Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Hier nog een mooie tekst over de K5 (o.a. over het koppel).

Zie ook onderaan het artikel de koppelcurve van de K5 vs de K7 (ook bij gedeeltelijke gasopening) :9~
gsxr1000k6-dyno.jpg
 
Niet mijn je ex SRAD afkraken he John :P Circuitrijden met de SRAD dat is idd echt werken :X

De moderne gixxers sturen idd veel beter in en zijn ook zeker sneller veel meer circuitgericht :Y Heb er nu een GSXR1000 voorvork in zitten en dat is al 10 x beter met het insturen. -O-
Klopt SRAD is een prima en leuke fiets voor het circuit, rijdt die nog goed ?
Alleen de nieuwere motoren ga je inderdaad gemakkelijker wat harder op rond.

@ Riejussrad, gave foto's zeg :Y

Ik ben gisteren de L4 wezen halen, ben er erg blij mee.
Zal binnenkort wat foto's maken :)
 
Klopt SRAD is een prima en leuke fiets voor het circuit, rijdt die nog goed ?
Hij doet het prima John ,laat de meeste achter mij ;) Leuk beginners fiets is het.Ik merk wel dat het blok eens opgefrist en gecontroleerd zou moeten worden.Wellicht laat ik dat doen de volgende winter.Hij gaf goede PK's af maar je kan beter op tijd eens een blokje open halen als te laat. ;)
Alleen de nieuwere motoren ga je inderdaad gemakkelijker wat harder op rond.
Klopt zeker met de SRAD dan moet ik echt werken :P

Halverwege dit seizoen ga ik mijn K4 750 inzetten voor op het circuit.Bevalt die goed dan mag hij blijven. Veel GP materiaal :+ wat er nu op de SRAD zit dat past daar ook op ;)
@ Riejussrad, gave foto's zeg :Y

Ik ben gisteren de L4 wezen halen, ben er erg blij mee.
Zal binnenkort wat foto's maken :)

Nice :t

Ja leuk ben benieuwd :t
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren,

Het probleem is als volgt: mijn remhendel voelt soms strak en soms trek je deze met gemak richting je handvat, het is niet altijd hetzelfde. Het remmen word er onvoorspelbaar op. Vergelijk het maar met een nieuwe fiets in de showroom. Die hendels zijn strak, zo zou het moeten zijn lijkt mij.

Wat is er vervangen:
Rempomp met de Suzuki terugroep aktie.
Vorig jaar de remklauwen, blokken, remleidingen en vloeistof (2x)

1x ontlucht door maatje en de 2e keer door Motoport waarop het al wel beter was.

Remhendel is wel een goedkoop ding, zou het daaraan kunnen liggen? Schijven zijn nog origineel.

Mocht er iemand in de omgeving Den Haag/Rotterdam wonen en er eens naar willen kijken dan graag.
 
Dames en heren,

Het probleem is als volgt: mijn remhendel voelt soms strak en soms trek je deze met gemak richting je handvat, het is niet altijd hetzelfde. Het remmen word er onvoorspelbaar op. Vergelijk het maar met een nieuwe fiets in de showroom. Die hendels zijn strak, zo zou het moeten zijn lijkt mij.

Wat is er vervangen:
Rempomp met de Suzuki terugroep aktie.
Vorig jaar de remklauwen, blokken, remleidingen en vloeistof (2x)

1x ontlucht door maatje en de 2e keer door Motoport waarop het al wel beter was.

Remhendel is wel een goedkoop ding, zou het daaraan kunnen liggen? Schijven zijn nog origineel.

Mocht er iemand in de omgeving Den Haag/Rotterdam wonen en er eens naar willen kijken dan graag.

Ik woon in Rotterdam,je mag wel langskomen,eerst ff goed ontluchten.
 
Goed ontluchten op de klauwen, daarna op de pomp zelf.
Dan een nachtje weg zetten met de rem op druk (tie-wrap rond je hendel en handvat) en de dag erna nog eens kort op de pomp ontluchten.

Zo doe ik het, en hendel is dan echt strak en duidelijk drukpunt.
 
Ok, ik denk een goede K3/4 gevonden te hebben! *O*
Lage km stand, 2 eigenaars, onderhoudsgeschiedenis & prachtige staat. De verkoop is nog niet volledig rond. Er moeten nog 2 dingen verholpen worden bij de Suzuki dealer ten koste van de verkoper: 1 stuurgewichtje ontbreekt en het stationair toerental is te laag (900rpm) en schommeld nogal. Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Fingers crossed dat alles goed verloopt!!
 
Dames en heren,

Het probleem is als volgt: mijn remhendel voelt soms strak en soms trek je deze met gemak richting je handvat, het is niet altijd hetzelfde. Het remmen word er onvoorspelbaar op. Vergelijk het maar met een nieuwe fiets in de showroom. Die hendels zijn strak, zo zou het moeten zijn lijkt mij.

Wat is er vervangen:
Rempomp met de Suzuki terugroep aktie.
Vorig jaar de remklauwen, blokken, remleidingen en vloeistof (2x)

1x ontlucht door maatje en de 2e keer door Motoport waarop het al wel beter was.

Remhendel is wel een goedkoop ding, zou het daaraan kunnen liggen? Schijven zijn nog origineel.

Mocht er iemand in de omgeving Den Haag/Rotterdam wonen en er eens naar willen kijken dan graag.

Is remhendel een goedkoop ding of de rempomp?
Denk dat de remhendel opzich niet het probleem kan zijn.
Maar goed ontluchten kan al een stap in de goede richting zijn.
 
Ok, ik denk een goede K3/4 gevonden te hebben! *O*
Lage km stand, 2 eigenaars, onderhoudsgeschiedenis & prachtige staat. De verkoop is nog niet volledig rond. Er moeten nog 2 dingen verholpen worden bij de Suzuki dealer ten koste van de verkoper: 1 stuurgewichtje ontbreekt en het stationair toerental is te laag (900rpm) en schommeld nogal. Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Fingers crossed dat alles goed verloopt!!

K3/k4 zijn dikke fietsen, heerlijke wheeliebike, maarja daar ga je hem waarschijnlijk niet voor gekocht hebben :+
Desalnietemin een goede keuze... zeker weten.

Waarschijnlijk heeft het met de afstelling te maken. Zit er een andere uitlaat op? Powercommander of iets dergelijks? Lang stilgestaan? Hoe rijdt hij verder?
 
K3/k4 zijn dikke fietsen, heerlijke wheeliebike, maarja daar ga je hem waarschijnlijk niet voor gekocht hebben :+

Grappig dat je dit schrijft , da's bij een 750 K4 k5 ook al het geval :+ Daarna zijn de 750-1000 cc allemaal wat tammer / handelbaarder is wellicht een beter woord , gemaakt ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen :t

doe de onderste foto maar voor in de startpost, als die niet te groot is ?

@Gixxer1975, thanks voor de tip ik hou het even in de gaten.
 
Zo John dat ziet er een superstrakke fiets uit man, en al meteen met een toch wel degelijke uitlaat :9~ :}
En hoe voelt het om terug met een supersport te rijden?
Voelt goed, wel even wennen.
Ik moet het versnellingspookje nog wat bijstellen merkte ik en de vering staat strakker of ik moet er weer even aan wennen omdat ik van een naked met ietwat zachtere vering afkom :')

Uitlaat is een vol systeem, oorspronkelijk heeft dat op een K9-L1 model gezeten volgens mij, heeft in ieder geval meer km's achter de rug als de motor maar is verder is prima staat.
Anders mod is de brembo rcs19 pomp, voelt samen met de stalen remleidingen en de std brembo klauwen degelijk aan, goed en hard drukpunt in de hendel :t

Zal tzt wel iets aan aangepoast gaan worden, denk niet dat ik het zover doorzet als bij de K7, K8, wie weet nog wel eens een vol akra en bazzaz oid.
Volgens mij passen de 1 demper systemen van een K9 gewoon, en ik denk dat ik de akra demper van die systemen iets mooier vind als die nieuwere maar moet me er nog eens in verdiepen ;)
 
Kan iemand mij helpen aan de hart op hart maat van een k7/k8 schokbreker?

Ik heb me al helemaal lens gezocht maar ik kan niets vinden... schijnt korter te zijn dan die van een k5/k6.

Is voor mijn gsxr 1100, mocht iemand deze hebben liggen en kunnen opmeten zou dat heeeeeeel fijn zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan