Eerste chopper, keuzestress

Owh, die vind ook mooi eruit zien, en de specs zijn idd ongeveer wat ik zoek. Helaas lijkt hij ook weer vrij zeldzaam te zijn, ik zie er 0 op marktplaats staan.

Wat mij aan de Savage bv aanspreekt is dat er veel op mp staan, maar ook op het eerste gezicht veel onderdelen te krijgen zijn, wat mij wel praktisch lijkt.

op MP staan ze wellicht niet, op Speurders welgeteld 2:

Speurders.nl: Kawasaki 454 Ltd Chopper aangeboden !!

en

Kawasaki Motoren Kopen? Occasions Motorfiets van kawasaki
en als je zoekt op 'LTD' kom je er nog een paar tegen. als je een beetje handig bent met sleutelen kan je er ook een kopen waar je wat aan moet vervangen/repareren. scheelt je weer in de aanschafprijs.

wat ik van de Kawa van mijn zwager weet is dat hij 'm kocht voor een habbekrats, omdat er wat aan mankeerde (schakelstangetje was krom/afgebroken). nieuw stangetje was nog geen 25 euro en hij heeft dat er zelf onder gefrot. totaal was-ie voor nog geen 150 euro klaar...je moet er maar net tegenaan lopen.
 
Laatst bewerkt:
Zitten is weten! niet alleen de hoogte, maar ook de breedte en de vorm van het zadel speelt mee of je met je voeten bij de grond kan komen.
 
Choppers zijn in feite allemaal laag, dus voeten bij de vloer moet geen probleem zijn lijkt mij..


Suzuki Savage heeft zijn bijnaam te danken aan een constructiefout, waardoor bij het starten de nokkenas etc droog aan het draaien is enkele seconden.. (heb ik eens gelezen als ik het mij goed herinner). Ik heb begrepen dat het ook vooral goed onderhoud plegen is, en dat het dan nog wel meevalt. Je hebt ook een rebel 450, wellicht is dat iets? Je hebt ook een maurauder 800 en ik dacht ook een 400. Die 400 vind je een enkele keer te koop aangeboden op het internet dacht ik. Wordt ook wel vz desperado genoemd dacht ik.

Koppel is de power/trekkracht. Een diesel heeft bv veel trekkracht en kan daardoor veel gewicht verplaatsen. Tuurlijk rijdt het anders dan een cbf, maar als je nu een paar jaar zo'n motor gaat rijden zul je evengoed even moeten wennen als je een paar jaar later alsnog een chopper koopt. Paar dagen/weken rijden en je raakt er zo weer aan gewend.
 
Hallo Saded, mijn vrouw is 1.54 m en heeft ongelofelijk veel plezier met de Honda Rebel 450. We zijn samen op de motoren (ik rijd een guzzi) al in Tjechië & in Italië geweest. En ja, zij op haar Rebeltje, haarspeldbochtjes in de Alpen, Apennijnen dwars door Zwitserland in de stromende regen en vanaf de Bodensee (zuid-Duitsland) in één dag naar Hoogeveen
(900km) gereden. Dus op een "choppertje" kun je echt wel langer dan een kwartiertje op de snelweg rijden. De Honda Rebel 450 is zeer geschikt voor je net als de Yamaha XV 535.
Schrik niet van die 180 kilo, dat weegt een motor al gauw.
Veel succes met je keuze en welkom bij de club.
 
Thanks voor alle reacties :) stiekum maakt nog meer modellen en types weten de keuzestress natuurlijk niet kleiner, maar ben blij om met jullie van gedachten te kunnne wisselen!

De Honda Rebel 450 klinkt goed, ik ga mij wat meer verdiepen in dit model!

En dank @ Bike_Explorer, het is mij eindleijk helder wat de term"koppel" betekent.
Van de week ga ik bij een dealer langs om te proef zitten op een Honda Shadow, om te zien hoe het nou echt voelt qua voeten en bij de grond.
 
Relax , en geniet van t rondsnuffelen en proefzitten *O*
 
@*Jan* thanks! De Honda Shadow zat prima, kon voeten bij de vloer alles, maar vind hem wel nog vrij groot. Ben dan toch bang hoe dat in bochten gaat voelen enzo

@Peetor, een 240 kg zware Harley gaat niet licht aanvoelen nee.
 
Toch is een xv 535 proberen das een fijn klein fietsje ,vond mijn vrouw , ze is alleen toch met haar gpz 500 verder gegaan omdat ze dat wat sportiever en makkelijker vond rijden
 
de virago staat inderdaad, samen met de rebel 450 bovenaan mijn lijstje van volgende modellen om te proberen :)
 
De vlx600 shadow al geprobeerd? Oersterk blok, ook in andere modellen gebruikt nog jaren daarna.
 
Laatst bewerkt:
De xe 535 net naar gekeken, maar nog wat hoog en zwaar. Ik doek dat ik onder de 68 cm en de 150/160 kg wil blijven

Ik les op een verlaagde Honda cbf, en heb geen vermogen beperkingen.

Wauw, een 535 te groot..... dan blijft er niet heel veel meer over, zo'n ding is ongeveer formaat brommer.....

Ik zou je niet blind staren op de specs, maar eens een keer proef proberen te zitten op zo'n apparaat. Zadelhoogt zegt niet helemaal alles, zadelbreedte doet bijvoorbeeld ook veel.


Edit; spuit elf ... :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Super mooie Shadow VT600c uit 2000 met weinig kilometers: 2653
Hij is verlaagd, voorzien van windscherm, leren Corbin zadel (twv 1000 Euro), open Laser pijpen.
Originele zadel en uitlaat aanwezig.
Ben zelf 1,50 meter groot hihi.. maar door mijn gezondheid kan ik er helaas niet meer op rijden...
Mocht je interesse hebben en willen kijken/rijden.. je bent welkom hoor..
Het lukt me niet om een foto toe te voegen..
 
Wow, die klinkt inderdaad als super mooi! Tof dat ik welkom ben, kans is groot, dat als je in de buurt woont ik daar graag gebruik van wil maken. Ik vrees alleen, dat als ik op deze omschrijving afga, hij buiten mijn budget gaat komen te liggen..
 
Wow, die klinkt inderdaad als super mooi! Tof dat ik welkom ben, kans is groot, dat als je in de buurt woont ik daar graag gebruik van wil maken. Ik vrees alleen, dat als ik op deze omschrijving afga, hij buiten mijn budget gaat komen te liggen..


dit is haar adv. volgens mij
Motorshopper: Shadow VT600C
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thanks, dat lijkt idd de adv te zijn afgaande op de tekst.
En idd behoorlijk boven budget voor mijn eerste motor ;/
 
als je onder Shorty99 op t linker icoontje klikt kom je erop
 
Terug
Bovenaan Onderaan