Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik weet een weggetje in Assen, dat veel leukere bochtjes heeft.

Ja, maar daar mag ik ook niet komen met mijn Two Brothers uitlaat. En na 1 rondje heb je alle bochtjes gehad en na een paar rondjes gaan je straatbanden oververhitten.
 
Waarom zou je precies op de Lekdijk willen rijden? Er zijn toch genoeg andere wegen in ons land waar je lekker kunt rijden? Zonder fietsers en wandelaars, dat is nog veiliger ook.

Speciaal voor jou aangelegd: De A2 A'dam-Utrecht.
Leuk man, daar kan je lekker rijden. Op zaterdag 5x op en neer.............
De enige wandelaars zijn agenten die een cameraatje voor snelheid plaatsen.
 
Ik betaal me suf aan voertuigen mogen rijden, maar mag mijn auto niet eens meer voor deur zetten. Milieu zone oid...
En nu mag ik sommige wegen ook al niet meer op de motor.

Het wordt gekker en gekker. Voertuigen die zoveel tax hebben betaald voor aanleg van die lekdijk, mogen er niet meer overheen...
Die lekdijk lag er al voordat er motorvoertuigen waren, anders bestond Nederland niet (in de huidige vorm)...
 
Laatst bewerkt:
Die lekdijk lag er al voordat er motorvoertuigen waren, anders bestond Nederland niet (in de huidige vorm)...

En het onderhoud is gratis?
Je weet wel beter. De houderschapsbelasting gaat voor het overgrote deel naar de algemene middelen ipv naar onderhoud en aanleg van infrastructuur. Schande !!
 
Net terug van een rit over de lekdijk. Heerlijk zonnig, droge wegen (wel zout), bijna geen verkeer. :]
Ik werd nog gegroet door een local. :W
Een andere motorrijder gezien, maar die reed offroad onder aan de dijk dooor de uiterwaarden.
 
Laatst bewerkt:
Die lekdijk lag er al voordat er motorvoertuigen waren, anders bestond Nederland niet (in de huidige vorm)...
Gaat om het principe er achter, niet om wanneer een weg wel of niet is aangelegd.

Een 20 jaar oude auto zal gemiddeld meer aan tax hebben opgeleverd dan een 2 jaar oude.
 
Je weet wel beter. De houderschapsbelasting gaat voor het overgrote deel naar de algemene middelen ipv naar onderhoud en aanleg van infrastructuur. Schande !!

Hehe daar was een paar jaar terug nog lichte paniek over wat niet werd uitgemeten in de media. Een boze burgert die een zaak aan had gespannen over de hondenbelasting. Die was het er niet mee eens dat hij hondenbelasting moest betalen en dat vervolgens aan iets anders werd uitgegeven ipv hond-faciliteiten en het opruimen van hondendrollen. Als de rechter zou hebben geoordeeld dat belastinggeld moest worden uitgegeven aan de reden waarom het is geïnd dan kan je wel raden naar de paniek. Half het land wat dan in elkaar dondert _O-
 
Gemeente Lopik heeft keurig de ontvangst van mijn zienswijze bevestigd.
21e wordt er een beslissing genomen; hoop dat anderen (waaronder MAG) ook hebben aangegeven dat meer verordeningen niet werken en voor wat betreft onze vrijheid om te rijden waar wij willen, de aangedragen "oplossing" een hellend vlak is...
 
Speciaal voor jou aangelegd: De A2 A'dam-Utrecht.
Leuk man, daar kan je lekker rijden. Op zaterdag 5x op en neer.............
De enige wandelaars zijn agenten die een cameraatje voor snelheid plaatsen.

Ik rij daar doordeweeks vaak. En dan door naar Den Bosch, of Breda. Van die cameraatjes heb ik alleen last als ik 's een keer met de auto ga.
 
10 van de 10 keer dat ik op de lekdijk heb gereden in het weekend ben ik getuige geweest van debiel rijgedrag, belachelijke uitlaten en mensen die schijnbaar weigeren in iets anders dan de 1ste of 2de versnelling te rijden. Blijkbaar is dat niet te vangen in de statistiek, maar ik deel de mening van de omwonenden dat er teveel motorrijders zich niet gedragen, dat de verkeersveiligheid in het geding is en dat er wel degelijk sprake is van geluidsoverlast. Noem me maar een zeikerd maar de dijkbewoners hebben mijn zegen. In het weekend gewoon dicht met die dijk.

Helemaal mee eens.

Een maandje terug was ik er nog: geen motorrijder te bekennen, ik heb 1 BMW geteld. Maar zodra het 18+ graden word, vliegen de idioten in leren pakjes op supersports daar over de dijk, in grote aantallen. Ik ben daar een paar keer in de zomer geweest, en voelde me geen enkele keer op mijn gemak door het geweld wat van achteren mij kwam inhalen, en dan rij ik nog gewoon op normale snelheid. En op die weg fietsen dan ook nog eens mensen...

De bewoners hebben mijn zege, ik begrijp het heel goed.

Ik lees sommige hier zeggen dat de lekdijk "Het enige leuke stukje weg is in NL", wellicht is het tijd om je horizon te verbreden.
 
Helemaal mee eens.

Een maandje terug was ik er nog: geen motorrijder te bekennen, ik heb 1 BMW geteld. Maar zodra het 18+ graden word, vliegen de idioten in leren pakjes op supersports daar over de dijk, in grote aantallen. Ik ben daar een paar keer in de zomer geweest, en voelde me geen enkele keer op mijn gemak door het geweld wat van achteren mij kwam inhalen, en dan rij ik nog gewoon op normale snelheid. En op die weg fietsen dan ook nog eens mensen...

De bewoners hebben mijn zege, ik begrijp het heel goed.

Ik lees sommige hier zeggen dat de lekdijk "Het enige leuke stukje weg is in NL", wellicht is het tijd om je horizon te verbreden.
Die horizon is breed genoeg: kijk eens op een kaart van Nederland en je ziet dat de rivierdijken een soort horizontale bergpas vormen over de gehele breedte van het land.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens.

Een maandje terug was ik er nog: geen motorrijder te bekennen, ik heb 1 BMW geteld. Maar zodra het 18+ graden word, vliegen de idioten in leren pakjes op supersports daar over de dijk, in grote aantallen. Ik ben daar een paar keer in de zomer geweest, en voelde me geen enkele keer op mijn gemak door het geweld wat van achteren mij kwam inhalen, en dan rij ik nog gewoon op normale snelheid. En op die weg fietsen dan ook nog eens mensen...

De bewoners hebben mijn zege, ik begrijp het heel goed.

Ik lees sommige hier zeggen dat de lekdijk "Het enige leuke stukje weg is in NL", wellicht is het tijd om je horizon te verbreden.


Ik heb helemaal geen supersport -O-
 
In dit geval moet er gewoon gehandhaafd worden. Dit soort regels zijn belachelijk. De verkeersdruk is volgens mij zo laag mogelijk als je het verkeer spreid. Dit geld ook voor wegafsluitingen in de spits om "sluipverkeer" tegen te gaan. Grote onzin.

En ik neem aan dat bestemmingsverkeer gewoon toegestaan blijft?! Je zult daar als bewoner toch ook weg moeten komen met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ach, je moet maar zo denken..................
Als er op de dijk niet gecontroleerd wordt op snelheid of onnodige uitlaat-herrie, gaat er ook niet gecontroleerd worden of je daar toch rijdt. Helemaal geen mankracht voor, en anders laten ze je gewoon rijden.......... Wrs 2 politie-busjes voor de halve Betuwe. Als je toch gepakt wordt, jammer, is gewoon een keer pech.

Ik was vorig jaar in Z. Limburg op een weggetje met verboden in te rijden behalve bestemmingsverkeer. Ik moest daadwerkelijk daar zijn maar reed wel een (onnodige) lange route en toen kwam er halverwege een politie-patrouille voorbij. Mijn gedachte was, dat ik wel zou worden aangehouden. Maar mooi niet dus!!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen glazen bol nodig om de toekomst te kunnen zien

"Ja B&W van plaats XYZ, sluit deze weg maar af voor motorrijders. Lopik heeft het ook gedaan. Waarom worden wij niet beschermd tegen deze bevolkingsgroep?"
 
Daarom zouden landelijk al die "verboden in te rijden borden" vanwege klagende zeurpieten gewoon verwijderd moeten worden. Kost alleen heel veel geld en ergernis als alle gemeenten en provincies het wiel opnieuw willen uitvinden. Ze moeten iets natuurlijk om bezig te blijven.....
 
Dat valt nog te bezien, ik ben al een paar keer door fietsers wilt gebarend gemaand om het rustiger te doen terwijl ik +/- 60 reed op een dijk, en dan heb ik gewoon een pijp met e-keur en DB killer.

:Y Ook gehad met een Honda CB1 400cc op 25kw originele uitlaat...
Tja zo'n motor maakt nou eenmaal toeren, ik trok op vanuit een langzame bocht in versnelling 2, reed nog geen 60.

Ok, ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu met een andere motor wel een stuk vlotter rijdt, niet met e-keur killer maar met een sport killer, iets sportiever geluid maar niet overdreven.
Maar alleen op rustige momenten dat ik over het hele stuk van Nieuwegein tot Schoonhoven hooguit een paar andere weggebruikers tegen kom.
Ook zeker een aantal keer dat ik achter een rijtje automobilisten reed en de gang er behoorlijk in zat.

Overigens heb ik ook enkele bewoners gesproken die het juist prettig vinden dat er "wat leven is" in de zomer en alle drukte en ook het lawaai van de motoren en vergeet de speedboten niet juist prettig vinden. Aangezien het daar verder buiten het seizoen ontzettend stil is.

Maar op de drukke zomerse dagen is het er inderdaad net een circuit, tussen alle auto's, fietsers en wandelaars.

Helemaal mee eens.

Een maandje terug was ik er nog: geen motorrijder te bekennen, ik heb 1 BMW geteld. Maar zodra het 18+ graden word, vliegen de idioten in leren pakjes op supersports daar over de dijk, in grote aantallen. Ik ben daar een paar keer in de zomer geweest, en voelde me geen enkele keer op mijn gemak door het geweld wat van achteren mij kwam inhalen, en dan rij ik nog gewoon op normale snelheid. En op die weg fietsen dan ook nog eens mensen...

De bewoners hebben mijn zege, ik begrijp het heel goed.

Ik lees sommige hier zeggen dat de lekdijk "Het enige leuke stukje weg is in NL", wellicht is het tijd om je horizon te verbreden.

Klopt in deze periode kom je er heel weinig tegen. Heb er zelf ook gereden in december.
Wat betreft leukste weg in NL: er zijn genoeg andere mooie wegen, maar ik rijd vaak op de Lekdijk simpelweg om dat ik er op een paar km afstand van woon. Erg mooi stuk van Nieuwegein naar Schoonhoven ook qua natuur. Alleen zomers in het weekend overdag veel en veels te druk. Maar de andere kant op net zo goed en daar is het een stuk rustiger. Of de Waaldijk, de IJsseldijk en nog veel meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Een maandje terug was ik er nog: geen motorrijder te bekennen, ik heb 1 BMW geteld. Maar zodra het 18+ graden word, vliegen de idioten in leren pakjes op supersports daar over de dijk, in grote aantallen.

Ik denk dat dat de kern van het probleem is. Ik rij ook een supersport, ook naar m'n werk, ik wil het gas kunnen opendraaien, en dus ga ik niet op rivierdijkjes rijden.
 
Jij snapt hem dus echt niet. Het probleem zit hem niet in zich misdragende motorrijders, maar in de drukte op de dijk in het algemeen. Volgens onderzoeken komt het maar sporadisch voor, dat een motorrijder zich misdraagt. Automobilisten misdragen zich nog vaker en nog steeds zo weinig, dat de politie er geen tijd in wil steken, die kan de schaars beschikbare mankracht beter gebruiken. Het is er vaak druk, omdat vele soorten weggebruikers graag gebruik maken van de dijk weggetjes. De vermeende overlast bestaat vooral in de hoofden van een aantal poenige import dijkbewoners, die de dijk exclusief voor zichzelf opeisen, met als gevolg, dat een deel van de Nederlanders de toegang wordt ontzegt op basis van het soort voertuig, dat ze gebruiken. Pure discriminatie dus. Bovendien slecht voor plaatselijke horeca ondernemers, want die gaan omzet verliezen. Het is jammer, dat het gemeentebestuur met de zeurende dijkbewoners meegaat, vooral omdat onderzoeken het ongelijk van de dijkbewoners meermalen hebben aangetoond. Er wonen in Nederland honderdduizenden mensen langs veel drukkere wegen in de grote steden, waar de overlast 100 X zo erg is, zonder ook maar enige kans op afsluiting van de wegen waar ze aan wonen, dus waarom zou een dijkweg wel worden afgesloten, terwijl de overlast veel kleiner is. Hier eisen mensen met poen voorrechten op, waar ze geen recht op hebben. Als ze echt stilte willen, kopen ze maar een stuk grond in Alaska, de enige overlast daar bestaat af en toe uit een beer die je als ontbijt wil, voor de rest heerst er rust en stilte.

Hier sla je de spijker op zijn kop :t :}
 
Ik denk dat dat de kern van het probleem is. Ik rij ook een supersport, ook naar m'n werk, ik wil het gas kunnen opendraaien, en dus ga ik niet op rivierdijkjes rijden.

not-sure-if-trolling.jpg


Ga je gang maar doe het veilig, op een circuit. :t
 
Net de gemeente gebeld, het college heeft voor afsluiting voor motoren gedurende de weekenden gestemt. Als "pilot".

Eea gaat nog gepubliceerd worden. Belanghebbenden kunnen vervolgens bezwaar aantekenen.
 
Kan ik een deel van mijn motorrijtuigenbelasting terugverwachten dit jaar? Ten slotte kan ik niet van dit mooie stukje weg gebruik maken, lijkt me logisch dat motorrijders daarvoor naar rato worden gecompenseerd, toch?

Hahaha inderdaad!

Maareh, dat er tijdens mooi weer "allemaal van die supersport gasten in leren pakjes" de lekdijk afknallen kan ik wel enigszins begrijpen: Er is voor die gasten geen (weinig) uitlaatklep waar ze redelijk ongestoord kunnen rijden op hun manier hier in nederland, behalve dan voor een flink bedrag op Zandvoort/Assen/CHM-circuit.

Ik stem ervoor om eens een nieuw circuit aan te leggen op de maasvlakte ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan