Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ehm geen idee, het gegeven is wel dat je accu overleden is met dit voltage of hij laad niet bij
?
Je kan hem eens goed opladen hoeveel puf er dan nog inzit en kijk nog eens naar je dash.

Of zet je auto accu erop.

Vanmiddag startkabels op de accu gehad dat leverde helaas niks op. Ik zal even kijken of een andere accu wel iets uithaald.
 
Ik wist dat deze zou komen maar ik heb inmiddels 25x gecontroleerd

Dan zitten ze zeker vast ;)

Maar, meten is weten en toch niet altijd kwam ik zelf laatst weer achter.

Motor laad de accu niet op, het leek bij mij de stator te zijn.

Alle metingen waren oké gewoon begonnen de gelijkrichter te vervangen omdat die te snel te heet werd.Vond ik dan.Bleek dat ding het toch te zijn terwijl dat doormeten geen fouten gaf?
 
Laatst bewerkt:
Dan zitten ze zeker vast ;)

Maar, meten is weten en toch niet altijd kwam ik zelf laatst weer achter.

Motor laad de accu niet op, het leek bij mij de stator te zijn.

Alle metingen waren oké gewoon begonnen de gelijkrichter te vervangen omdat die te snel te heet werd.Vond ik dan.Bleek dat ding het toch te zijn terwijl dat doormeten geen fouten gaf?

Zo na een avonddienst als iedereen op bed ligt kan ik even rustig kijken en vanaf de startmotor gaat er een massa kabel naar een klem alleen de massa kabel zit los in de klem en hierdoor geen goed contact. Dus er is weer leven in de Gixxer :}
 
Na al langer de gedachte te hebben om een GSX-R 1000 te kopen wil ik nu toch eigenlijk overgaan tot aanschaf. Ik twijfel alleen tussen het K5/6 en K7/8 model.

Beide hebben voor en nadelen, waar de eerdere nog pre-katalysator tijdperk leeft met bijbehorende betere midrange vermogensafgifte, maar qua vering en rijdbaarheid net weer de nieuwere voor moet laten gaan.

Op zich geef ik de voorkeur aan een goede, met juiste historie etc. Wat zou verder wijsheid zijn? Een K7/8 met katvervanger+uitlaat+Hoegee zou bijvoorbeeld net zo lekker lopen door de toeren als een K5/6?


En uiteraard: als je nog een mooie te koop weet staan... Let me know O-)
 
Op zich geef ik de voorkeur aan een goede

Goed dat je dat erbij zegt. Meestal geven mensen de voorkeur aan een minder goede. _O-

Ga voor de K5! Hij paste mij vanaf de eerste meters als een handschoen. Hij rijdt geweldig, ik kan niks bedenken wat er niet goed aan is. Nou ja, de remmen kunnen altijd beter.
 
Goed dat je dat erbij zegt. Meestal geven mensen de voorkeur aan een minder goede. _O-

Ga voor de K5! Hij paste mij vanaf de eerste meters als een handschoen. Hij rijdt geweldig, ik kan niks bedenken wat er niet goed aan is. Nou ja, de remmen kunnen altijd beter.
:o Hiermee geef ik de volgorde van mijn prioriteiten weer, liever eerst goede km stand, onderhoud, kleur en daarna pas K5/6 K7/8 :P
 
Zo na een avonddienst als iedereen op bed ligt kan ik even rustig kijken en vanaf de startmotor gaat er een massa kabel naar een klem alleen de massa kabel zit los in de klem en hierdoor geen goed contact. Dus er is weer leven in de Gixxer :}


*O* *O* *O*

Dan zat er iets los :+

Heb je nog mazzel gehad een motor kan in de hens vliegen met een losse massakabel ;)
 
*O* *O* *O*

Dan zat er iets los :+

Heb je nog mazzel gehad een motor kan in de hens vliegen met een losse massakabel ;)


Gelukkig niet gereden tijdens dit probleem. Helaas heb ik wel een ander probleem met de motor.

Gisteren een test rondje gereden maar de motor viel weer uit. Het geluid van de injectie (zelfde als je contact omdraaid) ging helemaal over zijn toeren.

Na een motorzaak te hebben gebeld geven ze aan dat het de zijstandaard schakelaar kan zijn.

Ik zit alleen met een vraag en hopelijk hebben jullie hier antwoord op. Als het de schakelaar is van me zijstandaard waarom doet het dan ook in de Neutraal?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig niet gereden tijdens dit probleem. Helaas heb ik wel een ander probleem met de motor.

Gisteren een test rondje gereden maar de motor viel weer uit. Het geluid van de injectie (zelfde als je contact omdraaid) ging helemaal over zijn toeren.

Na een motorzaak te hebben gebeld geven ze aan dat het de zijstandaard schakelaar kan zijn.

Ik zit alleen met een vraag en hopelijk hebben jullie hier antwoord op. Als het de schakelaar is van me zijstandaard waarom doet het dan ook in de Neutraal?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Brandstofpomp misschien?
 
Afgelopen vrijdag weer naar Manx radio zitten luisteren en via TT live de timing gevolgd van de senior TT race

Deed die erg knap in de herstart (4 ronden ipv 6)
Nieuwe Suzuki op de eerste plek :} en Dunlop erg sterk gereden :}

2017ttmichael-dunlop6.jpg
 
Dat kan het wel zijn hebben misschien meer mensen ervaring met een kapotte pomp

Al gauw wordt de benzinepomp de schuld gegeven. Maar vaak wordt het bezinefiltertje over het hoofd gezien. Hier kan zich heel wat troep in ophopen, zeker als je regelmatig rotzooi tankt. Ik zal niet zeggen dat dit bij jou het geval is, maar ik dacht ik post het maar even: Write up - cleaning fuel pump filter - GSXR.com
 
Afgelopen vrijdag weer naar Manx radio zitten luisteren en via TT live de timing gevolgd van de senior TT race

Deed die erg knap in de herstart (4 ronden ipv 6)
Nieuwe Suzuki op de eerste plek :} en Dunlop erg sterk gereden :}

[afbeelding]

Kijk dat doet die dan weer goed :}
A born Manx man :]
 
Ik heb een probleempje..
Ik heb nu een half jaar mijn K2, en die bevalt heel erg goed.
Alleen ook ik heb kromme schijven.
Als je aanlegt trilt de boel, hoe harder je remt minder en als je flink doorremt meestal niet meer.
Oftewel ook bij de mijne is het zover dat ze eraf kunnen.
Wat zouden jullie er op leggen..
Wave schijven zijn vaak mooi, maar goed?
Okee moto master komt er goed uit.
Of gewoon brembo's..?
Ik hoorde van een maat dat ik race schijven moest nemen, want die zijn dikker en trekken dan niet zo snel krom ?

Wat zouden jullie doen.... ?
 
:o Hiermee geef ik de volgorde van mijn prioriteiten weer, liever eerst goede km stand, onderhoud, kleur en daarna pas K5/6 K7/8 :P
Hmmm, ik speel met het idee om mijn motor te verkopen. Ik wil toch weer terug naar een dikke naked of sportieve all road.

Het betreft een gsxr1000 K8 akrapovic edition (2009 op kenteken) met ca. 16.000km op de teller. Zwart met carbon accenten.

Mocht je geinteresseerd zijn kun je een PB sturen ;)
 
Laatst bewerkt:
Kromme schijven? Dat kan natuurlijk maar best knap met alleen straat gebruik. Ik heb zelf ook een trilling maar alleen met de laatste meters remmen. Bij mij zijn de geleidepennen van de klauwen wat ruimer waardoor die kunnen gaan trillen met de blokken. Beetje dezelfde klachten als jij.
 
Ik ben eens wat prijzen gaan zoeken en kwam op caprimoto uit..
De Brembo ORO (opvolger van de gold line) kost maar 159 per schijf, en 35 per blokken set.
Die wave schijven kosten vaak 2 keer dat..
Dat was even niet wat ik verwachte, gewoon alles brembo dus en geen onbekend spul waar heel internet mee vol staat..

Ik hoorde bij de aanschaf van deze motor al van verschillende mensen dat die eerste bouwjaren met te dunne schijven zijn afgelevert, als je daar flink warmte in pompt, dan gaan ze krom. Race schijven zijn dan ook dikker.
Maar je hebt gelijk, meten is weten, ik zal ze eens nameten voor ik ga bestellen.
 
Kromme schijven? Dat kan natuurlijk maar best knap met alleen straat gebruik. Ik heb zelf ook een trilling maar alleen met de laatste meters remmen. Bij mij zijn de geleidepennen van de klauwen wat ruimer waardoor die kunnen gaan trillen met de blokken. Beetje dezelfde klachten als jij.


Dat de GSXR750 trilt is normaal Johan.

De ene motor doet dat wel de andere weer niet er zijn anti tril plaatjes ervoor te koop.

Of je remschijven zijn idd wel krom aangezien er al wat km's opstaan.

Of er zit afzetting op en is je schijf niet krom maar golvend.
 
Ik ben eens wat prijzen gaan zoeken en kwam op caprimoto uit..
De Brembo ORO (opvolger van de gold line) kost maar 159 per schijf, en 35 per blokken set.
Die wave schijven kosten vaak 2 keer dat..
Dat was even niet wat ik verwachte, gewoon alles brembo dus en geen onbekend spul waar heel internet mee vol staat..

Ik hoorde bij de aanschaf van deze motor al van verschillende mensen dat die eerste bouwjaren met te dunne schijven zijn afgelevert, als je daar flink warmte in pompt, dan gaan ze krom. Race schijven zijn dan ook dikker.
Maar je hebt gelijk, meten is weten, ik zal ze eens nameten voor ik ga bestellen.


MotoMaster levert remschijven ook in 6mm dikte dus dikker als OEM.

Wel zijn die wat prijziger.
 
Dat de GSXR750 trilt is normaal Johan.

De ene motor doet dat wel de andere weer niet er zijn anti tril plaatjes ervoor te koop.

Of je remschijven zijn idd wel krom aangezien er al wat km's opstaan.

Of er zit afzetting op en is je schijf niet krom maar golvend.
Ok duidelijk dank :) Heel erg is het niet maar wel wat merkbaar. Heb jij een tip voor als de schijven op zijn? Origineel schijnt knetter duur te zijn. Heb al gesinterde blokken van Brembo dus anders tzt een set passende schijven. :)
 
Ok duidelijk dank :) Heel erg is het niet maar wel wat merkbaar. Heb jij een tip voor als de schijven op zijn? Origineel schijnt knetter duur te zijn. Heb al gesinterde blokken van Brembo dus anders tzt een set passende schijven. :)


Origineel OEM is niet knetter duur iedereen maakt elkaar dat wijs ;)

007 GENUINE FRONT BRAKE DISC (59210-18G30) £130.19 LET OP prijs in POUNDS wat c.a 150 euro is.

Gsx-r - gsx-r750

Als je al BREMBO blokken hebt kun je net zo goed BREMBO schijven kopen.Alleen welke is een keuze je hebt BREMBO OEM of race .

Kijk ook eens naar MotoMaster die zitten in Bladel.

Er staat op MP een gebruikte set te koop dat zijn OEM maar dan van het merk Vortex.Deze komen van de 25 jubileum uitvoering af.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=18
 
Hmmm, ik speel met het idee om mijn motor te verkopen. Ik wil toch weer terug naar een dikke naked of sportieve all road.

Het betreft een gsxr1000 K8 akrapovic edition (2009 op kenteken) met ca. 12.000km op de teller. Zwart met carbon accenten.

Mocht je geinteresseerd zijn kun je een PB sturen ;)

Heeft een Tuono Factory uit 2008 je interesse? Ik wil namelijk weer terug naar een 4 cylinder racer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan