Motor-Forum

Select Forum

Mooi op zijn wielen

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Daar is die doorstekende rand aan de vuldop toch goed voor?
Die steekt een cm of 2 de tank in

Dus die 30.6 liter is echt theoretisch.
Ik zal er staks ruim 25 liter van kunnen gebruiken denk ik
slijptol wijzigde dit bericht op vrijdag 19 januari 2018 07:30 (35%)
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ergens in NL (boven rivieren en goede kant IJssel)
Daar ga je geen 400km op halen met de Triumph.

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Zover is Luxemburg ook niet :+
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ergens in NL (boven rivieren en goede kant IJssel)
Das ook weer waar 😆

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
quote:
slijptol schreef op 19 januari 2018 @ 12:05:
Zover is Luxemburg ook niet :+

Het ligt er aan waar je vandaan moet komen.......
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Brabant natuurlijk *D

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Zo ntuurlijk vind ik dat niet.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
halflive schreef op 22 januari 2018 @ 18:55:
Zo ntuurlijk vind ik dat niet.

natuurlijk Brabant motorland centrum van het land op enkele uithoeken na overal vlak bij :Y

Reg. datum:
14 mrt. 2007
Wat mij betreft hoeven we Brabant niet te promoten.
Ik vind het er al druk zat :p
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
DAF400 schreef op 22 januari 2018 @ 21:49:

de waarheid "kan" wel eens pijnlijk zijn O-)

Reg. datum:
25 aug. 2007
quote:
DAF400 schreef op 22 januari 2018 @ 21:49:

is niet alleen een probleem in brabant, geld voor heel nederland. ik word altijd een beetje jaloers als ik een land als "pak hem beet" finland op TV zie, kan je nog een lekker door een bos raggen zonder iemand tegen te komen. 20 jaar geleden ging ik met m'n XR600 op zaterdag midag rond een uur of 5 nog in de bossen "spelen" dan is het op zijn rustigst, maar dat was eigenlijk ook al niet verantwoord :(
eigenwijs is ook wijs

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
trixo schreef op 23 januari 2018 @ 20:52:

[...]

is niet alleen een probleem in brabant, geld voor heel nederland. ik word altijd een beetje jaloers als ik een land als "pak hem beet" finland op TV zie, kan je nog een lekker door een bos raggen zonder iemand tegen te komen. 20 jaar geleden ging ik met m'n XR600 op zaterdag midag rond een uur of 5 nog in de bossen "spelen" dan is het op zijn rustigst, maar dat was eigenlijk ook al niet verantwoord :(

Ik zeg niks.....
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Reg. datum:
21 aug. 2016
Je moet met de motor uit de bossen blijven .....
quote:
trixo schreef op 23 januari 2018 @ 20:52:

[...]

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Mee eens.
Dat kan niet meer en helaas zijn bijna alle zandpaden uit het Brabantse buitengebied ook verdwenen.
35 jaar geleden reed ik van Raamsdonk naar de Oirschotse heide voor 90% over onverharde wegen.
En je kon langs de grens van Roosendaal naar Valkenswaard rijden over zandpaden en sporen.
En we reden ook in de bossen.
De zandpaden zijn bijna allemaal weg en in de bossen zou ik nou ook niet meer rijden.
Maar het was wel leuk, toen :]
slijptol wijzigde dit bericht op woensdag 24 januari 2018 13:03 (0%)

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:

ik lees tussen de regels(al is het er maar een)dat het bij jullie ook niet mag maar het toch gewoon doen O-) :Y :N

Reg. datum:
21 aug. 2016
45 jaar geleden dit ik dit ook
quote:
slijptol schreef op 24 januari 2018 @ 11:52:
Mee eens.
Dat kan niet meer en helaas zijn bijna alle zandpaden uit het Brabantse buitengebied ook verdwenen.
35 jaar geleden reed ik van Raamsdonk naar de Oirschotse heide voor 90% over onverharde wegen.
En je kon langs de grens van Roosendaal naar Valkenswaard rijden over zandpaden en sporen.
En we reden ook in de bossen.
De zandpaden zijn bijna allemaal weg en in de bossen zou ik nou ook niet meer rijden.
Maar het was wel leuk, toen :]

Reg. datum:
21 aug. 2016
Maar we wijken van dit forum af

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
subtoon schreef op 24 januari 2018 @ 13:44:

[...]

ik lees tussen de regels(al is het er maar een)dat het bij jullie ook niet mag maar het toch gewoon doen O-) :Y :N

Niet in het bos. Op de slakkerwegen O-)
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Om toch nog heel even te reageren: ook nu nog kun je heel veel legaal over onverharde wegen in de grensstreek rijden. Ik doe dat zeer regelmatig met veel plezier:
https://wjhjxg-dm2305.files.1drv.com/y4mfOkfncYfJbCLMd4GtiNdjsoYtgReEtp2m8hh60wDwKta8_m3QN78kZui785kRlJPfG2RaM_spGCyezdsOJxwX3zMTHFJnbjEc4Px98saZyxZiZxCJ4qjSiJe6h5AdbYKIUo6g38mOe9t70DUdoD4IWb_x626fu5P43Ked7sebJpG8_61N7SSki65Cqek1NzRWGoQVtrsyWihvaxlsr7GgQ?width=3008&height=5344&cropmode=none

https://ar9rsq-dm2305.files.1drv.com/y4mYmknqEHwdt_brVbiNET8cOOj3ZruQ29avU-o-vWfJqAZzzi73J2PdDqsM2omAAj6fFyC35H9pOzQP_m81bI78dVBXs_bNrxVIL9Fmay7VMOqR-PCGB56kTKGhVfRDCEqT5pJaoEdZ3pG7GQCp9ivdXd7RfyFubLkYNhY2kqggXoH3cFo143o9Y6W_mNjfUbQS2-ai5PJH9cVMFOBSIXGBg?width=5258&height=2960&cropmode=none
Two beer or not two beer

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
Hier lukt dat idd ook nog wel.
Wel met dezelfde restricties als op de meeste slakkerwegen; max 60 km/...
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
radiator.jpg

Het grote gepuzzel gaat weer verder. Ik zou de radiator graag plat leggen zoals op de foto.
De radiator dop kan dan uiteraard niet gebruikt worden om het systeem te vullen dus er zal iets anders verzonnen moeten worden om de boel te vullen. Afgezien daarvan moet het volgens mij gewoon kunnen werken of zie ik iets over het hoofd?

Nog een vraagje, kun je aan een radiator zachtsolderen met een vlam?
Of komen dan alle verbindingen los?

Iemand hier ervaring mee?

IBTL Score 2018: 43.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Ik niet. Maar vraag 't hier eens.
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Ik denk dat Leotje dat wel weet, volgens mij hebben moderne race zijspannen liggende radiatoren. Het vullen lijkt me niet het grootste probleem. Meestal zit het overloop/expantie ventiel in de dop waarmee je ook vult. Dat hoort eigenlijk het hoogste punt te zijn.
BMW K-serie heeft een vuldop op een rubber slang. Daarmee kan je dus vrijelijk de dop zo hoog maken als wenselijk.
En je heb natuurlijk al nagedacht over luchtstromen. Als de onderkant van het span hol is zuigt hij vanzelf de lucht door de radiator.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

GTS1000 / GT750

Reg. datum:
07 jul. 2003
is die radiator niet van alu?, die van mijn GTS wel.. die heb ik er gekanteld onder staan en moest dus ook wat verzinnen voor het vullen... extra vuldop in gelast zodat ik met slangetje vanaf het hoogste punt kan vullen

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
De radiator is inderdaad van aluminium.
En de verf zit niet zo heel vast :+

Ik kan geen aluminium lassen dus ik zal eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
De tip van Halflive is wel een hele goeie.
Zo'n K100 dop kan ik overal kwijt, gewoon ergens een T stuk in het systeem.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.