis
 
Als je daar woont ........tja, dan mag je alles.zelfs met lawaaipijp en als een gek met de auto eroverheen rossen ,
want jij woont daar :t


Neeiee, het percentage weet ik niet, maar als ik na mijn werk naar huis rij, en iemand voor mij gaat opeens als een slak rijden, dan gaat deze vaak na een paar km afslaan. En dan zijn ze bijna thuis, of thuis.

Toen men alle wegen ging aanpassen van 80 naar 60 werd dit netjes van te voren overlegt met de aanwonenden.
1/4 was voor, 1/4 realiseerde zich helemaal niet wat de consequenties waren en stemden ook voor en de rest werd sociaal monddood gemaakt.
Dus er zijn áltijd meer voorstemmers dan tegenstemmers.

Op de één of andere manier rijd een x-percentage het laatste stuk voordat ze thuis aankomen als een slak.
Zelfs nog onder de kruipgang van 60 terwijl er soms ook nog geen kip op de weg is , en echte bochten er ook niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je een bouwtechnische keuring voor je huis

Ik overdrijf zwaar, dat zei ik al "bij wijze van".

Aan zo'n dijk werkt het exact hetzelfde als aan een 80 km weg, die 60 moet worden van de gemeente, of provincie, of weet ik wie daar over gaat. (veilig verkeer lobby't ondertussen maar raak, ze verzinnen toch steeds weer wat anders)
Ook al heb je nergens problemen mee als je aan zo'n dijk woont, je zult toch op de 1 of andere manier partij moeten kiezen. Je kunt niet gaan beweren dat het wel meevalt met de bijna ongelukken als je er met de neus bovenopstaat, bijvoorbeeld.
Anders val je op een gegeven moment sociaal buiten de groep. (de aanwonenden dus)
Proberen neutraal te blijven in zo'n situatie is heel moeilijk, je woont niet in de stad. Je komt elkaar geregeld tegen.

Net als met het voorbeeld van 80 naar 60, het is gewoon vrijwillig verplicht voor aanwonenden om voor 60 te stemmen.
Met tegenstemmen en dat luid verkondigen kun je een zwaar leven krijgen, hoef niet natuurlijk.
 
Goed verhaal lekker kort, volgas op die dijk ze zoeken het maar uit met al die tyfus regeltjes.
die borden liggen met een week in de lek als oud ijzer :z
Ik woon vlak bij schiphol mij hoor je ook niet klagen keuze van waar je woont :z
 
Laatst bewerkt:
Jammer dit. Ik kwam er al niet veel meer omdat het veel te druk was in de weekenden. Ik werd lichtelijk geïrriteerd van de drukte. File rijden door drukte en 40 kmph rijdend volk. Pfffff. Vooral die irritante wielrenners. Die zich echt asociaal gedragen voor vrijwel iedereen die zich op een dijk bevinden. Stelletje met kinderwagen rakelings langs scheren die daardoor half in een schapenhek hangen. Ingrepen bij auto's veroorzaken. Zwaaiende armen uit de groep naar mensen die volgens die wielertjes niet genoeg aan de kant gaan. Zeer agressief gewoon.

Ga er denk ik een sport van maken om dat soort lui te narren. Ik voel me zelf nu namelijk ook gepest. Ga ik me misschien weer beter voelen door een compenserende maatregel.

ff serieus weer.
Maar de vrees is dat de rest van de dijken zal volgen. Nederland wordt echt steeds zuurder en zuurder.

Ik zal er af en toe gewoon een avondritje maken doordeweeks. Deed ik eigenlijk alleen nog maar daar.
 
Oh, verbod? Niks van gemerkt :') .

Zal er geen minuut van wakker liggen. Ik blijf er mooi doordeweeks 's avonds af en toe een rondje met de KTM blazen.

Heerlijk rustig dan :} .
 
Laatst bewerkt:
Jammer dit. Ik kwam er al niet veel meer omdat het veel te druk was in de weekenden. Ik werd lichtelijk geïrriteerd van de drukte. File rijden door drukte en 40 kmph rijdend volk. Pfffff. Vooral die irritante wielrenners. Die zich echt asociaal gedragen voor vrijwel iedereen die zich op een dijk bevinden. Stelletje met kinderwagen rakelings langs scheren die daardoor half in een schapenhek hangen. Ingrepen bij auto's veroorzaken. Zwaaiende armen uit de groep naar mensen die volgens die wielertjes niet genoeg aan de kant gaan. Zeer agressief gewoon.

Ga er denk ik een sport van maken om dat soort lui te narren. Ik voel me zelf nu namelijk ook gepest. Ga ik me misschien weer beter voelen door een compenserende maatregel.

ff serieus weer.
Maar de vrees is dat de rest van de dijken zal volgen. Nederland wordt echt steeds zuurder en zuurder.

Ik zal er af en toe gewoon een avondritje maken doordeweeks. Deed ik eigenlijk alleen nog maar daar.

Ik heb al eens een keer een fiets van zo,n knakker af gepakt en van een dijk af de sloot in gemikt,zal ze leren })
 
Laatst bewerkt:
Beetje tolerantie naar elkaar!
Naar dijkbewoners, gezinnetjes met kinderwagen en ook naar wielrenners!

Wel jammer dat de dijk(en) in het weekend dicht gaan.
Voor mij is het niet heel ver, dan maar rijden over de dijk door-de-weeks. :] :] :]
(dan is het idd ook veel rustiger)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan