KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jazeker.
Normaal gesproken is het eerste wat je doet:
Huidige map lezen en opslaan, zodat je altijd terug kan.
Dan ga je aanpassingen maken, map downloaden naar de ECU, proberen. Als het bevalt zo laten, zo niet, aanpassen en opnieuw downloaden, enz
 
Plus dat het meestal de standaard map is die ook vaak wel via internet te downloaden is. Dat zie je dan aan de naam van de map.
 
O man.....wat ist toch een mooie garage als de motor er in staat

this-thread-is-useless-without-pictures-meme-9253.jpg


O-)
 
Hi all.

Sinds kort lees ik hier mee en sinds afgelopen zondag trotse bezitter van een superduke uit 2006. Helemaal nieuw voor mij een twee pitter, maar wat een leuk speelgoed :)

Nu zitten er nog originele dempers op. Is het mogelijk om bijv de slip ons van bijv. mijn oude R1 hier onder te schroeven? Of moeten de dempers specifiek voor dit type motor zijn? Zo niet zou dit de keuze vergroten qua universele dempers ;)

Mvg

Tjebbe
 
Welkom en gefeliciteerd met de aankoop van je SuperDuke!
Alles is pas te maken als je handig genoeg bent en er de materialen voor hebt.
Maar zonder lassen en slijpen denk ik niet dat je de dempers van je R1 passend gaat krijgen onder de SuperDuke.
Op dit moment staan er volgens mij wel een paar setjes slip ons op marktplaats voor de SuperDuke.

Dure Hex akra's (incl db-killers):
http://link.marktplaats.nl/m1126634...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Iets minder dure Hex akra's (exc db-killers):
http://link.marktplaats.nl/m1126630...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Dure ronde akra's:
http://link.marktplaats.nl/m1157053...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Iets minder dure ronde akra's:
http://link.marktplaats.nl/m1115306...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Betaalbare lasers:
http://link.marktplaats.nl/m1127973...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Betaalbare sil-moto's:
http://link.marktplaats.nl/m1138477...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Nampus. Ik was namelijk ergens van mening dat er verschil zat tussen dempers van 2 en van 4 cilinders ivm de hitte. Weekendje knutselen kan ook leuk zijn ;) Bedankt voor de links!
 
Zo, heel wat honderden euro's lichter, maar klepjes gesteld, uitlaatpakking vervangen, tb rubbers vervangen, olie en filter vervangen, mapping nagekeken, nog wat gemaakt... Dus ben er weer klaar voor. Betalen deed wel pijn, maargoed had geen zin meer het zelf te doen.

Ook pijn deed een krasje op de tank na weer in ontvangst nemen vd motor. Hoop dat we hier nog uitkomen. Het is op het matzwarte, dus poetsen is geen optie.
 
Bedankt voor je reactie Nampus. Ik was namelijk ergens van mening dat er verschil zat tussen dempers van 2 en van 4 cilinders ivm de hitte. Weekendje knutselen kan ook leuk zijn ;) Bedankt voor de links!

Heb op andere forums wel de tip voorbij zien komen van laat model r1 dempers.

Als je een y pipe hebt passen een boel dempers eronder
 
Ik zal even een plaatje plaatsen van mijn motor, er zijn inmiddels veel updates bijgekomen zal binnenkort een lijstje plaatsen, als iemand een vraag heeft over een onderdeel ofzo.

full


Over twee weken gaat hij nog naar Hyperpro in alphen voor een veringupgrade (voor en achter)
 
Ziet er goed uit!
Wat gaan ze precies doen bij hyperpro?
Zie op de voorvork een hk sticker zitten, hebben zij er in het verleden aan gesleuteld?
Waarom nu hyperpro en niet nog een keer hk?

Vering aanpakken staat nog op m'n to do list, vandaar de vragenlijst O-)
 
Ziet er goed uit!
Wat gaan ze precies doen bij hyperpro?
Zie op de voorvork een hk sticker zitten, hebben zij er in het verleden aan gesleuteld?
Waarom nu hyperpro en niet nog een keer hk?

Vering aanpakken staat nog op m'n to do list, vandaar de vragenlijst O-)

Waarom pakken zoveel mensen de vering eigenlijk aan? Er zit redelijk high end WP spul op de dukes....
 
Zo, heel wat honderden euro's lichter, maar klepjes gesteld, uitlaatpakking vervangen, tb rubbers vervangen, olie en filter vervangen, mapping nagekeken, nog wat gemaakt... Dus ben er weer klaar voor. Betalen deed wel pijn, maargoed had geen zin meer het zelf te doen.

Ook pijn deed een krasje op de tank na weer in ontvangst nemen vd motor. Hoop dat we hier nog uitkomen. Het is op het matzwarte, dus poetsen is geen optie.

Zuur man!! Waar was het? Wat zeiden ze van de kras?

Ik heb ook een krasje op mn matzwarte tank :( volgens mij is de tank opnieuw laten wrappen het goedkoopst. Ervan uitgaande dat de kleuren van ktm en matzwarte vinyl wrap overeen komen.
 
Ziet er goed uit!
Wat gaan ze precies doen bij hyperpro?
Zie op de voorvork een hk sticker zitten, hebben zij er in het verleden aan gesleuteld?
Waarom nu hyperpro en niet nog een keer hk?

Vering aanpakken staat nog op m'n to do list, vandaar de vragenlijst O-)

Ik heb hem inderdaad laten afstellen bij HK, maar heb meer gelezen over goede ervaring bij hyperpro, met name bij het smt/lc8 topic. Bij hyperpro neem ik ook die andere voorvorkkeringen, die minder stroef gaan, ik heb het idee dat ik door de jaren heen (motor is van 2012) meer voel van oneffenheden in het wegdek.

De reden dat ik voor andere veren wil gaan is ook ervaring uit het verleden. Had op mijn r6 ook progressieve veren gemonteerd (wilbers) en dat was echt een mega vooruitgang. Wil het daarom voor de SD ook proberen.
 
Zuur man!! Waar was het? Wat zeiden ze van de kras?

Ik heb ook een krasje op mn matzwarte tank :( volgens mij is de tank opnieuw laten wrappen het goedkoopst. Ervan uitgaande dat de kleuren van ktm en matzwarte vinyl wrap overeen komen.

Thanks voor de tip van wrappen, is voor mij wel een last resort. De dealer is ervan overtuigd dat het niet door hen komt. Ik weet 99% zeker dat ik hem krasvrij heb achtergelaten daar. Dus het is een beetje welles nietes geworden, echter heeft hij wel aangegeven dat ik maar moest laten weten wat ik ervoor wil hebben. Dus heb bij een spuiterij geïnformeerd en ga dat bedrag 1 op 1 doorgeven aan hem. Wat gok jij dat een tank spuiten kost? Heb jij al eens geïnformeerd?
 
Ik heb hem inderdaad laten afstellen bij HK, maar heb meer gelezen over goede ervaring bij hyperpro, met name bij het smt/lc8 topic. Bij hyperpro neem ik ook die andere voorvorkkeringen, die minder stroef gaan, ik heb het idee dat ik door de jaren heen (motor is van 2012) meer voel van oneffenheden in het wegdek.

De reden dat ik voor andere veren wil gaan is ook ervaring uit het verleden. Had op mijn r6 ook progressieve veren gemonteerd (wilbers) en dat was echt een mega vooruitgang. Wil het daarom voor de SD ook proberen.

Heb je hem alleen laten afstellen bij hk, of ook laten servicen?
Ik twijfel nog tussen hyperpro of hk, hyperpro is dichterbij, maar hk heeft ook veel goede recensies.

@svr: balen van die kras, je hoort wel vaker zulk soort dingen, erg vervelend als het op zo'n welles nietes verhaal uitloopt. Zou mooi zijn als ze opnieuw spuiten zouden vergoeden.
 
@TjebbeR1: Welkom!

@jorizz Mooie motor!

Ik heb achter toen der tijd een zwaardere veer laten monteren omdat ik zelf ook aan de zware kant ben. Geïnformeerd om het aan de voorkant ook te doen maar dat is belachelijk duur als je daar originele zwaardere WP veren in wil. Progressieve vering van elk ander merk inclusief installeren was goedkoper.
Mijn vering is inmiddels wel aan wat revisie toe. Staat nu 39k op de teller en zo ver ik weet is de vering nog niet eerder aangepakt. Maar helaas, zoals met bijna alles, is er in Groningen geen goeie of goed bekende verenboer... wordt dus weer een paar uur op en neer rijden voor zoiets.

Wellicht een combi dag van maken. Vering laten doen en daarna op de rollerbank laten afstellen *D
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip van wrappen, is voor mij wel een last resort. De dealer is ervan overtuigd dat het niet door hen komt. Ik weet 99% zeker dat ik hem krasvrij heb achtergelaten daar. Dus het is een beetje welles nietes geworden, echter heeft hij wel aangegeven dat ik maar moest laten weten wat ik ervoor wil hebben. Dus heb bij een spuiterij geïnformeerd en ga dat bedrag 1 op 1 doorgeven aan hem. Wat gok jij dat een tank spuiten kost? Heb jij al eens geïnformeerd?

Spuiten komt denk ik op 2 a 300 euro...

Complete motor wrappen kwam (voor een speed triple) op 600 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan