Rempomp probleem?

Caracalla

MF'er
1 dec 2016
147
0
Ruddervoorde (BE)
Beste forummers

Mijn buurman is gevallen met z'n ER6f 2007 model. De remhendel brak af.
Ik had nog een passende remhendel liggen. Na montage was er weinig druk.

We zijn begonnen met ontluchten, en na drie kwartier zit er wel wat druk op.
Nu zitten er dus stalen remleidingen op, en voorheen was het gevoel in de remhendel "als een muur".
Ook nu is datzelfde gevoel er, maar de eerste twee centimeter lijkt de rem "dood" te zijn. Daarna pakt ie wel als vroeger.

Zou de rempomp toch kapot zijn?

Zoja. Iemand ook een suggestie voor aftermarket spul, want hij rijdt ook circuit met deze fiets.
Geen idee als op zo'n radiale Brembo RCS ook een remlicht kan aangesloten worden bvb.
Gebruikte originele pomp vind ik al voor 55 euro terug online. Daar vind ik er ook van het 2011 model, zou deze ook passen en beter zijn?

Bedankt
 
Je kan eens proberen om de klauwen los te maken van de vork en de zuigers in de klauw te drukken zodat de remvloeistof omhoog, terug in het reservoir gedrukt word. Dan ontlucht je de boel de andere kant op. Dat zou zomaar eens kunnen helpen. Het moet sowieso een verschil opleveren.

Of, de motor moet op een dusdanige ongelukkige manier gevallen zijn dat de hoofdremcylinder beschadigd is... Maar dat kan ik vanuit m'n stoel niet voor je beoordelen.
 
Die tip met de klauwen probeer ik morgen zeker eens!

Wat bedoel je met een stelinrichting? Die draaiknop met cijfertjes? De hendel is identiek hoor.
Maar de eerste 2cm blijven dood. Hoewel die nu goed remt, kun je op de dichtste stand hem wel tot tegen het handvat trekken hoor.
 
Mijn excuses voor de verwarring. In Belgistan klinkt alles wat anders natuurlijk :D
Is er een mogelijkheid om een originele hevel te kopen? Al is het maar om uit te sluiten.

Het kan zijn dat er iets mechanisch net verbogen is. Bijv deel waar de hevel in zit. Kan net meer speling dan bedoeld geven.
Of gat van draaipin net ovaal door de klap.
 
Straks is de buurman thuis en gaan we alles vanavond wel nog eens checken.
Ik laat het hier dan ook weten.

Iet mechanisch verbogen valt inderdaad niet uit te sluiten. Zal ik ook eens dubbelchecken.

Een originele hevel zal hij inderdaad wel kopen, want ik moet de mijne terughebben als reserve voor op circuit :).
Maar hij zit er nu op omdat hij met de motor gaan werken was vandaag.
 
We hebben nog niet kunnen kijken, hij was laat thuis gisteren.

Heb wat technische tekeningen kunnen vinden op de website van kawasaki.
Als ik kijk naar Pazzo hevels/hendels/whatever :p dan hebben de remhevel van mijn R6 en die van zijn ER6 hetzelfde typenummer. Dus die hevels zouden echt wel identiek moeten zijn. Maar ga het toch nog eens dubbelchecken.

Ik vrees gewoon dat het intern in de pomp zal zijn. De hevel brak dan ook af aan het ophangpunt, niet halverwege.
 
Oké, de cilinders terugduwen zorgde voor een vulkaan in het rempotje. Thans de eerste keer. Dan verliep alles normaal als ik ze nog verder induwde.
Volgens mij dus een heel grote luchtbel vanuit de pomp.

Remgevoel was al een stuk strakker.

Dan ook even de remhevel van op m'n circuitfiets erop gestoken, en dan voelde die rem weer als ervoor aan.
Dus volgens mij heeft m'n reservehevel gewoon ook al z'n beste tijd gezien en is die al wat uitgesleten.
Deed gewoon z'n werk, maar er zat duidelijk wat meer speling op.

Als we dan wat meer tijd hebben gaan we ook nog even terug ontluchten voor't zekerste.

Vast bedankt voor de hulp!
 
Gaatje in het rempomphuis is gevoelig voor remvloeistof nieuwe remvloeistof kan wonderen doen wel de goede vloeistof gebruiken. ( dot 3 dot 4 ) en de motor met het voorwiel omhoog ( paar Stenen blok hout of id ) gewoon proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan