KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een krasje op mn matzwarte tank :( volgens mij is de tank opnieuw laten wrappen het goedkoopst. Ervan uitgaande dat de kleuren van ktm en matzwarte vinyl wrap overeen komen.

Volgens mij is wrappen (mits goed gedaan wordt) niet goedkoper dan spuiten (mits goed gedaan wordt). Uiteindelijk betaal je voor kwaliteit, en denk ik dat de prijzen hiervan niet ver uit elkaar liggen...
 
Volgens mij is wrappen (mits goed gedaan wordt) niet goedkoper dan spuiten (mits goed gedaan wordt). Uiteindelijk betaal je voor kwaliteit, en denk ik dat de prijzen hiervan niet ver uit elkaar liggen...

Spuiten is doorgaans intensiever dan wrappen. Denk aan schuren / evt plamuren / primer / lak / blanke lak eventueel.

Bij Motorwrap was het compleet wrappen van mijn speed triple, met geprinte logos op de tank en achterkapjes, ongeveer 600 euro. Dit komt omdat het niet zo intensief is als spuiten. Tis in principe onvetten en plakken maar.
Laatste keer dat ik bij een spuiter was, kon ik 150 aftikken voor het metallic spuiten van een stuurkapje van een speed triple. Complete motor zat tussen 1000 en 1200, en dat is echt geen gekke prijs bij een prof.
Bij beunhazen zullen die prijs wel lager liggen. Maar wrappen is altijd goedkoper...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens een krasje weg geceanerd en het gedeelte van de tank licht overgespoten met matzwarte lak van de action. (had van tevoren de kleur getest) Echt de goedkoopste oplossing en als je het niet weet zie je het niet

En welkom Tjebbe
 
Laatst bewerkt:
Das ook een idee natuurlijk! Wel eerst ff proberen aan de onderkant... misschien ook wel een idee voor mijn krasje (0.5cm)
 
Dit is hem trouwens:

yMCNVoQb.jpg


:(
 
Die matzwarte tank is een biatch om krassen op te hebben, slecht te verbergen en vol in het zicht, deze plek zoumij mateloos irriteren iig, waarom twijfel je of de kras daar al zat dan, hij valt behoorlijk op?
 
Dat is wel een hele nare kras :(
Vol in het zicht idd, hopelijk wordt het netjes opgelost.
 
@jorizz:
Hoe bevallen de stompgrip pads op je tank eigenlijk? Zit er over na te denken die ook te proberen. Met mijn motorjeans heb ik bijna geen grip op de tank, met leer is het al een stuk beter maar daar rij ik veel minder mee.
 
@jorizz:
Hoe bevallen de stompgrip pads op je tank eigenlijk? Zit er over na te denken die ook te proberen. Met mijn motorjeans heb ik bijna geen grip op de tank, met leer is het al een stuk beter maar daar rij ik veel minder mee.
Deze week ook jeans aangeschaft, hier heb ik nog niet aan gedacht, ben benieuwd als ik ga rijden. Alleen voor de 05/06 heb je geen stompgrips helaas
 
Die matzwarte tank is een biatch om krassen op te hebben, slecht te verbergen en vol in het zicht, deze plek zoumij mateloos irriteren iig, waarom twijfel je of de kras daar al zat dan, hij valt behoorlijk op?

Naja ik heb er niet expliciet opgelet toen ik hem daar af gaf. Maar klopt, zit vol in het zicht. Vlak ervoor nog gepoetst en toen zat ie er niet. Dus weet eigenlijk wel 99,999999% zeker dat ie er niet op zat.

Ik hoop dat het inderdaad netjes wordt opgelost, ik ga het zo horen.
 
Vlak ervoor nog gepoetst en toen zat ie er niet. Dus weet eigenlijk wel 99,999999% zeker dat ie er niet op zat.

Ik hoop dat het inderdaad netjes wordt opgelost, ik ga het zo horen.

Echt kut SvR... hopelijk heb je goed nieuws gehad!
 
De eigenaar was er niet. Dus geen discussie kunnen voeren... Daarnaast is het nu de tweede keer dat ik hem heb opgehaald, eerste keer toen ik hem ophaalde knalde de motor en sloeg ie af. Nu knalt ie niet meer, maar slaat hij nog wel af... Na ongeveer 15 seconde stationair valt ie terug in toeren en gaat ie onregelmatig lopen en slaat ie dus af. Aargh! Denk dat dit door die Rottweiler Air Intake komt, maar vet irritant dat die dealer dat niet door heeft met hun proefritten en het niet verhelpt. Ik ga ze dinsdag weer bellen als ie er is. Echt ongelooflijk dit.
 
Dat is balen, staat je stationair toerental niet gewoon te laag? Moet +-1400tpm zijn.
Na het starten loopt hij altijd even verhoogd (2000/2500) toerental en zou dan terug moeten zakken naar +-1400.
 
De eigenaar was er niet. Dus geen discussie kunnen voeren... Daarnaast is het nu de tweede keer dat ik hem heb opgehaald, eerste keer toen ik hem ophaalde knalde de motor en sloeg ie af. Nu knalt ie niet meer, maar slaat hij nog wel af... Na ongeveer 15 seconde stationair valt ie terug in toeren en gaat ie onregelmatig lopen en slaat ie dus af. Aargh! Denk dat dit door die Rottweiler Air Intake komt, maar vet irritant dat die dealer dat niet door heeft met hun proefritten en het niet verhelpt. Ik ga ze dinsdag weer bellen als ie er is. Echt ongelooflijk dit.

Ik zou denken dat je de 15 minuten stationaire reset nog even zou kunnen uitvoeren, maar als hij na 15 seconden al uitvalt wordt dat moeilijk denk ik. Geen idee of je hem dan kan herstarten zonder dat de reset wordt onderbroken.

Wellicht staat hij stationair te laag idd wat nampus al heeft gezegd, de mijne loopt trouwens niet zo laag stationair als die van nampus. Bij mij draait hij +- 1800 rpm
 
Laatst bewerkt:
De dealer heeft een aantal zaken gedaan voor me:

- Uitlaatpakkingen vervangen (bocht achterste cilinder).
- Klepspeling controleren en bijstellen
- Oliewissel, kvs wissel
- Bougies vervangen
- Mapping gecontroleerd en hij heeft er een andere opegezet, maar kon me niet precies aangeven welke. Het was een originele KTM mapping maar wel voor motoren met open systeem.
- Nog wat andere kleine zaken vervangen en gecontroleerd, wat rubbers bij de inlaat, etc.

Soort van grote beurt dus.

Hij gaf aan dat die mapping er via officele KTM systeem op is gezet en je dan dus geen 15 min reset hoeft te doen (?). Ik ben nog wel van plan om even de laptop eraan te hangen en te checken welke mapping er nou in zit. Volgens mij kan ik de tb ook syncen via TuneECU toch? En stationair toerental ook daar aanpassen?

De naam vd dealer maak ik nog wel bekend, eerst even kijken hoe het wordt opgelost.
 
@TjebbeR1: Welkom!

@jorizz Mooie motor!

Ik heb achter toen der tijd een zwaardere veer laten monteren omdat ik zelf ook aan de zware kant ben. Geïnformeerd om het aan de voorkant ook te doen maar dat is belachelijk duur als je daar originele zwaardere WP veren in wil. Progressieve vering van elk ander merk inclusief installeren was goedkoper.
Mijn vering is inmiddels wel aan wat revisie toe. Staat nu 39k op de teller en zo ver ik weet is de vering nog niet eerder aangepakt. Maar helaas, zoals met bijna alles, is er in Groningen geen goeie of goed bekende verenboer... wordt dus weer een paar uur op en neer rijden voor zoiets.

Wellicht een combi dag van maken. Vering laten doen en daarna op de rollerbank laten afstellen *D

Ohlins Rooske, zit in Tynaarlo
 
De mapping die erin zit is de: KM611EU1181230Map. Volgens de TuneECU lijst: KTM 990 SuperDuke, 2011-12 model years,with Slipon or Silencer set Akrapovic.

Hmm die zou ik zelf niet direct kiezen (heb ik ook niet gedaan :p). Ik denk dat ik eerst die 2031 (Akra map) er nog eens op zet, die 15 minuten reset goed uitvoer (ik ga dan wel ergens bij een tankstation staan ofzo...) en dan even bekijk of hij nog zo raar onregelmatig loopt. De vorige keer heb ik die reset niet goed uit kunnen voeren omdat de uitlaatbocht bij de achterste cilinder dus roodgloeiend werd en het plastic begon te smeulen.
 
De mapping die erin zit is de: KM611EU1181230Map. Volgens de TuneECU lijst: KTM 990 SuperDuke, 2011-12 model years,with Slipon or Silencer set Akrapovic.

Hmm die zou ik zelf niet direct kiezen (heb ik ook niet gedaan :p). Ik denk dat ik eerst die 2031 (Akra map) er nog eens op zet, die 15 minuten reset goed uitvoer (ik ga dan wel ergens bij een tankstation staan ofzo...) en dan even bekijk of hij nog zo raar onregelmatig loopt. De vorige keer heb ik die reset niet goed uit kunnen voeren omdat de uitlaatbocht bij de achterste cilinder dus roodgloeiend werd en het plastic begon te smeulen.

Slordig dat ze een map voor de gewone SD hebben geladen B|
Lang leve tuneEcu *O*
Hoe was je stationair toerental?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan