Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik ga niet alles quoten, wordt veel te lang en we wijken af van het onderwerp.
Verder mag je die nep analyse voor je houden.

Waar het mij om gaat is het simpele oorzaak-gevolg. Dat is hier overduidelijk en het is vreemd dat sommigen dat schijnbaar niet willen inzien.

Volgens mij gaat het deels nog steeds over geluid. Waar u denkt dat de oorzaak van de afsluiting ligt en ik denk daar anders over.
Wel verstandig om er niet over door te gaan zodra iemand een andere mening heeft en het een "nep analyse" te noemen...

Oorzaak-gevolg heeft met meerdere dingen te maken, niet alleen met "herriepijpen" best vreemd dat sommige dat schijnbaar niet willen inzien...

Wat betreft het elektrisch rijden, verdiep u alstublieft eens in de materie van het opwekken van elektriciteit, de cijfertjes en wanneer dit echt beter voor het milieu is dan door blijven rijden op conventionele brandstoffen. Het kan echt geen kwaad om een beetje verder kijken dan de folder van de fabrikant.


Veel plezier met je groene motor deze zomer, hou het rubber beneden en de accu's opgeladen :t
Naar aanleiding van je reacties neem ik aan dat je mij het rubber boven wenst en de tank leeg. _O-

Ik hou het hierbij, het niveau zakt en er word nog (net) niet gescholden :+ :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben best liefhebber van (mooi) motor-geluid. Toch heeft dat grenzen.............

Ik zat in Z.Limburg op een terrasje een vlaai weg te werken toen er van verre al verschrikkelijk geluid op ons af kwam. Tegen de tijd dat de Harley-club langs reed was de herrie zo hard dat ik me spontaan in mijn vlaai verslikte.

Vreselijk wat een rot-herrie! Niemand die elkaar nog kon verstaan. Toen het daarna weer stil werd, hebben we nog een kwartier kunnen nagenieten van de blauwe rook die achter bleef.

Voor 'gewone' mensen zijn alle motoren hetzelfde. Niet zo gek dat er weerstand komt en motoren worden geweerd. Met zoveel herrie en rook maak je echt geen vrienden!
 
Laatst bewerkt:
Waar het mij om gaat is het simpele oorzaak-gevolg. Dat is hier overduidelijk en het is vreemd dat sommigen dat schijnbaar niet willen inzien.
Tuurlijk, laten we daarbij even buiten beschouwing laten dat het, objectief, gemeten is. En motoren maar marginaal meer lawaai dan bv auto's maakten (staat eerder in dit topic nog helemaal beschreven). Wat nou oorzaak-gevolg..?

Uiteraard helpen herriepijpen daar niet aan mee, maar die zijn zeker niet de standaard.

Ik denk dat een bepaalde groep mensen zich daar is gaan storen aan bepaalde zaken. Motoren daar vervolgens de schuld van hebben gegeven. En vervolgens bij elke motor die ze horen in de stress schieten. Dan maar zijn gaan klagen om die dingen te verbieden. En straks schieten ze in de stress door iets anders en moet dat ook verboden worden.

Nog beter, ik denk dat als jij op je elektrische motor voorbij komt je ook een zekere ergernis opwekt alleen maar omdat je op de motor voorbij komt. En dat ze die ook gewoon willen verbieden, ongeacht je geluid (of misschien juist wel het gebrek daaraan, gebruiken ze dat als reden; levensgevaarlijk, hoor je niet aankomen etc).
 
Tuurlijk, laten we daarbij even buiten beschouwing laten dat het, objectief, gemeten is. En motoren maar marginaal meer lawaai dan bv auto's maakten (staat eerder in dit topic nog helemaal beschreven). Wat nou oorzaak-gevolg..?

Uiteraard helpen herriepijpen daar niet aan mee, maar die zijn zeker niet de standaard.

Ik denk dat een bepaalde groep mensen zich daar is gaan storen aan bepaalde zaken. Motoren daar vervolgens de schuld van hebben gegeven. En vervolgens bij elke motor die ze horen in de stress schieten. Dan maar zijn gaan klagen om die dingen te verbieden. En straks schieten ze in de stress door iets anders en moet dat ook verboden worden.

Nog beter, ik denk dat als jij op je elektrische motor voorbij komt je ook een zekere ergernis opwekt alleen maar omdat je op de motor voorbij komt. En dat ze die ook gewoon willen verbieden, ongeacht je geluid (of misschien juist wel het gebrek daaraan, gebruiken ze dat als reden; levensgevaarlijk, hoor je niet aankomen etc).

Gaat niet lukken, halfweg is de accu leeg... _O- :W
 
Tuurlijk, laten we daarbij even buiten beschouwing laten dat het, objectief, gemeten is. En motoren maar marginaal meer lawaai dan bv auto's maakten (staat eerder in dit topic nog helemaal beschreven). Wat nou oorzaak-gevolg..?

Uiteraard helpen herriepijpen daar niet aan mee, maar die zijn zeker niet de standaard.

Ik denk dat een bepaalde groep mensen zich daar is gaan storen aan bepaalde zaken. Motoren daar vervolgens de schuld van hebben gegeven. En vervolgens bij elke motor die ze horen in de stress schieten. Dan maar zijn gaan klagen om die dingen te verbieden. En straks schieten ze in de stress door iets anders en moet dat ook verboden worden.

Nog beter, ik denk dat als jij op je elektrische motor voorbij komt je ook een zekere ergernis opwekt alleen maar omdat je op de motor voorbij komt. En dat ze die ook gewoon willen verbieden, ongeacht je geluid (of misschien juist wel het gebrek daaraan, gebruiken ze dat als reden; levensgevaarlijk, hoor je niet aankomen etc).

Als je het nodig vindt wil ik best een steekproef voor je doen in de zomer. Op de dijken hier kom je niet de gemiddelde motorrijder tegen, ze komen hier dan ook niet voor hun woon werk verkeer. Ik denk dat je onderschat wat voor een herrie hier langskomt en dat er echt een minderheid het aan het verpesten is voor de rest! Dat is gewoon doodzonde. Maargoed, laten we vooral om het probleem blijven draaien. Maakt nu toch niks meer uit voor de dijk bij Lopik.
 
Ik moet ook wel ff kwijt hier,en dat is dat het apart volk is daar op die dijk.
Ik moest een keer met de vrachtwagen over die dijk, omdat ik een zeecontainer moest lossen aan die dijk.
Kom ik op een gegeven moment een boer tegen daar, die zwaar agressief werd omdat ik niet op die dijk hoorde, ik moest maar de provinciale weg nemen. Dat ik aan die dijk moest wezen intereseerde de boer niet, en het werd gewoon bijna een vechtpartij.

Wat ik hier mee bedoel te zeggen is dat er aan die dijk ook mensen wonen die zich de dijk helemaal toe-eigenen,en dat ze niet aan een ander denken.
Ik zeg uiteraard niet dat iedereen zo is, maar als dit soort mafkezen nou elke dag over motorfietsen gaan klagen bij de gemeente zijn ze het zo zat bij het gemeentehuis.
 
Heb zelf 10 jr aan een dijk gewoond en die dijk liep langs een aantal dorpen.Eenieder die aan de dijk woonde was verantwoordelijk bij hoogwater tij om er te waken voor een dijkdoorbraak.Wellicht komt daar het gevoel vandaan "zijn" dijk ? Tegenwoordig wonen er veel stadse mensen die er zijn gaan wonen voor hun rust :) Vroeger waren de rally wedstrijden door het platte boerenland.Nu met al die stadse z******s die rust willen.Zijn die proeven bijna allemaal verplaatst naar de industrie terreinen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf 10 jr aan een dijk gewoond en die dijk liep langs een aantal dorpen.Eenieder die aan de dijk woonde was verantwoordelijk bij hoogwater tij om er te waken voor een dijkdoorbraak.Wellicht komt daar het gevoel vandaan "zijn" dijk ? Tegenwoordig wonen er veel stadse mensen die er zijn gaan wonen voor hun rust :) Vroeger waren de rally wedstrijden door het platte boerenland.Nu met al die stadse z******s die rust willen.Zijn die proeven bijna allemaal verplaatst naar de industrie terreinen.


Ik hou mijn straat schoon, als troep op straat ligt haal ik dat weg.
iedereen houdt op zijn/haar manier z'n eigen woonplaats in de gaten, dat houdt niet in dat diegene ook mag bepalen wie er wel en niet langs z'n straatje rijdt.

Degene die tegen mij agressief dee was echt geen stadsmens die in de rust was gaan wonen, deze ree namelijk op een trekker, als dit een stadsmens was geweest was hij wel erg aangepast ;)
 
Ik hou mijn straat schoon, als troep op straat ligt haal ik dat weg.
iedereen houdt op zijn/haar manier z'n eigen woonplaats in de gaten, dat houdt niet in dat diegene ook mag bepalen wie er wel en niet langs z'n straatje rijdt.
Klopt :Y
Degene die tegen mij agressief dee was echt geen stadsmens die in de rust was gaan wonen, deze ree namelijk op een trekker, als dit een stadsmens was geweest was hij wel erg aangepast ;)

Je hebt ook lompe boeren :+ De boeren L :P
 
Laatst bewerkt:
Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".

Kortom het perceel aan die straat moet je einddoel zijn.

Een perceel is een stuk grond, onroerend goed of gebouw, woonhuis of pand

Dus de Lekdijk kan beschouwen als een perceel toch ?.Of je kijkt vooraf op welk perceel je paardenbloemen kunt plukken.Dan ben je ook "bestemmingsverkeer"
 
Heb zelf 10 jr aan een dijk gewoond en die dijk liep langs een aantal dorpen.Eenieder die aan de dijk woonde was verantwoordelijk bij hoogwater tij om er te waken voor een dijkdoorbraak.Wellicht komt daar het gevoel vandaan "zijn" dijk ? Tegenwoordig wonen er veel stadse mensen die er zijn gaan wonen voor hun rust :) Vroeger waren de rally wedstrijden door het platte boerenland.Nu met al die stadse z******s die rust willen.Zijn die proeven bijna allemaal verplaatst naar de industrie terreinen.


idd... de rally hier wordt ook steeds lastiger. de omwonenden klaren en zeuren, maar staan wel met zn allen te kijken en te genieten.
 
Ik heb me altijd voorgenomen om te zeggen dat ik gehoord had dat er een huis te koop stond op de desbetreffend plek,en dat ik dat zocht om te kijken of dat wat voor me zou zijn.

Volgens mij ben je dan altijd bestemmings verkeer.

Nog nooit mee aangehouden,dus nog nooit kunnen testen, maar ik trek me eigenlijk nooit wat aan van 'uitgezonderd bestemmings verkeer borden'.
 
Laatst bewerkt:
Ik woonde vroeger in het bos. Als je daar woont heb je last van aso's in het weekend. In mijn beleving was het probleem dan dus... "aso's in het weekend". Maar volgens een groepje zure kutten vagina's die niets beters te doen hadden (en natuurlijk allemaal lid van buurtvereniging -de elitaire kut vagina- waren, lag het probleem geheel aan.... "de mountainbikers".

Die zijn lekker herkenbaar en dus net zo makkelijk aanwijsbaar als "de buitenlanders" of "de homo's". Heerlijk proleten sentiment (laat je niet misleiden door een huis van 9 ton, simpele figuren heb je in iedere sociale klasse).

Toen heeft iemand uit de buurt na de zoveelste oud en nieuw een briefje bij het merendeel van deze mensen door de bus gegooid. Kwam er op neer dat -de rest van de wijk- het wel verdomd ASOCIAAL vonden dat deze "prominente leden van de buurtvereniging" tot 4 uur in de ochtend Belgisch vuurwerk stonden te lanceren aan de rand van een natuurgebied. En dat dat misschien wel eens irritanter en onfatsoenlijker was dan "de mountainbikers".

Nooit meer wat van gehoord _O-
 
Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".

Kortom het perceel aan die straat moet je einddoel zijn.

Een perceel is een stuk grond, onroerend goed of gebouw, woonhuis of pand

Dus de Lekdijk kan beschouwen als een perceel toch ?.Of je kijkt vooraf op welk perceel je paardenbloemen kunt plukken.Dan ben je ook "bestemmingsverkeer"

BRILjant!!!


IJsboerderij Luciano.
 
Ik heb me altijd voorgenomen om te zeggen dat ik gehoord had dat er een huis te koop stond op de desbetreffend plek,en dat ik dat zocht om te kijken of dat wat voor me zou zijn.
Zou kunnen dat dit ook werkt ? Bloemen plukken werkt altijd :+ Dat kan je en hoef je namelijk ook niet aan te tonen.Ze staan op een perceel *D aan de dijk _O-

Maar we gaan gewoon ijsjes eten bij ijsboerderijluciano wat Dutchy748 al opperde :P

Kan die agent ook meteen afkoelen _O- :+

Volgens mij ben je dan altijd bestemmings verkeer.

Nog nooit mee aangehouden,dus nog nooit kunnen testen, maar ik trek me eigenlijk nooit wat aan van 'uitgezonderd bestemmings verkeer borden'.


En ook ik niet :t
 
Daar kan de Hermandad niks tegen inbrengen lijkt me, daarvoor zou ik een eventueel proces wel voor een rechter willen voeren. Niet dat ik ooit naar de Lekdijk zou rijden, met al die elektrische azijnpissers...terwijl hier de Ardennen en de Eifel op 20 minuten afstand liggen... :9~ :9~ :9~~


Ben zelf ook geen fan van dijken rijden , vind er geen reet aan :?
 
Het blijft afwachten in hoe ver straks de "eigen rechters" mij gaan hinderen...
Ik ga graag een stukkie rijden, soms richting WijK, soms Schoonhoven. En dat wil ik zo houden, voor wij het weten is het overal (geen) "feest".
Lopik heeft toegezegd mij schriftelijk te antwoorden op mijn zienswijze, dus ook nav bereikbaarheid ijssalon Luciano....
 
Het blijft afwachten in hoe ver straks de "eigen rechters" mij gaan hinderen...
Ik ga graag een stukkie rijden, soms richting WijK, soms Schoonhoven. En dat wil ik zo houden, voor wij het weten is het overal (geen) "feest".
Lopik heeft toegezegd mij schriftelijk te antwoorden op mijn zienswijze, dus ook nav bereikbaarheid ijssalon Luciano....


Maak geen slapen koeien wakker ;)
 
Tuurlijk, laten we daarbij even buiten beschouwing laten dat het, objectief, gemeten is. En motoren maar marginaal meer lawaai dan bv auto's maakten....
Tijdje terug was er weer een hele colonne van die lawaaichoppers die in een grote uiterst lawaaiige stoet de boot af reed, de dijk op. Allemaal heel unieke personen met allemaal heel uniek dezelfde motoren, dezelfde unieke jasjes en dezelfde unieke helmen; misschien hadden ze ook nog wel allemaal dezelfde unieke tatouages, het leek wel een dertigling. Allemaal maakten ze ook dezelfde teringherrie en samen is dat net een eskader bommenwerpers dat heel laag overkomt, ik pis er nog azijn van.

Dat is niet een beetje meer geluid dan auto's maken.
Je zal elk mooi weekeinde als je in de tuin zit een aantal van die herrie stoeten per dag langs je huis krijgen...
Oorzaak - gevolg....

.....Uiteraard helpen herriepijpen daar niet aan mee....
Schreef hij met gevoel voor understatement.

Ze mogen dan niet standaard zijn, er zijn er soms wel errug veel tegelijk onderweg... Daar heb ik geen onderzoek voor nodig, het is gewoon eigen waarneming.

....Ik denk dat een bepaalde groep mensen zich daar is gaan storen aan bepaalde zaken. Motoren daar vervolgens de schuld van hebben gegeven. En vervolgens bij elke motor die ze horen in de stress schieten. Dan maar zijn gaan klagen om die dingen te verbieden. En straks schieten ze in de stress door iets anders en moet dat ook verboden worden....

Hier zeg je best wel zinnige dingen. Als je maar vaak genoeg van die lawaaichoppers langs hoort brullen ga je er vanzelf een hekel aan krijgen. Daarna associeert men motoren meteen met lawaai.
Onderaan ga ik hier nog over door.

Ik vind dat niet zo raar.

Je moet die dijkbewoners daar niet de schuld gan geven, de oorzaak ligt bij die kortzichtige lawaaischoppende motorrijders vóór jou.

Nog beter, ik denk dat als jij op je elektrische motor voorbij komt je ook een zekere ergernis opwekt alleen maar omdat je op de motor voorbij komt. En dat ze die ook gewoon willen verbieden, ongeacht je geluid (of misschien juist wel het gebrek daaraan, gebruiken ze dat als reden; levensgevaarlijk, hoor je niet aankomen etc).

Een motor is een motor, en bij het naderen zal men inderdaad kunnen denken: "daar komt er weer zo'n ellendige herrieschopper".

Toch kan ik me niet voorstellen dat die gedachte stand houdt als je er daadwerkelijk langs rijdt en men niet meer hoort dan wat getjilp van een aandrijfriem en bromgeluidjes van een regelaar. Genoeg overigens om gehoord te worden maar stil genoeg om niemand te ergeren.
Ik rijd nu een half jaar vol elektrisch en ik heb nog niet één negatieve reactie gehad. Wel heel veel positieve, mensen vinden het leuk.
 
Als je het nodig vindt wil ik best een steekproef voor je doen in de zomer. Op de dijken hier kom je niet de gemiddelde motorrijder tegen, ze komen hier dan ook niet voor hun woon werk verkeer.

Ik rijd daar regelmatig voor woon-/werkverkeer. Ik ga één keer in de week van Den Haag naar Soesterberg en het is een ideale route om de file op de A12 te vermijden. En dat kan gelukkig nog steeds :+

In het weekend wil je er sowieso niet rijden, dus die hele afsluiting gaat eigenlijk nergens over.
 
In het weekend wil je er sowieso niet rijden, dus die hele afsluiting gaat eigenlijk nergens over.

Als iedereen zo dacht als jou zou de afsluiting idd niet nodig zijn, maar drukte word pas drukte als er veel komen, dus word de afsluiting toch weer nodig in de ogen van de dijkbewoners ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan