KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anders ik wel.....

Toevallig onlangs een lang weekend Malaga geboekt met een viertal vrienden. Daar gaan we binnekort de ene dag met straatmotoren (waarschijnlijk of Yamaha MT9 of BMW XR1000) aan de gang, en op tweede dag een guided tour doen door de omgeving met ieder KTM EXC 500 offroad :]
*O* Dat word genieten!
 
Anders ik wel.....

Toevallig onlangs een lang weekend Malaga geboekt met een viertal vrienden. Daar gaan we binnekort de ene dag met straatmotoren (waarschijnlijk of Yamaha MT9 of BMW XR1000) aan de gang, en op tweede dag een guided tour doen door de omgeving met ieder KTM EXC 500 offroad :]

lleekkeerr hoor :]
 
Dank voor jullie hartelijke welkom.
Die advertentie was ik ook al tegen gekomen.
Meest duidelijke is het gelijk al te zien aan de koplamp en teller unit. Dan vraag je je nog af is dit misleiding of onkundigheid van desbetreffende dealer. Voor alsnog ga ik van onkundigheid uit. Wel is het raar. Zag dat er hier ook op het SD forum ook al over was gesproken. Enkele van jullie dachten al over verkoop van de Sd of hadden hem al te koop gezet. Houd jullie advertenties in de gaten.
natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar de SDR 2007, alleen al een beauty om naar te kijken. Maar laten we reel blijven. En lekker voor een oer dude gaan 2005- 2006 model. Is kwa prijs zeker voor een eerste motor wat aantrekkelijker. Ook ik vind hiervan de koplamp unit minder mooi. Al vaak gekeken of hiervan geen 2007 model vervangers voor op de markt zij, helaas niet gevonden.

Ik lees gewoon weer lekker mee. Groetjes

Het oog wil ook wat he. De nieuwere koplamp is zeker mooier, ook is het nieuwe model minder bokkig en is de tankinhoud beter. Als je zelf handig bent zou ik het wel aandurven om er een te kopen met een wat hogere km-stand, maar die wel jonger is (dus nieuwe model). Wellicht is dit dan wel binnen je budget? Daarnaast kan het buitenland interessant zijn? In België staan ze nog wel eens voor nette prijzen.

Tweedehands Motoren - Motoren

Tweedehands Motoren - Motoren

Tweedehands Motoren - Motoren


www.2ehands.be kun je ook nog bekijken.

Met het importeren kan ik je wel helpen, dit stelt echt niks voor :)
 
Laatst bewerkt:
Anders ik wel.....

Toevallig onlangs een lang weekend Malaga geboekt met een viertal vrienden. Daar gaan we binnekort de ene dag met straatmotoren (waarschijnlijk of Yamaha MT9 of BMW XR1000) aan de gang, en op tweede dag een guided tour doen door de omgeving met ieder KTM EXC 500 offroad :]


Lijkt me super gaaf!!
Via welke organisatie is zo iets te regelen?
 
We moeten nog even kijken waar we gaan, ik geloof dat we uit 4 clubs kunnen kiezen. Gelukkig is een van de vier regelmatig in malaga, dus die maakt even een rondje om de beste eruit te pikken.

Ben net terug van de Harley dealer. Die gaven me de benodigde klep-shims gratis mee :] Ze vonden het blijkbaar mooi dat ik het zelf doe. Het valt me overigens alles mee, als je maar je tijd ervoor neemt. Net even gemonteerd en alles zit weer mooi binnen de toleranties en op moment vast.
 
Laatst bewerkt:
Het staat op zich best goed uitgelegd in de werkplaats handboek van het LC8 blok. Ik heb daar een pdf van, kan die wel even online zetten.
 
Laatst bewerkt:
Is er nog een speciale klinkset nodig voor het verwijderen en het monteren van een ketting of kun je ook met zo'n ding uit de voeten?

HBM 12 Delige Kettingpons en klink Set


Is er trouwens ook een nieuwer WP handboek beschikbaar? Zie dat deze tot 2007 gaat. Weet niet of het uitmaakt...
 
Laatst bewerkt:
Is er nog een speciale klinkset nodig voor het verwijderen en het monteren van een ketting of kun je ook met zo'n ding uit de voeten?

HBM 12 Delige Kettingpons en klink Set


Is er trouwens ook een nieuwer WP handboek beschikbaar? Zie dat deze tot 2007 gaat. Weet niet of het uitmaakt...

Een nieuwere versie van dat handboek heb ik nog niet kunnen vinden. Voor de gewone SD maakt dat niet uit, want die is na 2007 niet meer veranderd. Maar voor de sdr zou een update wel prettig zijn. Weet niet of die klepspeling en dergelijke hetzelfde is ivm andere cilinderkoppen. :?
 
Zo'n ding heb ik ook, heeft al drie kettingen overleeft en doet het nog steeds :Y

Verwijderen gebruik ik em trouwens niet voor, dat doe ik met een slijptol, gaat lekker hard :+

Thanks. Dan koop ik ff zo'n ding :) Kan niet wachten op mooi weer en om weer lekker te rijden :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zag vandaag al weer flink wat motorrijders op de weg.
Is ook erg verleidelijk met dit zonnetje moet ik zeggen, maar er ligt nog een beetje te veel zout op de weg.
Heb em net spik-en-span en wil dat nog ff zo houden, totdat het echt mooi weer wordt.
Het duurt wel lang genoeg zo, staat al stil vanaf eind oktober.
Exact!
 
Dank voor jullie hartelijke welkom.
Maar laten we reel blijven. En lekker voor een oer dude gaan 2005- 2006 model. Is kwa prijs zeker voor een eerste motor wat aantrekkelijker. Ook ik vind hiervan de koplamp unit minder mooi. Al vaak gekeken of hiervan geen 2007 model vervangers voor op de markt zij, helaas niet gevonden.

Ik lees gewoon weer lekker mee. Groetjes
kan je zelf ook ombouwen, onderdelen kan je nieuw/gebruikt bij elkaar zoeken.Een goedkope optie is dit met de originele km teller, dus zonder toerenteller.
 
Dankzij vonkenboer nu ook een link in de op naar een Werkplaatshandboek van 2003-2011!
En voor het gemak ook even hier
Nogmaals alle lof naar vonkenboer! :}
Duizendmaal dank Wiljan!
 
Mooi! Zo te zien niks verandert voor wat betreft kleppen stellen en aanhaal momenten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan