KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ff gebeld, maar die hebben pas over een maand een plekje. Denk dat er sowieso een nieuwe uitlaat pakking nodig is. Vraag is dan of de uitlaat daarom zo heet wordt... Iemand ervaring mee?
 
Die achterste bocht die roodgloeiend wordt zou ik me niet druk over maken, dat doen ze standaard ook. Stond ooit een filmpje op SD.net van iemand die z'n sigaretten er op aan stak :+
Die blauwe vlammen is een die Grafietpakking tussen de achterste bocht en de rest van je uitlaat. Die is ws zo goed als helemaal vergaan en zal vervangen moeten worden.
Stelt ook niet veel voor.

Die foutmeldingen zou ik even op moeten zoeken.
Edit: foto's deden het niet op m'n telefoon, nu wel, die lichtsensor zit in je airbox dus miss kabeltje beschadigd bij het installeren van de Rottweiler? Stekker er niet lekker in? Kleine moeite om die even te controleren.

Je kan er ook voor kiezen om je O2 sensoren uit te zetten met tuneEcu en de Lamdasensoren te verwijderen. Dan hoef je je daar ook niet meer druk over te maken. En hij gaat er onderin ook soepeler van oppakken.
Voor de gewone SD zijn de pluggen m18x1,5 geloof ik. Zijn via eBay bij verschillende aanbieders te krijgen. Vermoedelijk zijn ze voor de sdr hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Als je uitlaatpakking lek is, lekt de uitlaat. Het rood gloeiend worden ligt daar niet aan.

Dat roodgloeiend worden is niks bijzonders. Doen sommige standaardexemplaren ook.

Hoeveel km heeft je sdr gelopen SvR?
 
Laatst bewerkt:
Dat roodgloeiend worden is niks bijzonders. Doen sommige standaardexemplaren ook.

Hoeveel km heeft je sdr gelopen SvR?

29k. Dus opzich is het wel tijd om de klepspeling op te meten / bij te stellen. Dit heb ik nog niet eerder gedaan.

Het roodgloeiend heet worden lijkt mij overigens niet geheel de bedoeling, het plastic van die ketting begeleider aan de onderkant van de achterburg begon namelijk te smelten.

Kan het niet zo zijn dat het lekken een versterkt effect heeft op het heet worden?
 
Heeft iemand hier ooit een complete lijst gemaakt van alle "zicht boutjes" van de superduke? Ik kan met behulp van de online bestel tools ze wel vinden maar die geven enkel de maten en niet of het bijvoorbeeld een bout is met maar voor de helft draad etc. Wil ze zelf bestellen aangezien de pro-bolt en andere vaak slechts halve pakketjes bieden maar wel de hoofdprijs vragen. Dan moet je daarna alsnog een aantal los bij bestellen die ook duidelijk in het zicht zitten. De mijne zien er namelijk echt niet meer uit op het moment. Wil niet de originele bestellen maar RVS of titanium versies zodat ze niet weer binnen no time lelijk worden. Mijn SD moet helaas buiten gestald worden dus hij heeft iets meer te lijden dan een vertroetelde binnen gestalde SD ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn setje RVS voor het motorblok ook via eBay. Dacht voor iets van 25,-. De titanium bouten voor de remklauwen en schijven heb ik ook via eBay. De overige bouten heb ik via RVS paleis
 
Zo'n setje zou inderdaad ideaal zijn, alleen ben ik weer zo irritant dat ik qua uitvoering wel de zeskantflens bouten wil met holle kop. Gelijk aan het origineel zeg maar.
 
Ben nu bij de winkel voor mijn benzinelampje. Hij heeft nog een andere sd990, daarop brandt het controlelampje ook niet bij inschakelen contact.
 
Ik zit youtube te kijken, maar het lijkt te kloppen dat een 2006 bij de self-check geen brandstoflampje gaat branden, maar vind er ook waarbij het lampje wel heel kort brand. :?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb gezien zit de onderste afsluitschroef van de olie nogal onhandig verborgen achter de akra header. Hoe maken jullie dit meestal los?
 
Tussen de pijp en het carter met een steeksleutel, van onderaf met een dop gaat niet volgens mij...
 
het is dat ik al een extra setje heb
Maar op ebay kan je er nog redelijk wat voor vangen, kleine moeite ;)


hoef er niets voor te hebben

liggen in de weg, klein stukje omrijden (3km) als je nog naar Goedhart gaat dit weekend :] :]
 
Laatst bewerkt:
hoef er niets voor te hebben

liggen in de weg, klein stukje omrijden (3km) als je nog naar Goedhart gaat dit weekend :] :]

Ik heb wel interesese in de kappen! Waar lagen ze ook alweer? Woon zelf in Eindhoven. Heb sinds kort een sd, en mijn kappen zijn best beschadigd

Edit: Nvm, is iets te ver weg, toch bedankt :+
 
Laatst bewerkt:
Pffffff waarom deed Mn km teller het niet..... zoeken zoeken zoeken. Mmmm remschijfbouten vervangen voor titanium, kijken wat er gebeurd als ik de originele terugzet. Heeeeeeej hij doen het weer!! Titanium remschijf bouten zijn dus geen optie aan de sensor kant... :(
 
Pffffff waarom deed Mn km teller het niet..... zoeken zoeken zoeken. Mmmm remschijfbouten vervangen voor titanium, kijken wat er gebeurd als ik de originele terugzet. Heeeeeeej hij doen het weer!! Titanium remschijf bouten zijn dus geen optie aan de sensor kant... :(

Balen!

:X
 
Beste dukers,

Gister de 2e rit gemaakt richting mijn ouders. Daar staat de motor alleen in de schuur ipv met 17 andere motoren.

Nu stinkt de schuur echt heel erg! (Benzinelucht) komt dit vele van jullie of iemand bekend voor? En zo ja wat was dit of
Zou dit kunnen zijn?

Aan de linkervoorkant van blok (onder dat kapje) zag ik wel druppel of 10 vocht liggen. Ook zijn die stuk of 6 slangetjes die daar lopen vochtig van olie/benzine?

Graag hoor ik het van jullie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan