Honda DN-01 kuipherstel

Gestopt*

MF veteraan
22 feb 2012
5.195
3.812
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs "voor weinig" een Honda DN-01 met flinke schuifschade aangeschaft.
Vanwege de aanschafprijs en een beperkt budget is het niet mijn bedoeling hem in oude staat te herstellen. Onderdelen zijn schaars en bizar duur. Het idee is dan ook om er een soort monster van Frankenstein van te maken.
Met hulp van diverse topics hier op het forum heb ik een aantal gescheurde en beschadigde kuipdelen weer in orde gekregen, echter ontbreken er nog wat delen.
Nou vind ik met name de neus van de DN-01 toch al niet mooi, dus dat die ontbreekt is niet het grootste probleem.
Het deel tussen je benen waar de "tank" zit bestaat uit een (abs kunststof)middenstuk met links en rechts een zijkant waarvan de linker kap ontbreekt.
Heeft iemand hier een idee hoe ik een spiegelbeeld van de wel aanwezige rechter kap kan creëren?
 
Nooit van dit type gehoord dus even gegoogled.
Ding heeft wel iets "terminator"achtigs.

Ergens wel een een gaaf ding van te maken.
Maar goed ontopic zou je op ebay niet een kuipdeel kunnen vinden voor weinig en die als aanpasbare mal kunnen gebruiken.
 
Ik hoop dat het plaatsen van de foto is gelukt. :$
J7ag3NkoAId1
 
zou je op ebay niet een kuipdeel kunnen vinden voor weinig en die als aanpasbare mal kunnen gebruiken.

Waar ik ook kijk, voor dat ene ontbrekende stuk plastic ben ik tussen de 300 en de 400 euro kwijt. Dat vind ik persoonlijk vies veel geld. -O-
 
Tja het is ook wel een groot stuk plastic he, dat heb je niet voor een paar tientjes.
 
Hallo,
als je nog niet geslaagd ben en je wil van de motor af dan ben ik wel geinteresseerd omhem over te nemen,
ben zelf op zoek naar diverse onderdelen voor deze motor(heb er zelf een)
 
Hallo Kobusy,

Dat klinkt alsof die van jou ook niet helemaal heel meer is.
Het kan interessant zijn van 2 weer 1 goede te maken.....
 
Voorlopig ben ik alleen nog maar nieuwsgierig naar die andere schade DN01 :Y
 
naar de bloemist, van dat groene schuim halen, dan naar de toko, sateprikkers halen, en dan gaan vullen , bijsnijden, schuren, vullen , bijsnijden, schuren, enz enz als je een heel eind de juiste vorm hebt, gaan hobbyen met polyester of polyurethaan...

heb je er nooit mee gewerkt, eerst wat proefstukjes maken..
 
naar de bloemist, van dat groene schuim halen, dan naar de toko, sateprikkers halen, en dan gaan vullen , bijsnijden, schuren, vullen , bijsnijden, schuren, enz enz als je een heel eind de juiste vorm hebt, gaan hobbyen met polyester of polyurethaan...

heb je er nooit mee gewerkt, eerst wat proefstukjes maken..

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen niet te proberen een gespiegelde kopie van de rechter kap te maken maar zowel links als rechts een wat eenvoudiger gevormde kap te modelleren met behulp van worbla.
worbla is een soort plastic dat bij verhitting boven de 60 graden vormbaar wordt. Ook plakte het na het verwarmen aan elkaar. Een stuk toevoegen is dus geen probleem.
Deze kappen heb ik als mal gebruikt voor de uiteindelijke polyester versies.
Ik hoef ze nu alleen nog maar glad te plamuren en te spuiten en dan kan ik door met een leuk kapje voor de (yamaha TDM) koplamp.
 
Ik gok ts als ts een leuke prijs krijgt :+ ( geen idee wat dat mag zij mogen ze met hun 2 uit maken :+ )

Vanwege een ophanden zijnde verhuizing stond ik er wel voor open die van mij weg te doen voor het bedrag wat ik er zelf voor heb gegeven.
Buiten het forum heb ik contact gehad met kobusy en dit aangegeven.
Hij zocht nog een kap en een uitlaat en vond daarom mijn prijs te hoog.
Prima natuurlijk,...maar daarna kwam de vraag of ik genegen was alleen mijn uitlaat aan hem te verkopen. -O-
 
Niet weg doen, is hartstikke tof ding! Misschien komende tijd ebay en marktplaats goed in de gaten houden. Er zal vast wel ergens een schademodel zijn die nog juist wel de kappen heeft die jij nodig hebt.
 
Niet weg doen, is hartstikke tof ding! Misschien komende tijd ebay en marktplaats goed in de gaten houden. Er zal vast wel ergens een schademodel zijn die nog juist wel de kappen heeft die jij nodig hebt.

Ik zit al halverwege het her vormgeven van de "tank" en de koplampunit, dus het vinden van originele kappen is het punt niet. Ik weet nog niet of de nieuwe woning ook nog sleutelplek zal hebben.
Dus daarom stond ik er wel voor open hem aan kobusy te verkopen.

Ik zal eens wat foto's proberen te plaatsen van de motor zoals ie er nu bij staat.
 
Dit is dezelfde, gerepareerde, kap als op de eerste foto;
DSC00987_zpscpnjtod0.jpg


Dit is de vorm die ik de tank heb gegeven. Nu nog bedenken hoe ik het kapje om de koplamp en de cockpit precies wil hebben.

DSC00990_zps2vgslsyi.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan