KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen jullie bij benadering zeggen wat de div plastic delen
( nieuw kuipwerk)
Kosten
Bv: de kont
Zijpaneel
Onderkuipje bij accubak



Gr Jorgossss
 
Ik heb gister ook m'n laatste ritje gemaakt. Denk een km of 3 onderweg totdat een agent me tegemoet rijdt en me laat stoppen. Hij dacht dat ik groot licht voerde waarop ik antwoord dat ik geen idee heb. Hij controleert alle nummers en geeft aan dat het ding uit Australië komt. Hij wou perse een stuk rijden zodat ik het zelf kon zien dat het licht verblinde. Het geluid was 'm ook te luid. Nu heb ik een wok melding op de duke en moet ik hem opnieuw laten keuren. Ik vind het uiterst vreemd, zeker omdat bij hij door de vorige eigenaar ingevoerd is en hij hem heeft laten keuren. Geen koplamp swap gedaan, reeds geïnformeerd. Als je als keurmeester een Australische machine voor je hebt controleer je toch eerst aan welke kant het stuur zit en vervolgens kijk je toch direct naar de verlichting lijkt me?

Zijn er goedkope manieren om die lamp in orde te maken? Is de reflector los te bestellen en te vervangen bijvoorbeeld? Iemand andere ideeen?

Daarnaast ben ik benieuwd of alles terug moet naar origineel dus kentekenplaat, spiegels, knippers etc? Dat hoop ik toch niet..

Het keuren kost een euro of 60, maar ik wil wel dat die er door komt om zo een herkeuring te voorkomen.

Net een nieuwe koplamp unit gekocht bij MLM part. 115,- voor een originele. Ze adverteren met een aftermerket merk, maar kreeg een lamp binnen met KTM logo's erop
 
Agent of niet. Bij mij had ie het mooi kunnen schudden. :r

Dit ook idd! Nooit dat hij op mijn motor zou rijden, nog geen cm.

Kunnen jullie bij benadering zeggen wat de div plastic delen
( nieuw kuipwerk)
Kosten
Bv: de kont
Zijpaneel
Onderkuipje bij accubak



Gr Jorgossss

Dat achterdeel van de sdr kost +-€340
Zijpaneel €235 per stuk
Onderkuipje €150-€175 afhankelijk van uitvoering.

Nog een vraag
Wat zijn de onderhoudsinvallen?
De duke heeft nog een beurt gehad bij 37500
En heeft nu 43000 gelopu
Gr jo

Iedere 7500km kleine beurt, iedere 15k grote beurt inclusief klepspeling.


Net een nieuwe koplamp unit gekocht bij MLM part. 115,- voor een originele. Ze adverteren met een aftermerket merk, maar kreeg een lamp binnen met KTM logo's erop

Nice! :t
 
Hoi Rob
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd
Een zogenaamde Pb

Nampus, bedankt voor de hulp man

Dit is t beste topic sinds jaaaaren😆
 
Net een nieuwe koplamp unit gekocht bij MLM part. 115,- voor een originele. Ze adverteren met een aftermerket merk, maar kreeg een lamp binnen met KTM logo's erop

Oh kijk, daar kun je geen gezeur voor hebben. Al gepast? Past 'ie goed?

@lompje/nampus... je probeert er onder vandaan te komen... dus dan niet tegenwerken lijkt me... hij liet 'm wel uitvallen de eerste x 😉 toen zei ik nog wel even dat niet iedereen op zo'n apparaat kan rijden Haha
 
Laatst bewerkt:
Oh kijk, daar kun je geen gezeur voor hebben. Al gepast? Past 'ie goed?

@lompje/nampus... je probeert er onder vandaan te komen... dus dan niet tegenwerken lijkt me... hij liet 'm wel uitvallen de eerste x 😉 toen zei ik nog wel even dat niet iedereen op zo'n apparaat kan rijden Haha

Tegenwerken is nooit een goed idee natuurlijk, maar ik had gezegd ik geloof je zo ook wel, daar hoef je niet voor op m'n motor te rijden.
Wat als hij omklettert met die fiets, hoe zit dat met verzekering en dergelijke?
Maar op zo'n moment overvalt het je natuurlijk een beetje, achteraf is het altijd makkelijk lullen.
 
Tegenwerken is nooit een goed idee natuurlijk, maar ik had gezegd ik geloof je zo ook wel, daar hoef je niet voor op m'n motor te rijden.
Wat als hij omklettert met die fiets, hoe zit dat met verzekering en dergelijke?
Maar op zo'n moment overvalt het je natuurlijk een beetje, achteraf is het altijd makkelijk lullen.

Is de politie voor verzekerd gaf de agent aan
 
Dit ook idd! Nooit dat hij op mijn motor zou rijden, nog geen cm.Dat achterdeel van de sdr kost +-€340
Zijpaneel €235 per stuk
Onderkuipje €150-€175 afhankelijk van uitvoering.Iedere 7500km kleine beurt, iedere 15k grote beurt inclusief klepspeling.Nice! :t

Check deze eerst . F15 KTM Verkleidungssatz Lacksatz Verkleidung Duke Superduke 990 R Metallic | eBay

En ik heb ook een adres voor een kontdeel is alleen een zwarte . Maar die zal je kunnen spuiten
 
Laatst bewerkt:
Oh kijk, daar kun je geen gezeur voor hebben. Al gepast? Past 'ie goed?

@lompje/nampus... je probeert er onder vandaan te komen... dus dan niet tegenwerken lijkt me... hij liet 'm wel uitvallen de eerste x 😉 toen zei ik nog wel even dat niet iedereen op zo'n apparaat kan rijden Haha

Ik ben ook altijd netjes en beleefd. Heeft me denk ik heel wat centjes gescheeld de afgelopen jaren. Zelfs paar keer goed gematst...

Maar een vreemde op mn motor laten rijden? Of niet, of met een pak cash in mn hand ter waarde van de duke. Anders niet.
 
Ik heb besloten om mn duke op te gan bouwen net zwarte kuipdelen

De witte delen ga ik verkopen voor de helft vd nieuwaarde

Kuipdeel tank links
Kuipdeel tank rechts
En onderkuipje bij de accu

Allemaal schadevrij

De kop en kont hebben beide schade en die verkoop ik nie
( wil met de duke af en toe t circuit op vandaar)

Gr Jorgossss
 
Ik ben net lid geworden van de 990 SD club met een Super Duke R uit 2008. Althans, ze werd verkocht als een 2008 maar het framenummer verteld dat het een '07 is. Enige wat aangepast is zijn Ixil Xtreme uitlaten en instelbare rem & koppeling hendels.

Gelijk aan de slag gegaan met TuneECU om het beest in de lage RPMs te temmen, en helaas vergeten de originele map te backuppen.. Ik heb inmiddels bijna alle Super Duke R maps van tuneecu.com en superduke.net uitgeprobeerd die ik kon vinden. Nou attendeerde nampus me er op dat de 2007 versie niet het 135pk blok heeft van de 2008-10 reeks. Niet heel gek dat die maps het zo slecht deden dus. Probleem is alleen dat je normale Super Duke maps niet in kan laden omdat die niet compatibel zijn aldus TuneECU. Overigens heb ik wel een Akra SDR 2012 (die hetzelfde blok zou moeten hebben) map uitgeprobeerd maar die deed het nog het slechtst van allemaal.

Alle maps hebben eigenlijk hetzelfde probleem: zodra ik het gas los laat, schieten de RPMs bijna direct terug naar 1k en valt de motor soms direct, soms bij lage snelheid, uit. Ook bij benadering van het stoplicht als de RPMs laag zijn of bijv de koppeling ingedrukt wordt dan valt de motor uit. De motor valt vaak ook na x seconden uit bij stationair lopen. RPM schommelt dan zwaar tussen 1k en 2k waarna die uitvalt. Valt vooral in de stad bijna niet mee te rijden. Hogere snelheden rijdt ze wel goed. Toch erg frustrerend.

Heb er ook een topic over aangemaakt op superduke.net, met wat reacties: superduke forum • View topic - TuneECU engine troubles

Hulp / tips / maps zijn meer dan welkom!
 
Heb het ook gezien . Heb je de koppelingschakelaar al uitgesloten??

Als het palletje niet goed geraakt word denk de ecu dat de koppeling niet ingetrokken word en dan valt de motor uit. Beetje bijbuigen van het voelertje bied uitkomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan