Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Heren...een vraag ...wat zouden jullie doen?

Heb een k1 1000...woon/werk verkeer fiets en een beetje vrije tijd fiets...

Nou moet ik het volgende er aan doen...
Km stand 78.000

Uitgaande as lager vervangen..die giert
Nokkas ketting/spanner/geleiders vervangen.
En eigenlijk koppelings huis zowel de binnenhuis als buitenhuis...die klapperen in ze vrij...
Bij elkaar met pakkingsets en olie kom ik tegen de 8 a 900 euro aan...


Of een ander blok kopen met +-35000km en die monteren...zit ik op het zelfde bedrag...

Zouden jullie alles vervangen of ander blok kopen...

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Leuk :)
Is het zeker ik rijd al lang op circuit maar assen is toch echt wel speciaal en een heel mooi circuit het kost veel meer geld dan de gemiddelde circuitdag die ik doe maar als je er gereden hebt snap je wel waarom :}

Zou er erg graag nog eens rijden dit jaar maar zal eerst zien hoe ik ervoor sta heb nog genoeg andere plannen die ook € kosten en wat meer prioriteit hebben -O- :P

Klopt, het is niet goedkoop inderdaad! Maar toch elke euro waard haha
 
Nog wat plaatjes:
FswMJQ2l.jpg

CHbhmWLl.jpg

7FH16vLl.jpg

PAp32dbl.jpg


Zoals gezegd mijn eerste circuitdag, zo hebben mijn banden er nog nooit uitgezien *D
 
Dunlop op de nieuwe soes :} :]
[afbeelding]

Idd een heel dikke plaat :}
Maar toch vreemd dat hij geen deuk in een pakje boter krijgt gereden in het bsb.
Toont nog maar eens dat het twee verschillende desciplines zijn.
Ben benieuwd of hij het net zo goed gaat doen als op zijn beemer vorig jaar.
 
Heren...een vraag ...wat zouden jullie doen?

Heb een k1 1000...woon/werk verkeer fiets en een beetje vrije tijd fiets...

Nou moet ik het volgende er aan doen...
Km stand 78.000

Uitgaande as lager vervangen..die giert
Nokkas ketting/spanner/geleiders vervangen.
En eigenlijk koppelings huis zowel de binnenhuis als buitenhuis...die klapperen in ze vrij...
Bij elkaar met pakkingsets en olie kom ik tegen de 8 a 900 euro aan...


Of een ander blok kopen met +-35000km en die monteren...zit ik op het zelfde bedrag...

Zouden jullie alles vervangen of ander blok kopen...

Thanks

Moeilijke dees. Ken je de voorgeschiedenis van het andere blok?
 
Moeilijke dees. Ken je de voorgeschiedenis van het andere blok?
Wist ik dat maar....2e hands moet je altijd uit gaan op het goeie woord...
Die gene die ik op het oog heb komt uit een schade fiets...zoals vele en zegt dat ie goed loopt en geen schade aan het blok heeft...dus.ja...zeg het maar.....
 
Wist ik dat maar....2e hands moet je altijd uit gaan op het goeie woord...
Die gene die ik op het oog heb komt uit een schade fiets...zoals vele en zegt dat ie goed loopt en geen schade aan het blok heeft...dus.ja...zeg het maar.....

Ik zou zeggen reviseer je eigen blok. Je weet immers wat daar mee aan de hand is. Na de revisie loopt die weer als een zonnetje.

Je kunt op goed vertrouwen een 2ehands blok kopen (die je niet/slecht kunt testen)
Dan ben je €900,- verder, hoop tijd aan inbouwen/uitbouwen en dan baal je als daar ook iets aan mankeert... |(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen reviseer je eigen blok. Je weet immers wat daar mee aan de hand is. Na de revisie loopt die weer als een zonnetje.

Je kunt op goed vertrouwen een 2ehands blok kopen (die je niet/slecht kunt testen)
Dan ben je €900,- verder, hoop tijd aan inbouwen/uitbouwen en dan baal je als daar ook iets aan mankeert... |(

Helemaal met soekzoeki eens, als je niets weet van het andere blok zou ik verder gaan met eigen blok. echter houd wel in de gaten dat met 80k km je huidige blok ook niet helemaal nieuw meer is. Als je eenmaal aan dat soort onderhoud begint, lopen de kosten op en rijdt je uiteindelijk met een volledig nieuw blok in een "oud" frame.
want als je dan toch bezig bent, kun je de nokkenas ketting en tandwielen ook wel doen, en als je de carter eraf hebt, kun je die eens even een goeie poetsbeurt geven, ow en die oliepomp ziet er ook wel smerig uit, dan daar ook maar nieuwe op en nieuwe pakkingen, en drijfstanglagers en en en en en.... dan hebben we het alleen nog maar over het blok. daarbij komen nog je veerpoten waar nieuwe keringen in moeten, met verse olie, remklauwen revisie, nieuwe remblokken, remschijven, balhoofdlagers, wiellagers, achterbrug lager, tandwiel en kettingset, remolie......... :X :X

Wellicht is het dan veel interessanter om deze fiets naar een hobbyklusser te verkopen en zelf weer wat fris te gaan rijden?
Ik wil niet zeggen dat een K1 op is hoor, ik rijdt zelf nog met veel plezier rond op een 750srad. Maar ik merk bij mezelf heel erg dat je toch gehecht raakt aan je eigen motor en daardoor misschien een nieuwer model met weinig km's laat schieten. Wat ook heeeel leuk kan zijn O-)
 
Laatst bewerkt:
Wist ik dat maar....2e hands moet je altijd uit gaan op het goeie woord...
Die gene die ik op het oog heb komt uit een schade fiets...zoals vele en zegt dat ie goed loopt en geen schade aan het blok heeft...dus.ja...zeg het maar.....

Kijk dit is een mes dat aan twee kanten snijdt. Als je de onderdelen laat vervangen en er schort binnen te kortste keren wat, dan is het van "ai, had ik maar...". Maar zo ook als je een ander blok steekt en er loopt dan wat mis, tja... dan heb je hetzelfde spijtige verhaal. Dus zeg jij het maar...
Voor mij optie 1 graag ;)

Wat er nu aan je motor moet vervangen worden is nu ook niet meteen om achterover te vallen. Het zijn de normaalste slijtage onderdelen. Als je motor voor de rest gezond is, zou ik zeggen onderdelen vervangen en er lekker mee verder knallen.
OK 900 euro lijkt op zich wel een fors bedrag, maar als hij het daarmee doet?
Het is tenslotte een blok waar je vertrouwd mee bent.

Succes :t
 
:9~
Hele dikke foto

Heel vet inderdaad! In de nieuwe Performance Bike (engels sportmotor magazine) wint de nieuwe GXS-R in de groepstest van de S1000RR, de R1 en de nieuwe Fireblade. Snelste op circuit nog voor de BMW.

In het kader van het posen op de foto, mag ik nog even mijn K5 in het zonnetje zetten? Onderstaande foto was vanavond, tbv de Noord-Holland Landmark Rally waar ik aan mee doe
full
 
Dat begint al aardig serieus te worden inderdaad :P Zit zelf alweer naar een tweede dagje te kijken dit jaar, misschien augustus MSL Assen.


Valt wel mee hoor dat serieus ;) Rij hoofdzakelijk een beetje om het circuitrijden te leren-hoop fun - ontspannen want echt talent heb ik niet _O-
 
De motor heeft inderdaad een Yoshimura demper op en een K&N filter, geen powercommander. Originele demper gaat er zoiezo terug op, en wss terug een normale katoenen lucht filter. Eerst eens kijken wat de Suzuki dealer eraan doet. Rijdt, stuurt, schakelt & remt verder prima! :t

Maar helaas gaat de motor pas 25 mei naar de dealer. Dus nog even geduld (en dat bij dit weer!) -O-

Ok, mijn geduld wordt nog meer op de proef gesteld, motor zal pas 17 Juni klaar zijn. -O-
Volgens de motorzaak dienen de injectoren ultrasoon gereinigd te worden gezien de motor lang heeft stil gestaan. Verder willen ze ook de gasklephuizen sycronizeren. In total 5 uur werk!

Gelukkig, zoals voorheen afgesproken zijn de kosten voor de verkoper. *O*
Is wel even wachten maar dan staat hij ook ineens goed in orde!

In tussentijd maal ik kilometers met mijn vrouw haar Honda CBF125! :+
In ieder geval beter als 4 wielen.
 
Laatst bewerkt:
Heel vet inderdaad! In de nieuwe Performance Bike (engels sportmotor magazine) wint de nieuwe GXS-R in de groepstest van de S1000RR, de R1 en de nieuwe Fireblade. Snelste op circuit nog voor de BMW.

In het kader van het posen op de foto, mag ik nog even mijn K5 in het zonnetje zetten? Onderstaande foto was vanavond, tbv de Noord-Holland Landmark Rally waar ik aan mee doe
[afbeelding]
Mooie K5 :t
 
Magtan wielen... zie je niet vaak ook remschijven had ik nog niet gezien als ik dat filmpje/lijstje zie denk ik dat die 2-3x zoveel kost als standaard model :)
Als je het kan betalen waarom niet ik zou het ook doen :+

Idd circuitrijen duur ik nieuwe set bandjes voor assen en denken dat ik er erna nog 2 daagse uit achterband ging kunnen halen was die al op |( en benzine/remblokken etc etc denk dat die 2 dagjes assen ma makkelijk 6-700€gekost hebben all in kan ze niet zo snel verdienen :N :+
Maar ben nog aan het nagenieten dus ahja :] :P
 
Goedemiddag Heren,


Ik heb helaas een probleem met mijn GSX-R1000 K6. Deze heeft momenteel niet zoveel zin om iets te doen.

Vandaag me accu eruit gehaald en bij het terug plaatsen reageert de motor nergens meer op. Het dashboard gaat niet meer aan.

De Mainfuse(30A) gecontroleerd en deze is nog goed. Hebben jullie eventueel meer ideeen?

Elke oplossing of suggestie is welkom.
 
Accu opladen die moet dan ongeveer 12,7 volt hebben.,Motor starten duikt volts dan lager als 12 is je accu aan het overlijden.
 
Accu doorgemeten en geeft 11,8 volt aan met deze voltage zou mijn dashboard aanmoeten gaan.

Ehm geen idee, het gegeven is wel dat je accu overleden is met dit voltage of hij laad niet bij
?
Je kan hem eens goed opladen hoeveel puf er dan nog inzit en kijk nog eens naar je dash.

Of zet je auto accu erop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan