Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor het mee denken en antwoorden. Moet zeggen dat het best wel lastig is voor iemand van 24/25. Want het wordt mooi gebracht "Samen met mij (Manager NL) om die vestiging op orde te krijgen"

heb zelf dat nare gevoel van, we moeten daar een pion neer zetten en wie kan van grote vestiging naar die kleine en is handig.

Vooral ook die vestiging zijn mensen die leven om te werken. en zo ben ik net niet ingesteld. Vind werken erg maar niet 12 uur per dag voor maar 8 betaald want " Dat hoort er nou eenmaal bij"

Nogmaal bedankt voor inzicht!

Je kan het zien als een uitdaging , als je daar niet van houd dan moet je het niet doen !

Maae : om te scoren moet je schieten , soms is het mis en soms is het raak . Als je van zekerheid houd lekker blijven zitten waar je nu zit .
 
Hun beweegreden is omdat ik iedereen daar goed ken en ze met mij zo weglopen.
Dat gaat ook makkelijker als je zomaar even bijspringt.
Mensen waarmee je dagelijks te maken hebt / mekaar leert kennen / zijn vaak minder flexibel.
Daarvoor was je een soort vakantieliefde / vakantiekracht. Alles leuk en gezellig. :+

Maar als je dit gaat doen mag er financieel best wat tegenover staan.
Je geeft zelf al genoeg redenen waarom. :t

Zijn er op die op die positie al veel mensen de laan uitgestuurd? ;)
 
Laatst bewerkt:
alleen hier al om moet je dat denk ik niet doen. je bent blijkbaar geen manager en dan ga je dit nooit leuk vinden. my 2p

Mogelijk ja, Het is daar een chaos met mensen die ja knikken tegen elke sales man wat technisch nie thaalbaar is. en willen dat ik daar nu alles ga oplossen van afgelopen 15 jaar. Toen speelde ik nog Pokemon...
 
Dat gaat ook makkelijker als je zomaar even bijspringt.
Mensen waarmee je dagelijks te maken hebt / mekaar leert kennen / zijn vaak minder flexibel.
Daarvoor was je een soort vakantieliefde / vakantiekracht. Alles leuk en gezellig. :+

Maar als je dit gaat doen mag er financieel best wat tegenover staan.
Je geeft zelf al genoeg redenen waarom. :t

Zijn er op die op die positie al veel mensen de laan uitgestuurd? ;)

Indeed, vakantie bijspring Redder in nood. dan is iedereen blij met je . :+
Nee maar wel meer weggelopen naar ander bedrijf of binnen de firma andere functie
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het lekker laten voor wat het is. Ze willen dat jij de zooi opruimt, maar er staat zo te lezen geen drol tegenover, buiten het meer uur werken en er minder netto aan brood op de plank aan overhouden. Zij worden er beter van, jij moet het maar afvragen of je er in de toekomst beter van gaat worden, ze gooien het maar ff onder de noemer "extra" ervaring.

Wat al gezegd wordt, de “extra” ervaring weegt niet op tegen de extra zooi die je op je schouders neemt.
Er wordt een hoop van je verwacht voor niets, maar voor niets gaat de zon op.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het ook laten als ik jou was.
Zeker nu je zegt dat die mensen daar ja-knikkers zijn. Dan word jij de pispaal van hun...
Tegenwerken, andere misselijke dingetjes uithalen en zo.

Dat gaat je echt na een tijdje opbreken. Om over hetzelfde geld en meer doen hebben maar te zwijgen.
 
Mijne heren / dame.
Ik wil graag even een mening van jullie, Aangezien iedereen er hier Blanco instaat.

Op mijn werk heb ik een " opportuniteit" gekregen om naar andere werkplek te gaan op andere vestiging. Het is daar ongestructureerd en ik als technische man zou daar verandering in moeten brengen. Hun beweegreden is omdat ik iedereen daar goed ken en ze met mij zo weglopen. (Komt omdat ik er wel eens bijgesprongen heb, dan ben je natuurlijk altijd een held/redder in nood)

- Het is dichterbij > maar geen KM-vergoeding meer
- Meer shit/verantwoordelijkheid voor zelfde basis Salaris.
- Iets meer praktijk.

- Heel klein Team waardoor dus meer contact met alle fronten (sales tot uitvoering)
- Daar tegenover staat meer uren draaien die niet betaald worden.
Dit opgebracht " ja je mag eerder weg als het werk het toelaat" Dit gebeurd natuurlijk nooit.

Dus netto op achteruit, meer verantwoording, en minder thuis.
wel ervaring groei richting alles regelen.

:W

Lastige keuze, is misschien wel een leuke uitdaging maar daar zou best iets tegenover morgen staan al ik het zo lees.
Kan je niet je standplaats op het oude werk adres laten staan zodat je wel km vergoeding krijgt bv.
Ook zou ik goed laten vastleggen als je die + minuten (overwerkt) ook weer op kan en mag nemen zonder gezijk.
Ben begin dit jaar ook naar een nieuwe functie gegaan en krijg ook geen overwerk meer maar + minuten dus wat je extra werkt kan je later weer opnemen maar zitten wel haken en ogen aan, maar het werkt wel aardig.

Aan de andere kant wat vind je zelf belangrijk soms kan je iets opgeven om verder te groeien en zijn €€ niet altijd beter(al zijn ze wel lekker :))
Doe waar je zelf een goed gevoel bij hebt en laat eventueel iets goed op papier zetten.
Succes
 
Ik zou voor een hogere functie op kunnen gaan bij onze dienst, maar ik vind het geen promotie.
Financieel zou ik er flink op achteruit gaan, oa door alleen maar dagdiensten te draaien en dus geen toeslagen meer vanwege onregelmatige diensten (maar die vind ik juist wel lekker om te draaien).
Zou ik het wel doen, dan zou ik in mijn huidige salarisschaal 2 jaar een opleiding moeten volgen en ga ik pas een schaal omhoog en als ik de opleiding uit kom met een uitloop naar een daaropvolgende schaal. Voor de goede orde, met al mijn toeslagen verdien ik al meer dan iemand met 2 salarisschalen hoger, dus waarom zou ik dan voor een hogere functie gaan? Daarbij zit ik nu in de groepsfunctie met de mooiste baantjes. Ik vind aan het einde van de maand toch het brood op de plank het belangrijkste....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een hogere functie op kunnen gaan bij onze dienst, maar ik vind het geen promotie.
Financieel zou ik er flink op achteruit gaan, oa door alleen maar dagdiensten te draaien en dus geen toeslagen meer vanwege onregelmatige diensten (maar die vind ik juist wel lekker om te draaien).
Zou ik het wel doen, dan zou ik in mijn huidige salarisschaal 2 jaar een opleiding moeten volgen en ga ik pas een schaal omhoog en als ik de opleiding uit kom met een uitloop naar een daaropvolgende schaal. Voor de goede orde, met al mijn toeslagen verdien ik al meer dan iemand met 2 salarisschalen hoger, dus waarom zou ik dan voor een hogere functie gaan? Daarbij zit ik nu in de groepsfunctie met de mooiste baantjes. Ik vind aan het einde van de maand toch het brood op de plank het belangrijkste....
pcies
 
Goedemorgen!
Bedankt allen! :)

Hier bestaat TvT en Overuren niet, zitten in je salaris.
In het weekend zat/zon krijg je alleen je uren tvt (als je geluk heb).

Voor de rest is dat liefde oud papier... Maar werkt vaak 1 kant op, waardoor heel veel mensen zeggen " Na 8 uur doe ik me Laptop dicht en dan zijn ze morgen de eerste"

Ik moet zelf de keuze maken, het is tenslotte een andere baan die aangeboden wordt door hun met zelfde voorwaarde.

:W
 
Ik zou voor een hogere functie op kunnen gaan bij onze dienst, maar ik vind het geen promotie.
Financieel zou ik er [even deel eruit geknipt , ruimte besparing] om zou ik dan voor een hogere functie gaan? Daarbij zit ik nu in de groepsfunctie met de mooiste baantjes. Ik vind aan het einde van de maand toch het brood op de plank het belangrijkste....

Ja dan is inderdaad de vraag zou je het doen, en hoe belangrijk is geld. Al zouden ze meer geven per maand, je moet wel gelukkig blijven.

:Y
 
Ja dan is inderdaad de vraag zou je het doen, en hoe belangrijk is geld. Al zouden ze meer geven per maand, je moet wel gelukkig blijven.

:Y
Ik overweeg daarom al vele jaren om iets bij een non profit organisatie te gaan doen.
Dan maar minder verdienen, maar eindelijk van de targets af, mensen helpen en minder stress.
Of een leuke baan op Aruba, Suriname, Curaçao.

Het blijft steeds weer terugkomen.

Voorlopig stel ik e.a. toch maar even uit tot mijn pensioen. :')

En volgende week lekker op Zandvoort knallen, dat hebben ze daar ook niet. :9~ :]
 
Ik overweeg daarom al vele jaren om iets bij een non profit organisatie te gaan doen.
Dan maar minder verdienen, maar eindelijk van de targets af, mensen helpen en minder stress.
Of een leuke baan op Aruba, Suriname, Curaçao.

Het blijft steeds weer terugkomen.

Voorlopig stel ik e.a. toch maar even uit tot mijn pensioen. :')

En volgende week lekker op Zandvoort knallen, dat hebben ze daar ook niet. :9~ :]
Ik ben een ambtenaar (en nog een werkende ook :') ), van targets heb ik gelukkig geen last. Kan me wel voorstellen dat je dan voor zoiets zou kiezen, geen gezanik meer en iets doen waar je anderen blij mee kan maken. Ik kan mij financieel zoiets op het moment niet veroorloven.

@ DRS: Je moet vooral doen wat je zelf wilt, ik hoop iig dat het voor jou dan de juiste keuze is :t
 
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit leuke uitdagingen KUNNEN zijn.

Alleen tussen workaholics zitten gaat ellende geven, ze verwachten dat jij dat ook doet, en je krijgt scheve bekken als je dit niet doet, misschien nemen ze je zelfs niet eens serieus(helaas ook eigen ervaring) Groet
Sebas
 
Ik ben een ambtenaar (en nog een werkende ook :') ), van targets heb ik gelukkig geen last. Kan me wel voorstellen dat je dan voor zoiets zou kiezen, geen gezanik meer en iets doen waar je anderen blij mee kan maken. Ik kan mij financieel zoiets op het moment niet veroorloven.
Dan zit je niet op het ministerie van financiën. Of bij de betere helft. _O-

(Jaren, vele jaren geleden vroegen ze aan de toenmalige minister Zalm hoeveel mensen er op zijn departement werken.
De helft was het antwoord. :+ :+ )
 
Laatst bewerkt:
Of een leuke baan op Aruba, Suriname, Curaçao.

Het blijft steeds weer terugkomen.

Ik zou zeggen "bezint eer ge begint" En ik weet het, ik ben er opgegroeid en heb gewerkt op Curaçao en mijn broer woont en werkt er.
Suriname: er is alleen werk in Paramaribo en daarbuiten is er rimboe. Leuk om een paar keer naar toe te gaan, maar verder is er weinig te doen.

Aruba is piep klein (1/4 van Curaçao) en ook daar is weinig te beleven. Ja het is er warm en je kan er zwemmen. Motorrijden is niet echt een optie en duiken bijv. ook niet bijznder.

Curaçao is wat groter (vergelijk Texel) maar de Nl gemeenschap is klein, ong. 10-15k mensen en dat is het refentiekader. Met de lokale bevolking heb je weinig of geen contact want grote cultuurverschillen en ook met de Nederlanders die er langere tijd wonen heb je weinig contact. Het is niet oor niets dat al die door Nl'rs gekochte huizen om het pensioen in door te brengen veelal permanent in de verhuur staan. Als je ermet vakantie bent is het leuk en schijnt de zon :) Als je er woont en werkt (tegen een veel lager salaris dan hier) merk je snel de beperkingen. En wil je eens ergens anders heen dan zit je dus altijd aan een relatief dure vliegreis vast, want er is geen grote concurrentie.

Dus denk goed na of je dat echt wilt....
 
Dan zit je niet op het ministerie van financiën. Of bij de betere helft. _O-

(Jaren, vele jaren geleden vroegen ze aan de toenmalige minister Zalm hoeveel mensen er op zijn departement werken.
De helft was het antwoord. :+ :+ )
Je hebt nog gelijk ook :X _O- Maar idd van de betere helft *O* De andere helft bezorgt me, en ook de rest van NL, alleen maar van die vervelende blauwe enveloppen :/
 
Je hebt nog gelijk ook :X _O- Maar idd van de betere helft *O* De andere helft bezorgt me, en ook de rest van NL, alleen maar van die vervelende blauwe enveloppen :/
Wat dat betreft zijn we niet veel beter dan in de middeleeuwen.
Toen moest je ook geld afstaan als je over een bepaalde akker wilde reizen waar in de verte een kasteel op stond. :+

Ach ja.. we krijgen er veel moois voor terug. O-) :+
 
Ik zou zeggen "bezint eer ge begint" En ik weet het, ik ben er opgegroeid en heb gewerkt op Curaçao en mijn broer woont en werkt er.
Suriname: er is alleen werk in Paramaribo en daarbuiten is er rimboe. Leuk om een paar keer naar toe te gaan, maar verder is er weinig te doen.

Aruba is piep klein (1/4 van Curaçao) en ook daar is weinig te beleven. Ja het is er warm en je kan er zwemmen. Motorrijden is niet echt een optie en duiken bijv. ook niet bijznder.

Curaçao is wat groter (vergelijk Texel) maar de Nl gemeenschap is klein, ong. 10-15k mensen en dat is het refentiekader. Met de lokale bevolking heb je weinig of geen contact want grote cultuurverschillen en ook met de Nederlanders die er langere tijd wonen heb je weinig contact. Het is niet oor niets dat al die door Nl'rs gekochte huizen om het pensioen in door te brengen veelal permanent in de verhuur staan. Als je ermet vakantie bent is het leuk en schijnt de zon :) Als je er woont en werkt (tegen een veel lager salaris dan hier) merk je snel de beperkingen. En wil je eens ergens anders heen dan zit je dus altijd aan een relatief dure vliegreis vast, want er is geen grote concurrentie.

Dus denk goed na of je dat echt wilt....
Oh leuk. *O* Born and raised. :}

Ik ga in juni even onderzoeken hoe het er aan toegaat op Curaçao. ;)
Appartementje aan het strand, het plan is ook boodschappen te doen en deels zelf te koken. ( komt er vast niet van )

Pas een tv programma gezien over Suriname.
De eerste opnamedagen waren in Paramaribo.
Daarna gingen ze de jouw bekende rimboe in.
"Hier gaat het leven wat rustiger dan in de stad."
De Nederlanders die erbij waren reageerden met: "nog rustiger." :? :?
 
Laatst bewerkt:
Nou is motorrijden niet alles in het leven (hoewel...?) maar ook op Curacao is het niet echt wat. Voor beschermde kleding is het te warm en als je op je bek gaat is het erger dan hier. De wegen zijn slecht en vol met kuilen en er ligt overal (bier-)glas= geen statiegeld en er zijn geiten en die zijn nog stommer dan schapen.

Ik huur meestal een flinke Toyota zo'n Hilux als ik er ben. Ik huur altijd bij Robbie Noordstar, (oude klasgenoot) en die heeft goede auto's voor een acceptabele prijs. Mocht je een auto bij hem gaan huren Noordstar doe hem dan vooral de groeten van Hans den Ouden. Ik zou wel vast vanuit Nl reserveren voor je vertrekt...
 
Nou is motorrijden niet alles in het leven (hoewel...?) maar ook op Curacao is het niet echt wat. Voor beschermde kleding is het te warm en als je op je bek gaat is het erger dan hier. De wegen zijn slecht en vol met kuilen en er ligt overal (bier-)glas= geen statiegeld en er zijn geiten en die zijn nog stommer dan schapen.

Ik huur meestal een flinke Toyota zo'n Hilux als ik er ben. Ik huur altijd bij Robbie Noordstar, (oude klasgenoot) en die heeft goede auto's voor een acceptabele prijs. Mocht je een auto bij hem gaan huren Noordstar doe hem dan vooral de groeten van Hans den Ouden. Ik zou wel vast vanuit Nl reserveren voor je vertrekt...
Tnx, elke info is welkom. Alles copy / paste doorgestuurd naar de directie / administratie. :+ :t
 
Laatst bewerkt:
Avond :W

Vandaag de RP set binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Ziet er allemaal erg gaaf uit.
full

full

full

full


Rechter demper zit nog niet vast, aangezien ik altijd mazzel heb met nieuwe meuk. Rechter demper heeft een productiefout in het carbon. Er zit een witte vlek op een plek die gemonteerd goed zichtbaar is, dus maar ff contact opgenomen met RP Tuning. Nu nog even afwachten...
full

full
 
Avond :W

Vandaag de RP set binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Ziet er allemaal erg gaaf uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Rechter demper zit nog niet vast, aangezien ik altijd mazzel heb met nieuwe meuk. Rechter demper heeft een productiefout in het carbon. Er zit een witte vlek op een plek die gemonteerd goed zichtbaar is, dus maar ff contact opgenomen met RP Tuning. Nu nog even afwachten...
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf :}
idd jammer van dat plekje
 
Kolere, dat is balen GB. Heel erg zonde ;(

Ik had laatst een mooie met mijn ZRX. Hyperpro vering besteld voor voor en achter, voor zat er zo in en wilde aan achter beginnen. Makkie, veren intrekken, klemschaal eruit en de veer eruit. 10min werk inclusief schoonmaken. Nieuwe veer erop, past mooi niet :X :X

Nogmaals nagekeken, op z'n kop etc maar paste echt niet. Hyperpro gemaild en bleek dat ik 1200 schokdempers op mijn 1100 heb zitten en dat zijn andere veren. Geen probleem, wedewerker van Hyperpro uit Werkendam woont in Maassluis en wilde in de week wel even langs rijden om de veren op te wisselen voor een 1200-model.

Super service dus :} :}

Maar ja, 3 dagen later stond hij voor de deur. Praatje pot, veren omgeruild en ik de schuur in. Veer op de schokdemper, alles in elkaar. Supersjiek, zag er gelikt uit en weer gemonteerd. Toen de andere schokdemper eraf en toen begon het gezeik, dat was niet dezelfde maar verdomme een 1100-model -O- :( Blijk ik dus al die tijd met twee verschillende schokdempers te rijden. Nu lijken ze echt op elkaar dus de vorige eigenaar/dealer zal ergens per ongeluk een fout hebben gemaakt, maar een setje 1200 veren kosten 2e hands meer dan zat en dan weet je ook niet wat je koopt.

Uiteindelijke oplossing, met een mooie korting bij een bevriende bouwer een setje dikke YSS dempers gekocht en de 1200-veren voor een prikkie aan een mede-MF'er verkocht :+

Geld moet rollen, nietwaar }) Nu alleen de motor nog poetsen, ze vallen een beetje uit de toon :$

full


full
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een lekkere aktie dan zeg :o :/ Maar je hebt nu wel een heel mooie set schokkertjes :9~


Vwb mijn dempers vind ik het vooral vreemd dat ze dat voor het verzenden niet gezien hebben. Kan dat die dingen al verpakt op de plank liggen, dan is het een ander verhaal. Maar goed, het is nu even afwachten. Het is dat de sp zondag nog opgehaald wordt door Ruud, dus kan aankomende week toch nog niet rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan