KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Filmpje is klaar, zal 'm morgen ff uploaden :]

full
 
Laatst bewerkt:
Het is ondertussen morgen, waar blijft dat filmpje? :+

Je had lekker vrij baan zo te zien! :]
 
Echt leuk Denzell!
Lijkt me super leuk een keer om zo'n circuit dag te doen.
 
Laatst bewerkt:
Het was mijn eerste keer op het circuit dus ik werd vooral ingehaald. Was geen probleem, want sommigen hebben een full race spec panigale met slicks, bandenwarmers etc.
Mijn gemiddelde bochtensnelheid lag bij rond de 70, en op het rechte stuk max 170 aangetikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het Politiecircuit in Lelystad dan echt aanraden. Weinig rechte stukken, de ideale baan voor de superduke. Je kunt daar echt wel lekker gassen in de snellere groepen :) Ook voor de langzamere rijders zijn er groepen, dus ideaal.
 
Thnx, gauw in elkaar geplakt. Waarschijnlijk zijn de beelden zo stabiel vanwege de gloednieuwe plak asfalt :]
 
Valt mij ook al op, veel willen van hun SD af.

Ik zit nog niet te denken aan verkopen maar een motortje erbij, speed triple 1050 (model met ronde koplampen) ofzo, lijkt me wel wat.
:t
Dat is wat ik ook wel zou willen, maar dan iets heel licht/simpels, een old school offroad of zo
Ik vind trouwens dat er nog steeds geen goede opvolger is voor de 990, misschien de 790 volgend jaar
 
Vandaag weer een lekker ritje kunnen maken, het blijft een geweldige motor.

Een paar maand geleden zei ik er komt hoe dan ook een 1290, maar hoe langer ik er naar kijk hoe minder mooi ik em vind als opvolger voor 990. Ik neig nu naar een Ducati monster. Ook een lekkere stompe voorkant, dat vind ik mooi en met die 3000-4000 die ik per jaar rij kan m'n 990 nog lang mee, dus kan nog rustig rond kijken.
 
Gaaf filmpje Denzel!

@ FolkieS: hij is apart he... steeds als ik bij Mulders ben, denk ik ook van... Mmzzz... kweenie (centjes niet hebben vergroot dat effect allicht :) )
 
Weet iemand of het subframe hetzelfde is bij het model met een tweezits zadel en het model met een monoseat? Reden hiervoor is dat ik mijn duo seat om wil bouwen naar een monoseat
 
Voor zover ik weet gebruiken ze hetzelfde subframe.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg dit stiekem ook een klein beetje.. miss volgende winter.

Heeft iemand een suggestie voor een lakstiftje in ktm candy oranje?
 
In de openingspost staat een link naar een pdf met kleurcodes.
Ral2009, met daar overheen blanke lak met iets erdoor.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen!,

ik zit er aan te denken om, na 2 jaar motorloos door het leven te zijn gegaan, weer een motor te kopen. Nou zit ik te denken aan een KTM 990 Superduke R van 2009. Deze heeft alleen een erg hoge km-stand (bijna 60.000). Wat is jullie advies, wel/niet doen? Waar op letten e.d.

Alvast bedankt!
 
Hallo allen!,

ik zit er aan te denken om, na 2 jaar motorloos door het leven te zijn gegaan, weer een motor te kopen. Nou zit ik te denken aan een KTM 990 Superduke R van 2009. Deze heeft alleen een erg hoge km-stand (bijna 60.000). Wat is jullie advies, wel/niet doen? Waar op letten e.d.

Alvast bedankt!

Die witte bij HP motoren?
Zo ja, lees dit topic even door: Ervaringen met HP motoren Eemnes
Vrij veel negatieve ervaringen, wil niet zeggen dat dit een beroerde motor is, maar zorg iig dat je iemand meeneemt met verstand van zaken (als je dit zelf niet hebt natuurlijk). Mocht je niemand in je kennissenkring hebben, zou ik zeker Erik van Lent overwegen. Kost +-€125 voor een aankoopkeuring geloof ik.
Ding ziet er op de foto's wel netjes uit. Enige opvallende vind ik de missende witte sticker links op de onderkuip, waarom ontbreekt die?
Ook nog een puntje van aandacht: bij 60k moet de klepspeling gecontroleerd worden, oftewel dure grote beurt als je het niet zelf doet.

Wat betreft de aankoop in het algemeen: mensen zijn erg snel bang voor motoren met km-standen boven de 50k, mijns inziens nergens voor nodig.
Als hij netjes onderhouden en verzorgd is, zou hij nog prima jaren en vele tienduizenden km's mee moeten kunnen.
In de openingspost staan wat specifieke dingen waar je op moet letten bij bepaalde modeljaren SuperDuke.
 
Laatst bewerkt:
En niet in de veronderstelling zijn dat je met een standaard SD slechter af bent dan een R.
Scheelt meestal ook in prijs, wat je weer kan gebruiken voor andere upgrades
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan