scooter in campergarage

U schreef:

Maar ieder doet het zoals hij zelf wil en er is geen betere manier om de streek te verkennen met een tweewieler. Al is fietsen (is ook een tweewieler) niet echt iets voor ons :)


Nou heb ik naast mijn motorfiets al jaren een E-bike.
Dus een fiets met elektromotor.
Is dat wellicht een idee?
Kunnen vast wel met alle gemak 2 stuks van worden meegenomen en geloof me, een E-bike is werkelijk ideaal voor de mooie dagen om gebieden te verkennen.
Vr Gr Erwin
 
is altijd een gedoe met een aanhangwagen achter een camper en de campergarage mag een gewicht van 300 kg hebben.
De wing wordt wat zwaar, ook omdat ik straks voor de derde keer moet geopereerd worden aan een nekhernia. Daarom een "lichtere" scooter.


Zwaar in de zin van gewicht of mee te sturen?

Een zware motorscooter(+ 400 cc) stuurt ook heel licht :]

ik heb bv een maxsym 600 en dat stuurt super ook op lage snelheden 8-) (gewicht zit vooral beneden) en toch best wel wat luxe aan boord :) (wel 240 kg)

maxsym 600i executive - Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
U schreef:

Maar ieder doet het zoals hij zelf wil en er is geen betere manier om de streek te verkennen met een tweewieler. Al is fietsen (is ook een tweewieler) niet echt iets voor ons :)


Nou heb ik naast mijn motorfiets al jaren een E-bike.
Dus een fiets met elektromotor.
Is dat wellicht een idee?
Kunnen vast wel met alle gemak 2 stuks van worden meegenomen en geloof me, een E-bike is werkelijk ideaal voor de mooie dagen om gebieden te verkennen.
Vr Gr Erwin


Een E-bike is idd een fijne fiets. Die hebben wij ook. Echter vorig jaar in Kroatië is zelfs deze fiets niet geschikt om er leuke toertjes mee te maken. Het is er daar te steil , vandaar dat wij dit jaar met e-bike en motorscooter gaan.
 
Laatst bewerkt:
Bij de scooters die je noemt zijn twee Honda's. Nu ken ik niet precies deze beide scooters, wel vergelijkbare modellen en die hebben grote verschillen.

Ik had een heel verhaal geschreven over voors en tegens van beide, dat heb ik ook al weer gewist.
Waar het op neer komt is dat voor jouw doel, rustig en comfortabel de omgeving bekijken, naar mijn idee de NSS300 Forza de beste keus is. Kleine wielen, grote bagageruimte, comfortabel weggedrag, rustig karakter.

De Forza is de opvolger van de Foresight, de motor waarvan ik jarenlang heel veel plezier gehad heb en die naar mijn idee het best geschikt is voor wat jij ermee wilt doen.
Maar je moet niet zomaar geloven wat ik zeg, ga hem wel bekijken en liefst proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
sorry voor het zo laat reageren, was dit item totaal vergeten.
Voor de geïnteresseerden: het is uiteindelijk de Beverly 350 geworden.
Heeft voldoende vermogen, rijdt vlot en de zithouding is ook wel ok.

Past vlot in de garage, twee moeren van de spiegels los maken, het inbus boutje heb ik veranderd naar een bout die je met de hand kan losschroeven, en het windscherm met de spiegels zijn er zo op en af.

Hebben ondertussen 2 grote reizen gemaakt en zijn zeer tevreden over deze combinatie.

Pierre
full
 
sorry voor het zo laat reageren, was dit item totaal vergeten.
Voor de geïnteresseerden: het is uiteindelijk de Beverly 350 geworden.
Heeft voldoende vermogen, rijdt vlot en de zithouding is ook wel ok.

Past vlot in de garage, twee moeren van de spiegels los maken, het inbus boutje heb ik veranderd naar een bout die je met de hand kan losschroeven, en het windscherm met de spiegels zijn er zo op en af.

Hebben ondertussen 2 grote reizen gemaakt en zijn zeer tevreden over deze combinatie.

Pierre
[afbeelding]


Hele mooie combinatie *O*

Geniet ervan zoveel als je kunt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan