Mt-03 KGL Racing DB-killers wat vind de politie?

finzy

MF'er
8 mrt 2015
63
3
Amsterdam
Hey allemaal,
Vorige week heb ik een MT-03 gekocht met mooie carbon dempers erop, nu komt er een leuk geluid uit de uitlaten terwijl er nog DB-killers inzitten. (zie plaatje)
Ik weet alleen niet of de politie hier moeilijk over gaat doen als ik kan laten zien dat de killers er nog gewoon in zitten.
Ik woon in Amsterdam en moet voor mijn werk een stukje door het centrum, en aangezien daar altijd wat meer politie rond rijdt dan in Amsterdam noord.

Wie weet hier meer over, of moet ik gewoon de juiste agent(e) treffen?

full
 
Politie daaro interesseert het niks. Reed 3 jaar naar en van het centrum met mijn gpz'tje met herriepijpen en ben nog nooit aangehouden. Zelfs niet toen ik over fietspaden reed en zo :P
Herriepijpen zijn daar nodig ivm suicidale fietsers en voetgangers...
Maar ik heb misschien mazzel gehad?
 
Politie daaro interesseert het niks. Reed 3 jaar naar en van het centrum met mijn gpz'tje met herriepijpen en ben nog nooit aangehouden. Zelfs niet toen ik over fietspaden reed en zo :P
Herriepijpen zijn daar nodig ivm suicidale fietsers en voetgangers...
Maar ik heb misschien mazzel gehad?

Jaa wie weet, hoor regelmatig dat mensen een wok krijgen door geen db-killer en hoop lawaai, maar dat ligt misschien ook aan het rijgedrag. Het is nou niet dat ik heletijd ga lopen revven. (behalve wat extra gas in de ij-tunnel dan).
 
Ik heb zaterdag mijn killers verwijderd uit de Cagiva Raptor 1000, en het was al een mooi twee cilinder 'Bos' geluid mèt. :+
(vorige week keek een agent op het fietspad naast de weg om terwijl ik er nog niet voorbij was _O- )

Als ze willen kunnen ze vast moeilijk doen, maar zo lang je inderdaad geen rare dingen doet..
In Duitsland kunnen ze een stuk strenger zijn. :P
 
Dit is een mooi onderwerp en ook al het nodige over geschreven.
Ik denk dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn en dat de waarheid egens in het midden ligt.
Oftewel: welke agent heeft zin om een prent te schrijven en welke agent is wat makkelijker.
Ook het rijgedrag zal uiteraard meespelen, maar dat hoeft zekers niet altijd.
Net iets teveel herrie, net even geklaag door buurtbewoners en dan net even de agent treffen die zijn pet verkeerd heeft staan of slecht weekend heeft gehad met zijn vrouw zal zekers een prent kunnen opleveren.
En die prent is naar mijn weten toch wel 370 euro minimaal.
En dat iemand dan zou zeggen: ja, ja....dan moeten ze toch eerst de decibelen meten dat is naar wat ik heb gelezen dus niet waar.
De dienders kunnen als ze willen dus echt prompt een proces verbaal uitschrijven.
En die 370 euro vind ik toch wel een behoorlijke aderlating voor mijn portemonee.
Zoals gezegt, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Vr Gr E
 
Ik heb zaterdag mijn killers verwijderd uit de Cagiva Raptor 1000, en het was al een mooi twee cilinder 'Bos' geluid mèt. :+
(vorige week keek een agent op het fietspad naast de weg om terwijl ik er nog niet voorbij was _O- )

Als ze willen kunnen ze vast moeilijk doen, maar zo lang je inderdaad geen rare dingen doet..
In Duitsland kunnen ze een stuk strenger zijn. :P

In Duitsland is het verplicht en volgens mij kunnen er zelfs voor zorgen dat je kan gaan lopen..
En verder houd ik het rustig dus laten we hopen dat ze niet moeilijk gaan doen hier
 
Dit is een mooi onderwerp en ook al het nodige over geschreven.
Ik denk dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn en dat de waarheid egens in het midden ligt.
Oftewel: welke agent heeft zin om een prent te schrijven en welke agent is wat makkelijker.
Ook het rijgedrag zal uiteraard meespelen, maar dat hoeft zekers niet altijd.
Net iets teveel herrie, net even geklaag door buurtbewoners en dan net even de agent treffen die zijn pet verkeerd heeft staan of slecht weekend heeft gehad met zijn vrouw zal zekers een prent kunnen opleveren.
En die prent is naar mijn weten toch wel 370 euro minimaal.
En dat iemand dan zou zeggen: ja, ja....dan moeten ze toch eerst de decibelen meten dat is naar wat ik heb gelezen dus niet waar.
De dienders kunnen als ze willen dus echt prompt een proces verbaal uitschrijven.
En die 370 euro vind ik toch wel een behoorlijke aderlating voor mijn portemonee.
Zoals gezegt, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Vr Gr E

Ze kunnen die prent best schrijven zonder meting, die is voor onnodig lawaai veroorzaken (maw gasgeven bij het stoplicht, dat soort dingen). Maar voor teveel geluid bestaat er een aparte feitcode die een meting vereist. Die prent geven voor onnodig lawaai veroorzaken ga je in ieder geval winnen bij de rechter, dat heet creatief schrijven. Een WOK melding ter plekke durf ik niet te zeggen, maar er zweven hier wat experts rond die dat zeker wel kunnen vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Geen slapende honden wakker maken... :N

Zo lang je met je motor geen aandacht vraagt (revven bij het stoplicht, of alleen met hoge toeren door de stad knallen), zal je de aandacht van de politie ook niet krijgen.

:^

Is ook mijn ervaring. Ga je een fuik in, dan word iedereen gewoon beboet. Maar dat soort controles heb ik in elk geval nog niet gezien in die 6-7 jaar dat ik rondrij (met open pijp), en de enige opmerking die ik ooit heb gehad bij een staandehouding was positief (als in, lekker geluidje) vwb het geluid.

Als je rondrijd zoals het gemiddelde brak&bots bontkraagje ben je overigens wel de lul.
 
als de dempers een geldige e-keur hebben zal het geen problem zijn denk ik maar ik ga ervan uit dat ze die niet hebben. In dat geval zijn ze met en zonder killers strafbaar en krijg je gewoon de dikke prent.

success,

benno
 
Wat die fuiken betreft, die zijn hier waar ik woon nog wel eens een feit en ik zie ze wel een paar keer per jaar.
Niks mis mee vind ik zelf, want als je zaken gewoon goed op de rit hebt dan is er niks aan de hand.
Maar ik denk toch echt dat als je met je goedgekeurde pijp zonder DB killer zo'n fuik inrijdt, je dan toch echt wel de sjaak bent.
Ze geven tijdens zo'n grote controle werkelijk op alles een prent.
En dan toch echt geen waarschuwing ofzo.
Zelfs op de zomerdag geen ruiterwisservloeistof in het resevoir onder de motorkap hebben levert een dikke prent op.
Ansich ook wel begrijpelijk, maar dat ze gelijk gaan schrijven vind ik ietwat over de top.
Soms denk ik wel eens dat ze gewoon op het kleinste iets dat niet in orde is een prent schrijven.
Die centen gaan hoe dan ook toch naar de staatskas.
En die staatskas moet ook gevuld worden.
Ik hou mijn DB killer erin komende seizoen.
Niet zozeer uit bangheid, maar met name om geen prent van 370 euro aan mijn motorbroek te krijgen.
Want van 370 euro kan ik een boel andere leuke dingen doen.
Overigens wens ik al degene die wel zonder DB killer rondrijden geen prent toe.
Je moet ook beetje geluk hebben denk ik.
Moet ik er wel bij zeggen dat er soms motoren rondrijden en dan met name die shoppers waarvan het geluid werkelijk ASIOCIAAL hard is.
Zulke gasten mogen ze van mij een flinke prent geven.
Dat soort denkt alleen maar aan zichzelf en met zulke ben ik wel klaar.


Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen die prent best schrijven zonder meting, die is voor onnodig lawaai veroorzaken (maw gasgeven bij het stoplicht, dat soort dingen). Maar voor teveel geluid bestaat er een aparte feitcode die een meting vereist. Die prent geven voor onnodig lawaai veroorzaken ga je in ieder geval winnen bij de rechter, dat heet creatief schrijven. Een WOK melding ter plekke durf ik niet te zeggen, maar er zweven hier wat experts rond die dat zeker wel kunnen vertellen.

Is het niet zo dat áls je db-killers hebt, en je ze er niet in hebt, je al bewust teveel lawaai maakt? Laatste lezing die ik erover meekreeg ging geloof ik in die strekking. Uiteindelijk heeft diegene het beroep gewoon verloren.

In dit geval zou ik inderdaad hopen op een vriendelijke agent. Een minder vriendelijke zal direct vinden dat het teveel is en gelijk schrijven.
 
Bij de MAC in noord worden regelmatig controles gehouden.
Dat zijn de fuiken waar je voor op moet passen, aspirantjes die alles binnenste buiten keren.
Je kan daar uiteraard niet altijd op bedacht zijn maar met twee exen bij de tuu-tèè weet ik dat van belastingen, openstaande boetes, keuringen etc etc.. worden gecontrolleerd..

Succes.. zolang je niet te vaak door mijn wijk rijdt met die herrie-pijpen... vind ik t best...

:+
 
Is het niet zo dat áls je db-killers hebt, en je ze er niet in hebt, je al bewust teveel lawaai maakt? Laatste lezing die ik erover meekreeg ging geloof ik in die strekking. Uiteindelijk heeft diegene het beroep gewoon verloren.

In dit geval zou ik inderdaad hopen op een vriendelijke agent. Een minder vriendelijke zal direct vinden dat het teveel is en gelijk schrijven.

Oh dat zou best kunnen, dan heb ik een uitspraak gemist. Maar het is een beetje hetzelfde als een prent geven voor door rood rijden terwijl je op de busbaan reed (vanwege een lossende vrachtwagen oid) en je gaat rijden als het verkeerslicht van de busbaan op 'groen' springt (wat dus ook gewoon de juiste handeling is). Dan is oom agent een beetje creatief aan het schrijven, er is namelijk gewoon een bestaande feitcode voor. Dan kan oom agent niet ineens om wat voor reden dan ook een andere kiezen.
 
Kijk op je typeplaatje wat daar staat.
Mijn rsv mag 93db bij 5000 toeren hebben,gemeten 98 DB en ik vond het beschaafd klinken e-keur met dbkillers er in.buurman heeft een Harley die mag 106 DB en gemeten 102 DB en wat een k..herrie maar wel onder het limiet.
 
Oh dat zou best kunnen, dan heb ik een uitspraak gemist. Maar het is een beetje hetzelfde als een prent geven voor door rood rijden terwijl je op de busbaan reed (vanwege een lossende vrachtwagen oid) en je gaat rijden als het verkeerslicht van de busbaan op 'groen' springt (wat dus ook gewoon de juiste handeling is). Dan is oom agent een beetje creatief aan het schrijven, er is namelijk gewoon een bestaande feitcode voor. Dan kan oom agent niet ineens om wat voor reden dan ook een andere kiezen.

Afgezien van of het feitelijk nou mag of niet, zou ik die bekeuring erg onnozel vinden, je kiest er immers niet voor dat die vrachtauto daar staat, en dus wel móet. Die dB-killers haal je er doorgaans wel opzettelijk uit.

Natuurlijk rijd ik ook zonder, maar ik accepteer ook gewoon m'n verlies als ik gesnapt word.
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van of het feitelijk nou mag of niet, zou ik die bekeuring erg onnozel vinden, je kiest er immers niet voor dat die vrachtauto daar staat, en dus wel móet. Die dB-killers haal je er doorgaans wel opzettelijk uit.

Natuurlijk rijd ik ook zonder, maar ik accepteer ook gewoon m'n verlies als ik gesnapt word.

Ik wil met mijn reactie alleen maar aantonen dat een agent niet creatief feitcodes mag toepassen, als er voor een specifieke overtreding een feitcode is moet die ook toegepast worden. Als daar een meting bij komt kijken, so be it.

De morele kant van de zaak laat ik (expres) in het midden.
 
Na het lezen van de reacties merk ik gewoon dat het onderwerp beetje lastig in te schatten is.
Bij een fuik ben je eigenlijk al snel de lul, en als je het bij normaal gedrag houd buiten de fuiken om dat kan het best goed gaan.
Mijn dempers hebben een e-keur merk en de killer zitten erin, maar als hij dan alsnog teveel lawaai maakt dan ben je gewoon alsnog de sjaak.
We gaan het merken de komende tijd.
 
Bij de MAC in noord worden regelmatig controles gehouden.
Dat zijn de fuiken waar je voor op moet passen, aspirantjes die alles binnenste buiten keren.
Je kan daar uiteraard niet altijd op bedacht zijn maar met twee exen bij de tuu-tèè weet ik dat van belastingen, openstaande boetes, keuringen etc etc.. worden gecontrolleerd..

Succes.. zolang je niet te vaak door mijn wijk rijdt met die herrie-pijpen... vind ik t best...

:+

Klopt, hoor dat wel vaker over die mac. Gelukkig rijdt ik niet zo vaak daar, tenzij ik 's avonds nog trek heb in een snack :X
En het is geen herrie pijp hoor, gewoon een mooi 1 cilinder geluid, met bijbehorende ploffen :Y
 
als de dempers een geldige e-keur hebben zal het geen problem zijn denk ik maar ik ga ervan uit dat ze die niet hebben. In dat geval zijn ze met en zonder killers strafbaar en krijg je gewoon de dikke prent.

success,

benno

Al die aannames die als waarheid worden gepost terwijl t onzin is. '(




Killers of geen killers, boeit weinig.

In NL word het geluid gemeten, is dat onder de norm dan krijg je geen bon, is dat boven de norm dan krijg je wel een boete.

Uiteindelijk gaat het ook om wel of geen lawaai maken, dus een doordachte regeling. Beter als bv Duitsland waar ze geen geluid meten maar alleen kijken of er idd wel of niet een goedgekeurde demper in zit.
 
En het is geen herrie pijp hoor, gewoon een mooi 1 cilinder geluid, met bijbehorende ploffen :Y

Ik rij met een XT660Z (zelfde blok, dus zelfde geluid en bijbehorende knallen). Paar jaar met LeoVinces gereden, nu met een Exan. Beiden hebben E-keur en ik rij altijd met killer(s). Ik ben heel Europa al met dat ding door geweest, ook de Eifel waar ze veel controleren, nog nooit gezeik gehad.

Per motor staat er in de typegoedkeuring gewoon een bepaald aantal dB's wat hij mag produceren. Daar heb je nog een kleine marge op, maar als je daar bij een controle boven zit dan ben je gewoon strafbaar, E-keur of niet. Maar zolang je ze geen reden geeft om te controleren, dus je verder gewoon beschaafd gedraagt dan voorkom je al een hoop.
 
Laatst bewerkt:
Al die aannames die als waarheid worden gepost terwijl t onzin is. '(




Killers of geen killers, boeit weinig.

In NL word het geluid gemeten, is dat onder de norm dan krijg je geen bon, is dat boven de norm dan krijg je wel een boete.

Uiteindelijk gaat het ook om wel of geen lawaai maken, dus een doordachte regeling. Beter als bv Duitsland waar ze geen geluid meten maar alleen kijken of er idd wel of niet een goedgekeurde demper in zit.

En hier in NL is er toch 2 dB marge/meetonzekerheid die aangehouden wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan