ER6N - FI Lampje met Powercommander/o2 eliminator op snelweg

Bagel

MF'er
17 jul 2014
62
5
Nadat ik vorig jaar de standaard uitlaat van de ER6N heb vervangen door een slipon, had ik last van bokkerig rijgedrag. Toen besloten te investeren in een Powercommander, en het heeft zeker geholpen. Rijdt weer smooth! Ik gebruik de Yoshimura mapping, gedownload vanaf de Powercommander site. Standaard was de 2Brothers mapping actief, maar die was veel te rijk.

Bij het inbouwen van de Powercommander ook de o2 sensor vervangen door een eliminator. Het geeft eigenlijk geen problemen, tot ik de snelweg op ga, en een constante snelheid heb voor een tijdje. Dus ik rijd 120km/h voor 10-15 min aan een stuk, en het FI lampje gaat aan.

Wanneer het lampje aan gaat, veranderd het rijgedrag niet, maar toch zit dat lampje me niet lekker. Een herstart van de motor, en het lampje is weer weg.

Standaard is het volgens mij zo dat als je lange tijd een constante snelheid aanhoudt, de ECU de motor armer wil laten lopen. Ik denk dat dit mechanisme in werking treed, maar vervolgens geen correcte waardes ziet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? De eliminator die ik gebruik heb ik bij de PC5 gekregen vanuit MLMParts, zijn er misschien betere eliminators beschikbaar?
 
In closed loop gaat het fout, Bij powercommander maken ze daar niet zoveel woorden aan vuil, maar het komt erop neer dat ze er geen oplossing voor hebben. Het motormanagment moet intern in de ECU aangepast worden, en dat kan met een PC niet..
Het beste is om je PC te verkopen en daarna te laten flashen bij een dyno bedrijf wat zoiets ook écht kan.
 
In closed loop gaat het fout, Bij powercommander maken ze daar niet zoveel woorden aan vuil, maar het komt erop neer dat ze er geen oplossing voor hebben. Het motormanagment moet intern in de ECU aangepast worden, en dat kan met een PC niet..
Het beste is om je PC te verkopen en daarna te laten flashen bij een dyno bedrijf wat zoiets ook écht kan.
Is de 2011 ER6 ecu te flashen?

En vraag twee: kan het uiteindelijk kwaad, doorrijden met het lampje?
 
Laatst bewerkt:
Is de 2011 ER6 ecu te flashen?

En vraag twee: kan het uiteindelijk kwaad, doorrijden met het lampje?

Ja dat gaat, maar is bij dit type lastig te tunen omdat er geen real time uitlezing mogelijk is...
En als het kwaad kan als je zo doorrijdt ? dat ligt eraan hoeveel de afstelling ernaast staat, dat is zo moeilijk in te schatten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan