KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jip ,
kroonplaat sdr zwart ,tankdop , waterpomp, deksel koppl
En nog meer klein spul ,
Had meer dan ik dacht door de jaren heen verzameld .. :o
 
Kwam er vd week achter dat mn rechter voorvork poot lekt. Dus die even naar een adresje gebracht die er nieuwe keerringen en olie in gaat doen. Wilde het eerst zelf doen, maar die keerringen erin tikken zonder speciale tool en dat geklungel met olie zag ik wat tegen op. Daarnaast mooi adresje gevonden die het voor relatief weinig geld doet.

Nu mn wiel hier dus los ligt was ik die even heel goed gaan poetsen. Op de velg zie ik wat 'vegen' die er niet afgaan met poetsen. Lijkt op lijmresten ofzo, beetje verweerde lak. Waarmee maken jullie de velgen spik en span?
 
Ik gebruik gewoon zeepsop daarmee worden ze goed schoon. Hardnekkige vlekken met wasbenzine, jammer dat daar dan weer een beetje een blauwe waas van ontstaat die ik vervolgen weer met plastic polish wegpoets. Behoorlijk intensief dus maar worden wel schoon :+

HG heeft een vuil afstotende kunststof reiniger maar die heb ik nooit geprobeerd.
 
Dasty wil ook goed maar lost geen hardnekkig vet op.
Commandant? komt bij mij niet op de duke, tenzij ik em in een andere kleur gespoten wil hebben.
 
Dus dat... Allemaal geprobeerd ;)

Heb de velgen inderdaad met wasbenzine afgenomen, hielp niet. Heb ze met WD40 behandeld, hielp niet. Heb nu de voorvelg voorzichtig met remmenreiniger gedaan (en daarna inderdaad direct in de wax), helpt niet. Althans, alle beetjes zullen helpen, maar ik zit nog steeds met wat vlekken hier en daar.

Naja ik laat het maar even zo.
 
Ik doe mijn wielen altijd met lampenolie. zit er wat dofs op dan doe ik polijsten met bv commandant nr 4 en dan in de (goede) was
 
Dus dat... Allemaal geprobeerd ;)

Heb de velgen inderdaad met wasbenzine afgenomen, hielp niet. Heb ze met WD40 behandeld, hielp niet. Heb nu de voorvelg voorzichtig met remmenreiniger gedaan (en daarna inderdaad direct in de wax), helpt niet. Althans, alle beetjes zullen helpen, maar ik zit nog steeds met wat vlekken hier en daar.

Naja ik laat het maar even zo.
commandant proberen?
 
21369549_1667550776596445_7267385763938825815_n.jpg


brute shit
 
Ik houd het een beetje bij met spuitbus silicone spray. Wel de anti stick variant. Anders is het net een straatvuil magneet.
Als ik ze echt wil laten glimmen zet ik ze in de was. Werkt ook goed :)
 
voor de geïnteresseerden, ik had altijd problemen voor mijn velgen goed proper te krijgen, nooit niet het gewenste resultaat, overlaatst eerst met tec7 cleaner ingespoten, is ook een ontvetter, vuil en vet ging er heel makkelijk af maar bleef een beetje een waas achter, daarna met gt7, is een spuitbus met smeerolie van zelfde merk, ingespoten en afgekuist, velgen waren nog nooit niet zo snel en zo mooi proper, terug zwarte spiegels :9~

bochtenstage op circuit van Mettet was nog leuker dan ik gedacht had, hele voormiddag afwisselend theorie en rijden, in sessies van 20 minuten, van "voorzichtig, onder begeleiding het circuit leren verkennen", tot in de namiddag 3 sessies van 20 minuten vrij rijden, het geleerde in praktijk brengen en niet over je eigen limieten gaan, moest natuurlijk weer iets mis gaan met de KTM van het gezelschap (ikke dus), onderweg naar het circuit, was toch 1.5 uur rijden, 1 van mijn decibelkillers kwijt gespeeld. Niemand van de groep heeft iets gezien, gevolg was dat ze mij wel 1 keer opzij hebben gehaald wegens te veel lawaai :/
 
:) had er nog maar 1, alle geluk geen meting gehad voor het rijden, zou blijkbaar ook soms gebeuren, met het vrij rijden heb ik de eerste sessie uiterst links op het lange stuk gereden, en niet alles open gegeven, 2de sessie wel en dan kon ik er af, 3de sessie was de meter weg, dus terug alles open, was zo goed als ik het enigste stuk waar ik ook eens iemand kon inhalen, puur op power, bochten goed aansnijden en zo ging tegen het einde toch ook wat beter *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan