KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier net zo, moest hem laatst aan rennen in zijn 2. Goed voor je conditie!

Ik zou het wel even goed proberen aan te voelen als je rijdt. Schakelt die goed etc.
Geen idee hoe je het echt kan testen trouwens hoor...
Volgens mij gewoon starten, trap 'm in zijn 1 en als hij dan al gaat rijden dan is het nie goe nie. :N
Hij moet met ingeknepen koppeling gewoon op zijn plekkie blijven staan zonder dat je het gevoel hebt dat hij aan het "trekken"is.
 
ik zie niks nie :?

geile kut gehost....

herkansing :)

IMG_2148.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat moeilijk draaien va jouw achterwiel komt denk ik niet van de koppeling of iets....

Of ben jij gewoon een beul die ondanks slecht koppelen toch is wezen aanduwen. Met dit resultaat?

:+
 
Laatst bewerkt:
KTM-parts.nl kan alleen die deksel bestellen met dat nieuwe nummer (6003000214423). Zij hebben geen idee of het diegene is die ik nodig heb. Dus worst case scenario is dat ik deze bestel á 125 Euro en ik de 'hoge' variant krijg en dus nog steeds niet kan monteren. Vervolgens kan ik hem dan niet terugsturen.

:X

Dus denk dat ik maar weer even met die oude rond ga rijden en op zoek ga naar een goede 2e hands in NL... Of de motor bij de plaatselijke dealer neerzetten en vragen wat zij ervoor willen hebben als ze hem vervangen. Dan is het niet mijn probleem als de verkeerde binnenkomt _O-
 
Laatst bewerkt:
Tsja, maar dan weet ik wel wat er gaat gebeuren, dan schroeven ze waarschijnlijk welke dan ook binnenkomt direct erop. En dan?
 
Tsja, maar dan weet ik wel wat er gaat gebeuren, dan schroeven ze waarschijnlijk welke dan ook binnenkomt direct erop. En dan?

Als het dan de verkeerde is, zoals hij nu heeft via eBay, merken ze dat meteen aan niet willen starten door teveel weerstand. Dan is het aan de dealer om dat op te lossen. Dus je moet dan vooraf wel een vaste prijs afspreken.
Je legt dan het risico bij de dealer.
Die hebben wel als voordeel dat ze ws wel een nummertje hebben van een technisch mannetje bij Ktm zelf die ze kan helpen bij problemen.
 
Laatst bewerkt:
KTM-parts.nl kan alleen die deksel bestellen met dat nieuwe nummer (6003000214423). Zij hebben geen idee of het diegene is die ik nodig heb. Dus worst case scenario is dat ik deze bestel á 125 Euro en ik de 'hoge' variant krijg en dus nog steeds niet kan monteren. Vervolgens kan ik hem dan niet terugsturen.

:X

niet terugsturen ??? voor zover als mijn kennis gaat is bij wet geregeld dat bij een online aankoop door particulieren een zichttermijn van 14 dagen geldt, tenzij het onderdeel op specifieke wensen van de klant wordt gemaakt.
Bel deze Parts - Mulders Motoren zaak eens even met je wensen.
 
Ik heb het probleem met mijn benzinelampje niet meer kunnen vinden helaas, heb het dashboard opengehaald maar daar word ik niet wijzer van.

Morgen bellen en een afspraak maken om hun het te laten fixen.
 
Met de self-check ook niet. Ook schakelt hij niet over naar fuel trip.

Ik denk dat het lampjes zijn. Kan het niet uit elkaar halen om het te bekijken.. Ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen, het valt wel gewoon onder garantie, toch?

Als ik de bekabeling van de brandstofpomp loshaal gaat hij ook niet branden, dus ik verwacht niet dat het ligt aan de sensor in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Er is niet veel te vinden over de lampjes, het lijkt er op dat het leds zijn die rechtstreeks gesoldeerd zijn op een printplaat?

Het zou kunnen dat het lampje/ledje gekoppeld is aan de tripmeter. doet het lampje/ledje het niet? doet de tripmeter het automatisch ook niet (een logische schakeling overigens).

Staat er spanning op de stekker(draad) die naar het brandstoflampje gaat?

Persoonlijk zou ik eerst met een multimeter wat dingen gaan doormeten, voordat je dingen los of uit elkaar haalt.
Zet wat mogelijke oorzaken op een rijtje en werk dit stap voor stap af. Hopelijk kom je dan vanzelf bij het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Mogguh, vraagie heeft er iemand een adressie voor velg stickers? En dan bedoel ik niet een laf lintje langs de velg :)
 
Origineel heb je een wat grotere sticker. Die kun je gewoon bestellen via KTM shop ofzo.
 

Heb ze gebeld. Heel behulpzaam waren ze en zeiden dat ik langs kon komen. Afhankelijk van of het dekseltje makkelijk in te klemmen was zou het enkele minuten werk zijn en enkele tientjes kosten. Dus ik ga maar eens langs bij ze om het te laten checken. Dan wel hopen dat dit het enige is wat anders is aan de kap :+
 
Er is niet veel te vinden over de lampjes, het lijkt er op dat het leds zijn die rechtstreeks gesoldeerd zijn op een printplaat?

Het zou kunnen dat het lampje/ledje gekoppeld is aan de tripmeter. doet het lampje/ledje het niet? doet de tripmeter het automatisch ook niet (een logische schakeling overigens).

Staat er spanning op de stekker(draad) die naar het brandstoflampje gaat?

Persoonlijk zou ik eerst met een multimeter wat dingen gaan doormeten, voordat je dingen los of uit elkaar haalt.
Zet wat mogelijke oorzaken op een rijtje en werk dit stap voor stap af. Hopelijk kom je dan vanzelf bij het probleem.

Heb net de zaak gebeld waar ik hem gekocht heb, ik ga daar morgen langs, ben zelf totaal niet goed met electronica.
 
Heb ze gebeld. Heel behulpzaam waren ze en zeiden dat ik langs kon komen. Afhankelijk van of het dekseltje makkelijk in te klemmen was zou het enkele minuten werk zijn en enkele tientjes kosten. Dus ik ga maar eens langs bij ze om het te laten checken. Dan wel hopen dat dit het enige is wat anders is aan de kap :+

Zou mooi zijn als dit de oplossing is voor je!
Laat ze er goed naar kijken, misschien zien ze nog mewr / wat anders wat eventueel ook kan tegenwerken. Die gasten hebben veel ervaring met tunen en bouwen, dus dat komt wel goed!
 
Ja inderdaad..

Nou met dat goede gevoel de dag doorgekomen, vanavond dacht ik, laat ik de motor nog even starten want dat was de laatste keer niet meer gelukt, plus dat ik nog die nieuwe mapping moest laten inleren (15min).

Althans... Dat was het plan. Toen viel me na een paar minuten al op dat de uitlaatbocht bij de achterste cilinder (dus aan de kant van het achterwiel) roodgloeiend werd. Ook viel me toen op dat er constant blauwe vlammen uit de uitlaatbocht kwamen bij het stuk waar de bocht in het middenstuk overgaat. Naja toen de motor maar uitgezet want dat lijkt me niet de bedoeling als ie stationair draait.

Hier filmpje, zegt meer dan 1000 woorden:


XovdeRPZ.jpg


Dusss... Gelukkig kan je met TuneECU het eea uitlezen. Dus even eraan gehangen en toen kreeg ik 3 foutmeldingen:

HuPI7Sfr.jpg


vXZJYkF9.jpg


iZaX6VyD.jpg


Dus P0130, P0112 en P0113.

In de diagnostics zag ik ook waardes bij de beide O2 sensors (ik ga er vanuit dat dit de 2 lambda sensoren zijn) die niet tussen de 0,1 en 0,9 liggen, maar bij beiden heel erg er omheen. Momentopname was bv 0,117 en 0,929. Maar het schoot ook boven de 1 en soms netjes er tussen. Wat kan dit nou weer zijn...

De luchtfilter heb ik vervangen door een Rottweiler, dus de lucht sensor heb ik los gehad (en weer goed gemonteerd). Sensor kapot? Lambda sensor kapot? Door die blauwe vlammen valse lucht in de uitlaat waardoor het heet wordt? Kleppen die zeer nodig gesteld moeten worden? Mapping die niet goed is?

Ik sta nu op het punt dat ding maar weg te brengen en het op te laten lossen door een dealer, want ik heb hier te weinig ervaring mee... Geen idee waar ik moet beginnen. Opzich loopt de motor als een zonnetje trouwens, niets geks aan de hand, ook niet met gasgeven.

Echt irritant dit... Ene probleem nog niet opgelost of het volgende is er weer. :X :X
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad..

Nou met dat goede gevoel de dag doorgekomen, vanavond dacht ik, laat ik de motor nog even starten want dat was de laatste keer niet meer gelukt, plus dat ik nog die nieuwe mapping moest laten inleren (15min).

Dus ik dacht, ik neem even de gok en probeer met een volgeladen oude accu te starten, dat zou wellicht wel werken. Nou helaas, die accu kreeg geen leven meer in mn motor. Dus toen toch maar weer die Motobatt gepakt en die hou ik dan ook maar. DUs die erin gedaan, starten en lopen :)

Toen begon het inleren, dus de motor 15minuten laten draaien. Althans... Dat was het plan. Tot ik ineens wat vlammetjes zag. Was dus het plastic omhulsel van de kabel die onder de dynamodeksel doorloopt aan het smelten op 1 plekje. Motor dus na 5 minuten maar even uitgezet. Even goed naar gekeken en ik dacht, nou plastic weghalen en weer goed laten lopen en dan maar even in de gaten houden. Dus weer gestart. Toen viel me na een paar minuten al op dat de uitlaatbocht bij de achterste cilinder (dus aan de kant van het achterwiel) roodgloeiend werd. Ook viel me toen op dat er constant blauwe vlammen uit de uitlaatbcoht kwamen bij het stuk waar de bocht in het middenstuk overgaat. Naja toen de motor maar uitgezet want dat lijkt me niet de bedoeling als ie stationair draait.

Hier filmpje, zegt meer dan 1000 woorden:


[afbeelding]

Dusss... Gelukkig kan je met TuneECU het eea uitlezen. Dus even eraan gehangen en toen kreeg ik 3 foutmeldingen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus P0130, P0112 en P0113. Dus Lambda sensor error (P0130) en 2 lucht sensor errors.

In de diagnostics zag ik ook waardes bij de beide O2 sensors (ik ga er vanuit dat dit de 2 lambda sensoren zijn) die niet tussen de 0,1 en 0,9 liggen, maar bij beiden heel erg er omheen. Momentopname was bv 0,117 en 0,929. Maar het schoot ook boven de 1 en soms netjes er tussen. Wat kan dit nou weer zijn...

De luchtfilter heb ik vervangen door een Rottweiler, dus de lucht sensor heb ik los gehad (en weer goed gemonteerd). Sensor kapot? Lambda sensor kapot? Door die blauwe vlammen valse lucht in de uitlaat waardoor het heet wordt? Kleppen die zeer nodig gesteld moeten worden? Mapping die niet goed is?

Ik sta nu op het punt dat ding maar weg te brengen en het op te laten lossen voor veel geld, want ik snap hier niets van en heb te weinig ervaring ermee... Geen idee waar ik moet beginnen. Opzich loopt de motor als een zonnetje trouwens, niets geks aan de hand, ook niet met gasgeven. Enige is dus de roodgloeiende uitlaat bij de achterste cilinder.

Echt irritant dit... Ene probleem nog niet opgelost of het volgende is er weer. :X :X

Doe jezelf een plezier en breng em naar een KTM dealer. Voordat het serieus kapot gaat. :x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan