KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slordig dat ze een map voor de gewone SD hebben geladen B|
Lang leve tuneEcu *O*
Hoe was je stationair toerental?

Nou volgens mij is de 2011-2012 ook een R toch? Toen had je geen 'normale' SD. Maar het is meer dat het dus een nieuwer model is, misschien wat andere zaken erop dan het 2008 model (niet dat ik weet overigens).

Hoe kan ik het stationair toerental zien? Ik ga hem morgen ff resetten.
 
Nou volgens mij is de 2011-2012 ook een R toch? Toen had je geen 'normale' SD. Maar het is meer dat het dus een nieuwer model is, misschien wat andere zaken erop dan het 2008 model (niet dat ik weet overigens).

Hoe kan ik het stationair toerental zien? Ik ga hem morgen ff resetten.

Stationair toertal kan je zien op de teller als hij stationair loopt :+ (sorry kon het niet laten)
En stationair toerental is ook in tuneecu te zien. (weet het niet 100% zeker, maar ik dacht in het diagnostics tabblad, aan de rechterkant onder het kopje idle)

Die 2012 SuperDuke R is een beetje een apart geval, en weldegelijk heel erg anders (motorisch) dan jouw SuperDuke R.
Die 2012 R is niet echt een R motorisch. Geen akra uitlaatbochten meer, geen 52mm throttlebodies, maar weer terug naar 50mm zoals de gewone SuperDuke. max 9800rpm ipv 10200, cilinderkoppen zijn anders dan van jouw R. (Heb even wat partnummers vergeleken)
Dus ik zou persoonlijk niet met een 2012 SuperDuke R map gaan rijden in een 132Pk SuperDuke.
 
Goedemiddag Mede Dukers,

Laats had ik mijzelf voorgesteld. Sinds vorige week zondag de trotse eigenaar van een Duke uit 2006. Momenteel staat hij stil. Accu laadde niet meer bij en na wat meten hier en daar kwam ik tot de conclusie dat het de stator/dynamo moest zijn. Nou de fotos`s spreken voor zich. 1 van de boutjes waarmee het vliegwiel aan het tandwiel daarachter zit is afgebroken. De rest van de boutjes zaten handvast, sommige waren zelfs voor de helft uitgedraaid. Ik vermoed dat doordat er 1 bout gebroken is, de rest daardoor losgetrild is. Nu ben ik op zoek naar een andere dynamo. Ik kan er 1 tweedehands vinden online en nieuw nog niks :r

Nu is mijn vraag of iemand van jullie toevallig een dynamo heeft liggen :)

full
 
Vermoedde al zo'n bedrag. Gaat een goede tweedehands worden ;) Iemand ook enig idee welke maat de boutjes in het vliegwiel hebben en of dit speciale (geharde) boutjes zijn? Zijn allemaal gaar, schroefdraad is helemaal weggeslagen. Mvg
 
Bedoel je boutje nummer 23?
Screenshot_20170423-165211_zps1vedvanw.png

Partnummer: 0025060356
M6x35
€1,10 per stuk bij de dealer waarschijnlijk.
 
Ik ben overigens weer een blij man... Ben even ergens aan het Amsterdam Rijn kanaal gaan staan. Laptop uit rugtas en verbonden aan de motor, Akra mapping erop en 15 minuten stationair laten draaien. Toen weer gaan rijden en me viel meteen op dat hij heerlijk liep. Met de vorige mapping was hij enorm zenuwachtig aan het gas, maar nu bleef ie lekker doordraaien in toeren en pakte hij daarom wat soepeler op.

Toen... aangekomen bij een stoplicht. Ik was dus bang dat hij weer terug zou gaan vallen in toeren na zon 10 seconden. Wachten, wachten... Nope, hij bleef prima ongeveer 1750 RPM maken, schommelde wel wat, maar niet storend. Helemaal top dus! Daarna even een goed blokje om gereden en met een big smile op mn gezicht... Eindelijk doet ie het weer!

Nu die dealer maar eens het vuur aan de schenen leggen. Wat een €€¤€¤€³€¤€¼¾¾‘‘‘¾½¼. Eens zien hoe die het gaat oplossen.
 
Foutje

Bij twijfel originele bestellen. Kost je max €10 euro, en dan zit je zeker weten goed.
 
Laatst bewerkt:
Deze moet je dan hebben:
Screenshot_20170423-213000_zpsarkyhzzr.png

Nummer 20.

Partnummer: 0984060166
ALLEN HEAD BOLT DIN6912 M6 X 16 10.9

+-€1,5 per stuk.
 
~
De mapping die erin zit is de: KM611EU1181230Map. Volgens de TuneECU lijst: KTM 990 SuperDuke, 2011-12 model years,with Slipon or Silencer set Akrapovic.

Ik heb zelf deze map ook op de gewone SD (Heb geen open systeem, standaard airbox met bmc filter), ook al is de motor van het jaar ervoor. De verschillen zijn minimaal met de akra map uit 2009, kan je vergelijken in tuneecu (compare en met f6 wisselen geloof ik).

Je zou deze vergelijk ook kunnen uitvoeren tussen de SDR map en de SD, ik geloof wel dat er verschillen zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan