KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan dus toch met een multimeter, goed om te weten, toch nog weer wat geleerd :Y

hhhmmm varta's schijnen niet de beste motor-accu's te zijn maar dat is mijn persoonlijke mening.
 
heb wel goede ervaringen met Motobatt accu's, 40% van de prijs van een originele Yuasa accu en m.i. prima in orde.
 
Klinkt wel zo he... Idle heeft de accu iets van 12,xx Volt en met een druk op de startknop zakt dit naar 11,xx. Weet het niet meer precies, kan overigens wel zo zijn dat het kortstondig verder wegzakt, dat kan ik niet meten.

Deze zit er overigens in: 511902023 Varta TTZ14S-4 / TTZ14S-BS Accu - Accudienst.nl

Geen idee of dit de originele is.

Als je richting Den Helder komt kunnen we de scopemeter eraan hangen. Dan weet je alles ;)

My 2 cents, nieuwe accu en gas erop!
 
Het kan dus toch met een multimeter, goed om te weten, toch nog weer wat geleerd :Y

hhhmmm varta's schijnen niet de beste motor-accu's te zijn maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik wel. Yuasa en varta heb ik altijd eigenlijk.
Alles valt en staat met onderhoud. Langer dan een weekje niet rijden? Druppellader eraan. Alarm? Eigenlijk altijd druppelaar eraan.

Mochten jullie trouwens intresse hebben, ik heb nog een partij waterdichte, 2 polige stekkers met snoer liggen. (Male en female). Ideaal voor aan je accu en druppellader. Nampus kent ze misschien wel, EO connectoren.
 
Laatst bewerkt:
Eo connectors Ken ik wel ja.

Ik heb met de mijne eigenlijk nooit problemen gehad met de accu.(originele yuasa) Stond in de winter 3 maanden stil, zonder druppellader, begin van het seizoen altijd starten lopen.

Later de accu tegelijk gewisseld met de spanningsregelaar. Nu al jaren een shorai lithium erin zitten.
Bevalt prima. Ook niet druppellader, en altijd starten.

Moet wel zeggen dat ik geen alarm heb. Die dingen vreten batterijen volgens mij.
 
Ja ik heb wel een alarm erin zitten, origineel KTM. Vreet denk ik inderdaad energie. Heb alleen nooit (sinds ik hem heb, juli 2016 :p) problemen gehad met de accu, zelfs niet na de 1e 2 maanden winterstalling. Maar ineens nadat ik dus wat upgrades had uitgevoerd hield de accu ermee op. Twijfel nog steeds of er niet iets met de bedrading is waardoor er extra lekstroom is ofzo, of dat er iets is met de dynamodeksel die ik heb vervangen. Heb hem dus wel aan de praat gekregen en toen hoorde ik niets geks.
 
Nice! Remappen bij een dealer is een beetje zonde geld. Denk als je 1 van de forum leden die Tune ECU hebben lief aankijkt je het voor bv en kratje bier hebt :)

Dat zou geweldig zijn natuurlijk!

Iemand hier die redelijk in de buurt van Eindhoven woont, van bier houdt en kan mappen?

Voordeel aan een winkel is wel dat ze een rollenbank hebben om te testen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was voor een smoothend akra map gaan.
Ik woon net achter Bergen op Zoom, niet super in de buurt.
 
Als je richting Den Helder komt kunnen we de scopemeter eraan hangen. Dan weet je alles ;)

My 2 cents, nieuwe accu en gas erop!

Dan moet ik lopend naar Den Helder :p Maar eens, ik bestel wel een nieuwe. Eens zien wat ie dan doet.
 
Ik zou als ik jou was voor een smoothend akra map gaan.
Ik woon net achter Bergen op Zoom, niet super in de buurt.

Kan wel een paar km omrijden als ik naar 's gravenzande moet voor mijn benzinemeter! En ben wel benieuwd naar iemand anders zn sd :D
 
Eo connectors Ken ik wel ja.

Ik heb met de mijne eigenlijk nooit problemen gehad met de accu.(originele yuasa) Stond in de winter 3 maanden stil, zonder druppellader, begin van het seizoen altijd starten lopen.

Later de accu tegelijk gewisseld met de spanningsregelaar. Nu al jaren een shorai lithium erin zitten.
Bevalt prima. Ook niet druppellader, en altijd starten.

Moet wel zeggen dat ik geen alarm heb. Die dingen vreten batterijen volgens mij.

Fijn spul he :) heb m ook nooit aan de druppellader en start altijd
 
Iemand ervaring met een GPS systeem of kan iemand mij daarin adviseren? Ben namelijk erg bang dat hij gejat wordt.
 
Denk dat ie bedoeld een gps in de motor dat ie kan zien waar de motor is als die gejat wordt, ipv navi :)
ps, indien je dat bedoeld... geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee maar ik heb het wel uitgezocht en geprobeerd te kijken of het interessant is.
Er zijn best hele dure, waarschijnlijk ook goede systemen. Waar ik tijdens de speurtocht tegen aanliep is dat een gps signaal wegvalt of onnauwkeurig wordt wanneer de dief of dievegge :+ de brommert verstopt in een diepe kelder maar een dichte schuur kan ook.

Waar is ie dan gebleven vraag je je af _O- _O-

Maar misschien klopt mijn theorie niet en mis ik een schakeltje.

Even wachten op iemand die zo'n ding heeft dus.
 
Ondanks dat ik nachtdienst heb toch ongepland een ritje gemaakt, en wat een topmiddag het was! :]
De SD stuurde uiteraard perfect, maar heb ook ervaren dat een bekeuring krijgen niet slecht hoeft te zijn
Ik had niet gestopt bij een stopbord (bij een bekende weg in de Eifel) en wist dat er wel eens gecontroleerd werd. Ik had mijn benen nog gestrekt alsof het leek alsof ik toch stopte, maar daar trapte de Polizei niet in _O- .
Ik zag hem te laat en ik werd van de weg af gehaald.
Begint die agent dat helemaal uit te leggen dat stoppen echt wel veiliger is voor mij en er afgelopen jaar daar al 3 doden zijn gevallen. verder waarschuwde hij me voor de motoragent in burger met camera die er ook rondreed en wees hij een plek aan waar een flitser stond.
En die 10 euro boete kon ik gewoon ff pinnen.
Zo kan het dus ook :} en ik zal nu dus altijd daar stoppen, en niet voor die 10 euro boete
 
Zo kan het dus ook.

Ik vandaag ook een klein rondje gedaan , heb de motor net .

Valt me op dat dat in eerste versnelling tussen 4500 en 6000 toeren bij stabiel gas
Onrustig loopt .

Normaal of even naar kijken?
 
Hey guys, even een vraagje (ja, weer :P)

Mijn lampje dat de benzine bijna op is doet het niet, en ook springt mijn trip teller niet op fuel trip.

Als ik mijn contact aanzet gaat het lampje dat de benzine bijna op is ook niet branden. Is dit bij jullie wel zo?

Er zat wel een zekering niet in, in de fusebox. Die heb ik er nu alsnog ingedaan, maar moet de tank nog leeg rijden.

Hier een foto van mijn sd *D
full
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je de contactsleutel omdraait branden moeten alle controle lampjes branden, doen ze dat niet moet je denk ik verder gaan zoek waarom niet.

Ik weet niet of het gaan branden van de benzine lampje gekoppeld is aan de tripmeter. Als het lampje niet gaat branden gaat de tripmeter misschien niet werken.
Misschien is er iemand die dat weet.
 
Lijkt me eerder de sensor omdat de tripmeter ook niet aangestuurd wordt.
Mij zou het nix interesseren, het lampje brandt imo toch te vroeg.
gewoon een paar keer testen hoever je komt met 10 l en dat aanhouden voor een tankstop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan