Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ben er gisteren geweest, heb geen borden gezien dus op basis daarvan alleen al kunnen ze geen boete uitschrijven. Wat een idioot beleid _O- Reed nog een politie golfje voorbij die in een parkeerhaven stond, die hadden er blijkbaar ook geen probleem mee :]
Tja, wat een bericht, zie RtvUtrecht.
Het verbod wordt nu al genegeerd en eind van de maand gaan ze nog een keer borden plaatsen, tjonge...

Binnenkort nog maar een paar elektrische kilometers maken over die dijk, kijken hoeveel geluidsoverlast ze van mij hebben.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, kijk maar naar de klagers over Schiphol.

Totaal 210.000 klachten in 2016.

Waarvan 158.000 klachten van 5 klagers!!!!!!
Die stumperds hebben dus, letterlijk, een dagtaak aan klachten sturen...



Nu zullen ze Schiphol niet zo snel sluiten voor vliegtuigen, maar motorrijders op de lekdijk zijn natuurlijk een gemakkelijk slachtoffer om een paar zeurpieten voorlopig stil te krijgen.
Het gaat nog op werk lijken op die manier _O- _O-

Zie het al op een cv staan.
Professioneel klager :')
 
Dat is dus 32.000 klachten per klager per jaar.
Dat is dan 90 klachten per dag. En dat is 4 klachten per uur.

Hoe gek kan je (geworden) zijn om dag en nacht 4 klachten per uur in te dienen over iets wat je niet bevalt. Op zich snap ik wel dat je niet van de herrie houdt. Zou het zelf ook niet willen om vele keren per uur letterlijk van je bed geblazen te worden.

Misschien kan je dan beter je knopen tellen en verhuizen naar een rustig dorpje op de Drentse heide. Dat lijkt me dan een betere oplossing voor je gezondheid en je gemoedsrust! Het is trouwens sowieso erg ongezond bij Schiphol met grote hoeveelheden fijnstof van die vliegtuigen.

Die lui zijn net als Don Quichot.
Blijven vechten tegen windmolens, terwijl je weet dat je het nooit zal gaan winnen. :?
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus 32.000 klachten per klager per jaar.
Dat is dan 90 klachten per dag. En dat is 4 klachten per uur.

Hoe gek kan je (geworden) zijn om dag en nacht 4 klachten per uur in te dienen over iets wat je niet bevalt. Op zich snap ik wel dat je niet van de herrie houdt. Zou het zelf ook niet willen om vele keren per uur letterlijk van je bed geblazen te worden.

Misschien kan je dan beter je knopen tellen en verhuizen naar een rustig dorpje op de Drentse heide aan de Lekdijk. Dat lijkt me dan een betere oplossing voor je gezondheid en je gemoedsrust! Het is trouwens sowieso erg ongezond bij Schiphol met grote hoeveelheden fijnstof van die vliegtuigen.

Die lui zijn net als Don Quichot.
Blijven vechten tegen windmolens, terwijl je weet dat je het nooit zal gaan winnen. :?
 
Tja, wat een bericht, zie RtvUtrecht.
Het verbod wordt nu al genegeerd en eind van de maand gaan ze nog een keer borden plaatsen, tjonge...

Binnenkort nog maar een paar elektrische kilometers maken over die dijk, kijken hoeveel geluidsoverlast ze van mij hebben.
Volgens het bericht is er nog geen bord, en komt dat einde vd maand pas.
 
Dat bedoel ik... Kingderp zei het ook al, hoe kan er sprake zijn van negeren als er geen borden staan ?

Ik ga die niet aanwezige borden straks ook negeren.

Loud pipes losers zijn hieraan zeker schuldig maar dan nog is het idioot om álle motorrijders te verbieden hier te rijden.
 
"Loud pipes losers zijn hieraan zeker schuldig"

Tuurlijk _O-

en elektrisch rijden is goed voor het milieu _O-

Als iedereen standaard had gereden, was er echt niets veranderd qua geklaag :X

Voorbeeldje:
Ik woon aan een redelijk drukke winkelstraat waar veel motoren langskomen. Mijn oude buurman vindt motoren prachtig en heeft zijn hele leven lang motor gereden. Over motoren hoor je hem niet zeuren, maar die rot auto's die veel te hard door de straat rijden kunnen echt niet...

De klager bepaald waar hij zich aan irriteert en kan zo een hoop argumenten verzinnen.

Ik klaag daarentegen graag over

wielrenners;
bejaarden in het verkeer;
bakfietsen B| ;
cabrio's;
huismoeders in veel te grote suv's van manlief waar ze niet mee kunnen rijden;
bellende bestuurders;
mensen die met bumpers parkeren;
scooters met 3 wielen (zonder dat de bestuurder gehandicapt is);
Toyota Prius rijders |( (vooral denkend dat ze milieubewust bezig zijn);
vegetariërs;
mislukte integratie;
enz. enz.

Maar die klaagzang zal ik hier niemand mee vervelen O-) en ook geen klaagclubje oprichten.
 
Die lui zijn net als Don Quichot.
Blijven vechten tegen windmolens, terwijl je weet dat je het nooit zal gaan winnen. :?

De werkgroep Stop Overlast Motoren Lekdijk is al zo'n 10 jaar bezig (voor zover ik weet) en hebben nu toch succes.....
Maart tm oktober is het hele -recreatieve- motorseizoen...

Gisteren alleen 2 motoragenten tegengekomen op de dijk (er staan nog geen borden). Ze groetten ook gewoon terug hoor :-)
 
Het is gewoon te druk geworden...Het is niet alleen maar de schuld van luide uitlaatpijpjes, waar ikzelf ook niet zo goed tegen kan btw.
In het weekend moest je daar al slalommen tussen de fietsers en cabrio's, dus erg veel plezier is er niet aan te beleven. Daarom rij ik vrijwel nooit meer in het weekend. God dank de continudiensten.

Misschien wordt het eens tijd om motorrijders een plek te geven waar ze zich in het weekend even uit kunnen leven, zoals dat in Frankrijk al veel langer gebeurd. Open een circuit op de Maasvlakte of Moerdijk o.i.d. Maar nee hoor, we bouwen liever 30 superdeluxe voetbal kantines op landbouwgrond vlak naast het dorp waar elk weekend tering herrie wordt gemaakt.

Iets met brood en spelen voor de massa.... :r
 
...Tuurlijk....

Nee, mensen gaan klagen over lawaai als het stil is Einstein, |(

Dan kunnen de Caravelles en de BAC 111's ook wel weer terug komen op Schiphol, de mensen merken er toch niets van.. |(

.... en elektrisch rijden is goed voor het milieu....
Je gebruikt de verkeerde smiley, je moet deze hebben: :Y :Y

Inderdaad ja; elektrisch rijden heeft de toekomst en dat is niet voor niets. Eindelijk weer vooruitgang in de ontwikkeling van het vervoer, die heeft veel te lang stilgestaan.

Met elektrische motoren was er sowieso nooit geklaagd over motorfiets lawaai en ze zijn het beste bewijs dat dat loud pipes gezegde dat bijna niemand correct kan spellen grote onzin is.

...Als iedereen standaard had gereden, was er echt niets veranderd qua geklaag :X ....
Hoe is dat nu als je totaal geen relatie kunt zien tussen oorzaak en gevolg ? Wel lastig zeker in het dagelijks leven ? Brand je je vingers nog steeds aan de kookplaat ?

Je kunt dus zoveel lawaai maken als je wilt, als mensen klagen is dat altijd onterecht, volgens jou...

We hebben hier op M-F al -tig topics volgeschreven over lawaaipijpen, lees maar terug.
Meerdere mensen hebben voorspeld dat er door die lawaaidingen dijken dichtgaan; dat is gebeurd, dat gebeurt nu opnieuw en jij hebt nog steeds niet door hoe dat komt....
 
Laatst bewerkt:
Nee, mensen gaan klagen over lawaai als het stil is Einstein, |(

Dan kunnen de Caravelles en de BAC 111's ook wel weer terug komen op Schiphol, de mensen merken er toch niets van.. |(Je gebruikt de verkeerde smiley, je moet deze hebben: :Y :Y

Inderdaad ja; elektrisch rijden heeft de toekomst en dat is niet voor niets. Eindelijk weer vooruitgang in de ontwikkeling van het vervoer, die heeft veel te lang stilgestaan.

Met elektrische motoren was er sowieso nooit geklaagd over motorfiets lawaai en ze zijn het beste bewijs dat dat loud pipes gezegde dat bijna niemand correct kan spellen grote onzin is.Hoe is dat nu als je totaal geen relatie kunt zien tussen oorzaak en gevolg ? Wel lastig zeker in het dagelijks leven ? Brand je je vingers nog steeds aan de kookplaat ?

Je kunt dus zoveel lawaai maken als je wilt, als mensen klagen is dat altijd onterecht, volgens jou...

We hebben hier op M-F al -tig topics volgeschreven over lawaaipijpen, lees maar terug.
Meerdere mensen hebben voorspeld dat er door die lawaaidingen dijken dichtgaan; dat is gebeurd, dat gebeurt nu opnieuw en jij hebt nog steeds niet door hoe dat komt....

:Z :Z :Z
 
Nee, mensen gaan klagen over lawaai als het stil is Einstein, |(

Dan kunnen de Caravelles en de BAC 111's ook wel weer terug komen op Schiphol, de mensen merken er toch niets van.. |(Je gebruikt de verkeerde smiley, je moet deze hebben: :Y :Y

Inderdaad ja; elektrisch rijden heeft de toekomst en dat is niet voor niets. Eindelijk weer vooruitgang in de ontwikkeling van het vervoer, die heeft veel te lang stilgestaan.

Met elektrische motoren was er sowieso nooit geklaagd over motorfiets lawaai en ze zijn het beste bewijs dat dat loud pipes gezegde dat bijna niemand correct kan spellen grote onzin is.Hoe is dat nu als je totaal geen relatie kunt zien tussen oorzaak en gevolg ? Wel lastig zeker in het dagelijks leven ? Brand je je vingers nog steeds aan de kookplaat ?

Je kunt dus zoveel lawaai maken als je wilt, als mensen klagen is dat altijd onterecht, volgens jou...

We hebben hier op M-F al -tig topics volgeschreven over lawaaipijpen, lees maar terug.
Meerdere mensen hebben voorspeld dat er door die lawaaidingen dijken dichtgaan; dat is gebeurd, dat gebeurt nu opnieuw en jij hebt nog steeds niet door hoe dat komt....
Goed voor het milieu oplanger gebruiks termijn.
De productie lijkt me juist slechter in verband met zware metalen.
En zo'n ding gaat een keer kapot.
En moet dan ook weer verwerkt worden.
 


full


:Y
 
Nee, mensen gaan klagen over lawaai als het stil is Einstein, |(

Goed, dat je het nu op de man gaat spelen zegt genoeg over je persoonlijkheid :')

Het is gewoon te druk in Nederland op de dijkjes. Als iedereen met een standaard pijp of met e-keur rondrijdt, was die dijk net zo hard afgesloten geweest (zie Duitsland met strenge uitlaat regels en afgesloten wegen voor motoren).
Ik heb zelf ook een hekel aan de te harde gp pijpjes en bijbehorende Sjonnies, laat dat duidelijk zijn.


.... en elektrisch rijden is goed voor het milieu....
Je gebruikt de verkeerde smiley, je moet deze hebben: :Y :Y

Inderdaad ja; elektrisch rijden heeft de toekomst en dat is niet voor niets. Eindelijk weer vooruitgang in de ontwikkeling van het vervoer, die heeft veel te lang stilgestaan.


Ik had inderdaad andere smileys moeten gebruiken...: :X |(

Mensen die denken dat elektrisch rijden beter voor het milieu is, kan ik gewoon niet serieus nemen, sorry. Beetje inlezen hoe milieubelastend dit is, waar op dit moment de stroom vandaan komt en hoe lang het gaat duren voordat de stroom echt groen is waar de dysons op rijden. Tegen die tijd is er een andere alternatieve 'brandstof' die de boventoon voert.

Met elektrische motoren was er sowieso nooit geklaagd over motorfiets lawaai en ze zijn het beste bewijs dat dat loud pipes gezegde dat bijna niemand correct kan spellen grote onzin is.

Hier in de stad rijden elektrische bezorgbrommertjes, maken bijna geen geluid.... 3x raden waar ze hier nu over klagen O-)

Hoe is dat nu als je totaal geen relatie kunt zien tussen oorzaak en gevolg ? Wel lastig zeker in het dagelijks leven ? Brand je je vingers nog steeds aan de kookplaat ?

wederom probeer je nu weer op de man af een punt te maken :')... goed bezig, dat zet echt kracht bij om serieus genomen te worden. _O-

Ik zie de relatie tussen drukte op de dijk en het afsluiten van een bepaalde groep die makkelijk aan te wijzen is.

Je kunt dus zoveel lawaai maken als je wilt, als mensen klagen is dat altijd onterecht, volgens jou...

Waar lees je dat? Daar ben ik het helemaal niet mee eens, de echte lawaaipijpen vind ik ook niet kunnen, maar hier in de stad worden die al steeds minder op een enkeling na, die je na 30 seconden niet meer hoort...
Maar ook hier geldt; wat voor de een lawaai is, is voor de ander een prachtig geluid. Dempers met e-keur, die binnen alle wettelijke eisen vallen, zullen nooit binnen de persoonlijke eisen van mensen vallen die een hekel aan motoren/ geluid hebben.

We hebben hier op M-F al -tig topics volgeschreven over lawaaipijpen, lees maar terug.

Nee, ik heb ze al gelezen.

Meerdere mensen hebben voorspeld dat er door die lawaaidingen dijken dichtgaan; dat is gebeurd, dat gebeurt nu opnieuw en jij hebt nog steeds niet door hoe dat komt....

En er zijn nog veel meer voorspellingen gedaan die nooit zijn uitgekomen...

Ik heb donders goed door hoe het komt, maar ik ben in staat om oogkleppen af te doen en de echte reden te zien.



Maargoed, als iedereen elektrisch of standaard had gereden, kregen we high five's van dijkbewoners, geen geklaag meer en werden dijken niet afgesloten :+




_O- :W
 
Dit is misschien al te sprake gekomen maar wat ik niet snap is dat een gemeente kan beslissen over het niet toelaten van een wegenbelasting betalende weggebruiker.

Dat is toch iets waar een 'overheid' moet ingrijpen? We betalen om gebruik te maken van het wegennet, dit kan je dan toch niet worden afgepakt?

Nogmaals, als ze je ergens willen naaien doen ze het wel maar dit moet toch wettelijk niet kunnen?
 
Dit is misschien al te sprake gekomen maar wat ik niet snap is dat een gemeente kan beslissen over het niet toelaten van een wegenbelasting betalende weggebruiker.

Dat is toch iets waar een 'overheid' moet ingrijpen? We betalen om gebruik te maken van het wegennet, dit kan je dan toch niet worden afgepakt?

Nogmaals, als ze je ergens willen naaien doen ze het wel maar dit moet toch wettelijk niet kunnen?



Motorrijders Actie Groep - Wegafsluitingen
 
Gemeente Lopik is voor dit stuk de wegbeheerder en dit geeft hun een aantal bestuurlijke mogelijkheden om maatregelen te nemen als zij hiertoe dringende redenen zien.
Als er bijvoorbeeld heel veel grind komt te liggen (onderhoud bermen) dan kan men zeggen "dit is te gevaarlijk voor motorrijders, wij sluiten de weg tijdelijk af".
De werkgroep heeft B&W overtuigd dat "motorrijders" te gevaarlijk zijn/te veel overlast veroorzaken..... En een "pilot" (van het hele -recreatieve- motorseizoen) moet het verschil gaan "aantonen".

MAG/KNMV zouden vorige week overleggen of zij nu naar de rechter gaan; maar het is oorverdovend stil.
 
Je kunt en mag gewoon over de lekdijk rijden mits je paardenbloemen gaat bekijken }) *O* .Wordt gezien als bestemmingsverkeer en is dus toelaatbaar.Zelf rij ik elke weg in die enkel voor motorrijders is afgesloten. :Y

Nu even in gewoon Nederlands, bestemmingsverkeer is een ruim begrip. Oftewel, als je aan oom of tante agent meldt dat je op weg bent om verderop paardebloemen te gaan bekijken dan moet dit worden gezien als bestemmingsverkeer en dus toelaatbaar. De bewuste paardebloemen zijn immers alleen via die weg te bereiken. Of misschien wil je wel genieten van het fantastische uitzicht over het rivierenlandschap, dit is na elke bocht weer anders dus er zijn vele bestemmingen mogelijk langs de bewuste weg waar je naar toe kunt gaan. Voor zover ik weet staat er trouwens ook nergens in de wet dat je op de plaats van bestemming moet stoppen. En misschien heb je je wel bedacht en onderweg de bestemming gewijzigd, lijkt mij toch ook niet verboden. Doe er je voordeel mee, laat je geen oor aannaaien, ga lekker in discussie, accepteer in geen geval een bekeuring.
 
Je kunt en mag gewoon over de lekdijk rijden mits je paardenbloemen gaat bekijken }) *O* .Wordt gezien als bestemmingsverkeer en is dus toelaatbaar.Zelf rij ik elke weg in die enkel voor motorrijders is afgesloten. :Y

Nu even in gewoon Nederlands, bestemmingsverkeer is een ruim begrip. Oftewel, als je aan oom of tante agent meldt dat je op weg bent om verderop paardebloemen te gaan bekijken dan moet dit worden gezien als bestemmingsverkeer en dus toelaatbaar. De bewuste paardebloemen zijn immers alleen via die weg te bereiken. Of misschien wil je wel genieten van het fantastische uitzicht over het rivierenlandschap, dit is na elke bocht weer anders dus er zijn vele bestemmingen mogelijk langs de bewuste weg waar je naar toe kunt gaan. Voor zover ik weet staat er trouwens ook nergens in de wet dat je op de plaats van bestemming moet stoppen. En misschien heb je je wel bedacht en onderweg de bestemming gewijzigd, lijkt mij toch ook niet verboden. Doe er je voordeel mee, laat je geen oor aannaaien, ga lekker in discussie, accepteer in geen geval een bekeuring.

Zou een bestemming in theorie ook een mooi bochtje zijn zo'n 500m verderop? :$

@Dutchy748 : Thnx duidelijk!
 
Bij een vergelijkbaar iets durfde de rechter zelfs zijn vingers niet aan te branden.
Nl met en oude diesel de gemeente Utrecht in.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26794793/__Milieuboete_Hoogland_blijft_staan__.html

En natuurlijk zijn open uitlaten mede debet aan het verbod.
Maar de dijkbewoners klagen ook over de wielrenners en Cabrio's
Dus dat zijn de volgende groepen die aangepakt gaan worden denk ik zo.


Ik vraag me af hoe bestemmingsverkeer gecontroleerd kan worden ? :?
Als je tegen oom agent zegt dat je daar ergens moet zijn.
Moet je dan een adres o.i.d opgeven ?
Het lijkt me in het kader van de privacy dat je dat mag weigeren.
En rijden ze achter je aan. dan gewoon ergens stoppen en aanbellen bij iemand. Desnoods daar ff vragen of ze last van je hebben. O-) O-) _O- _O- _O-
 
Bij een vergelijkbaar iets durfde de rechter zelfs zijn vingers niet aan te branden.
Nl met en oude diesel de gemeente Utrecht in.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26794793/__Milieuboete_Hoogland_blijft_staan__.html

En natuurlijk zijn open uitlaten mede debet aan het verbod.
Maar de dijkbewoners klagen ook over de wielrenners en Cabrio's
Dus dat zijn de volgende groepen die aangepakt gaan worden denk ik zo.


Ik vraag me af hoe bestemmingsverkeer gecontroleerd kan worden ? :?
Als je tegen oom agent zegt dat je daar ergens moet zijn.
Moet je dan een adres o.i.d opgeven ?
Het lijkt me in het kader van de privacy dat je dat mag weigeren.
En rijden ze achter je aan. dan gewoon ergens stoppen en aanbellen bij iemand. Desnoods daar ff vragen of ze last van je hebben. O-) O-) _O- _O- _O-

Moet je van te voren wel goed uitzoeken waar al die lekdijk motor haters zitten.
:+
 
Het is gewoon te druk geworden...Het is niet alleen maar de schuld van luide uitlaatpijpjes, waar ikzelf ook niet zo goed tegen kan btw.
In het weekend moest je daar al slalommen tussen de fietsers en cabrio's, dus erg veel plezier is er niet aan te beleven. Daarom rij ik vrijwel nooit meer in het weekend. God dank de continudiensten.

Misschien wordt het eens tijd om motorrijders een plek te geven waar ze zich in het weekend even uit kunnen leven, zoals dat in Frankrijk al veel langer gebeurd. Open een circuit op de Maasvlakte of Moerdijk o.i.d. Maar nee hoor, we bouwen liever 30 superdeluxe voetbal kantines op landbouwgrond vlak naast het dorp waar elk weekend tering herrie wordt gemaakt.

Iets met brood en spelen voor de massa.... :r

:t
 
Moet je van te voren wel goed uitzoeken waar al die lekdijk motor haters zitten.
:+

dat maakt toch niet uit.
Is het een hater, dan kan je mooi gelijk de discussie aan.
Je laat jouw motor met keurige standaard demper eens horen , en vraag op de man/vrouw af of ze daar werkelijk zoveel last van hebben.
Hopelijk komt er tijdens dat gesprek een auto met een tering gang langs (meestal een bewoner).
Kan je direct een mooi vergelijk trekken.
En is er niemand thuis, ook goed.

Waar het omgaat is dat je dan wel een bestemming had. :+
 
Rij zelf niet graag over de dijk heen en ook een beetje omdat ik weet dat mensen die er wonen er een hekel aan hebben.Hou daar eerlijk gezegd wel rekening mee.Als het niet anders kan zoals bij fam/vrienden bezoek dan wel.
 
Het is gewoon te druk in Nederland op de dijkjes.

Ik ga niet alles quoten, wordt veel te lang en we wijken af van het onderwerp.
Verder mag je die nep analyse voor je houden.

Waar het mij om gaat is het simpele oorzaak-gevolg. Dat is hier overduidelijk en het is vreemd dat sommigen dat schijnbaar niet willen inzien.

Natuurlijk praat ik hierover met veel mensen, als je motor rijdt gaat het al gauw over motorlawaai. Niemand die ik ken vindt die herrie "mooi", ik ken en weet niet anders dan mensen die er juist een grote hekel aan hebben.

Goed voorbeeld is een collega, die is auto- en motorenthousiast en woont langs zo'n dijk.
Elk weekeinde in het seizoen is het een komen en gaan van klassiekerclubs, vele auto's en motoren komen in optocht langs en dan is er op het water ook nog genoeg te zien. Ik ben er vaker geweest en het is leuk, m'n collega vindt het prachtig, gaat er uitgebreid naar zitten kijken en kan er met smaak over vertellen als ie weer een bijzondere auto of motor gespot heeft.

Tot, tot er zo'n lawaai Harley langs komt, met zo'n illegale uitlaat; dan ineens is ie niet meer de liefhebber van dat soort oude motoren, zeker als ze net voor z'n huis een dot gas geven. Voor die uitlaten en hun eigenaars heeft ie geen goed woord over en zo denkt zijn hele buurt er schijnbaar over. Dat heb ik zelf niet kunnen controleren....

Natuurlijk heb ik ook die grote gele borden zien staan : "Stop overlast, snelheid en lawaai. Wilt u hier met plezier blijven rijden? Rijd dan niet in groepen en pas uw snelheid en geluid aan".

Naast snelheid wordt hier de nadruk gelegd op geluid. Zegt mij genoeg, ik heb geen uitleg nodig.

...Mensen die denken dat elektrisch rijden beter voor het milieu is, kan ik gewoon niet serieus nemen, sorry....
Nou, dan wordt de kring die jij serieus gaat nemen rap kleiner; en andersom ook hoor...

Je moet niet alles geloven; de autoindustrie is machtig, de olieindustrie is nog veel machtiger. Beide hebben ineens nieuwe concurrenten en naar goed gebruik moeten die natuurlijk kapotgemaakt worden. Dat is ze eerder gelukt.
Vandaar al die fake berichten die het elektrische gebeuren in een kwaad daglicht stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan