KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie heeft er allemaal de voorvorkpoten door de kroonplaat steken en hoeveel mm?
Ik heb een beetje getest en tot nu toe de lijntje op de poot aangehouden als maatstaf.
Reed eerst tot het tweede lijntje, maar was meteen een groot verschil dus terug gegaan naar het eerste lijntje.
Motor stuurt beter in, maar nog belangrijker hij slaat veel minder met het stuur!

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Mijn motor is een sd 07.

Ik rij met 5mm doorsteek, maar al vanaf het begin dus weet het verschil niet. Met deze doorsteek had ik met mijn andere banden nog steeds onstabiliteit op hoge snelheid in lange snelle bochten met het gas erop. Nu heb ik daar geen last meer van, wat is er anders?
- voorband was dunlop sportsmart is nu m7rr voor en achter.
- veerafstelling aangepast (ik heb de afstelling overgenomen van Jermo, wij hebben hetzelfde gewicht met alles er op en eraan, 90-95kg).

Nu stuurt en rijdt de Duke zonder een enkele verrassing.
 
Ik rij met 5mm doorsteek, maar al vanaf het begin dus weet het verschil niet. Met deze doorsteek had ik met mijn andere banden nog steeds onstabiliteit op hoge snelheid in lange snelle bochten met het gas erop. Nu heb ik daar geen last meer van, wat is er anders?
- voorband was dunlop sportsmart is nu m7rr voor en achter.
- veerafstelling aangepast (ik heb de afstelling overgenomen van Jermo, wij hebben hetzelfde gewicht met alles er op en eraan, 90-95kg).

Nu stuurt en rijdt de Duke zonder een enkele verrassing.

Nou ben ik erg benieuwd naar de instellingen
 
Volgens mij waren dit jermo z'n settings:
Superduke (non R) 2008, standaard vering, veer voorspanning vanaf volledig open gemeten. Demping gemeten vanuit volledig dicht.

Front comp 13 clicks
Front reb 5 clicks

Rear comp low 15 clicks
Rear comp high 1,5 turns
Rear rebound 10 clicks

Front preload 1 turn
static sag 27mm
rider sag 39mm

Rear preload 12,5 threads visible
static sag 6mm
rider sag 30mm
 
Klopt, die instelling komt ook voor op het forum.
Er is ook nog een andere instelling gepost waar hij zijn gewicht bij heeft gezet, die heb ik gebruikt.

Front comp 10 clicks
Front reb 5 clicks
Front preload 1 turn

Rear comp low 10 clicks
Rear comp high 1 turns
Rear rebound 10 clicks

Rear preload 12,5 threads visible (daar heb ik 10 zichtbare windingen van gemaakt).
 
Tof, dat de instellingen gedeeld worden.

Zijn deze afstellingen bedacht om meer controle te krijgen over de voorkant of heeft het ook een andere reden? Misschien comfort of iets dergelijks.
 
moet zeggen dat ik hem wel strak vind sturen, ben dan ook maar een kilo'tje of 66 ;p scheelt misschien ook wel een hoop :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Jermo niet maar als ik z'n posts lees, geloof ik dat hij idd ging voor controle.

@jorissubje 66kg? met leren pak, handschoenen, laarzen en helm? dan zit je op een hele andere veerafstelling dan ik.

Banden doen ook veel en mijn m7rr is achter dit jaar op. Ga denk ik een Michelin PP3 proberen. Michelins schijnen net meer te "vallen" in de bocht, en bij de m7 moet ik de laatste 1/2cm flink drukken en dat lukt mij dus niet op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
nee 66 kg in adams pak ;) met alles erop en eraan zal ik wel wat meer wegen.

Heb er nu dunlops sportsmart op, en ga hierna denk ik weer voor pilot powers. Kosten niet veel en gaan lang genoeg mee, of misschien heel wat anders? (s20? supercorsa's = stuk duurder)
 
wie van jullie heeft een gear indicator? (mijn collega's lachte mij al uit, je kan toch tellen in welke gang je zit) ik had dit op de gsxr en vond dit eigenlijk toch wel heel lekker :O
 
Ik heb er een en vind het ideaal. Gebruik het regelmatig om even te checken welke versnelling ik zit.
Tevens heb ik een quick shifter en opschakelen gaat heel gemakkelijk/snel dus in combi met de gearindicator is het perfect.
 
Hier ook een gear indicator, zat er al op toen ik hem kocht, en ben er ook erg blij mee.
Nooit meer proberen naar de 7 te schakelen O-)
 
Laatst bewerkt:
goeiemorgend iedereen :)
net terug van een 2 weekjes verlof in Frankrijk en Duitsland, denk een goede 3000 km gedaan, alle geluk dat ik alle vloeistoffen nog had nagezien voor vertrek, oliepeil stond terug tegen minimum aan bij aankomst thuis. ook heb ik in Duitsland e10 moeten tanken, had de indruk dat de moto daar veel zuiniger mee was, heb 300 km met 1 tank kunnen doen, vond ik zelf wel veel, daarvoor was ik eens tot 270 geraakt
 
goeiemorgend iedereen :)
net terug van een 2 weekjes verlof in Frankrijk en Duitsland, denk een goede 3000 km gedaan, alle geluk dat ik alle vloeistoffen nog had nagezien voor vertrek, oliepeil stond terug tegen minimum aan bij aankomst thuis. ook heb ik in Duitsland e10 moeten tanken, had de indruk dat de moto daar veel zuiniger mee was, heb 300 km met 1 tank kunnen doen, vond ik zelf wel veel, daarvoor was ik eens tot 270 geraakt

:/
Nondeju! Dat is wel heel veel! Ik ben nog nooit verder dan +-250 gekomen.
 
verschoot er zelf ook van :) denk dat dit wel te maken kan hebben met die andere benzine, was wel een beetje duurder ook, dacht ik, vorig jaar ook naar Frankrijk op verlof met de moto gegaan en dan op de autostrade ook een bereik van 250 en soms 270

:/
Nondeju! Dat is wel heel veel! Ik ben nog nooit verder dan +-250 gekomen.
 
Dat is wel erg veel idd, bij mij ook rond de 180 dat het lampje gaat branden. Meeste wat ik gehaald heb is 230 denk ik. Heb jij een custom map erop staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan