Zonder db-killer in de stad

31 jan 2017
2
0
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik wil mijn BMW F 800 GS Adventure voorzien van een Akrapovic demper, maar het liefst zonder DB-killer. Het probleem is echter dat ik in de binnenstad van Utrecht woon en ik denk dat de politie hier wel moeilijk gaat doen over de geluidsoverlast.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het rijden zonder db-killer in/rond de stad en het liefst nog in combinatie met de BMW F 800 GS Adventure omdat ik die sowieso al niet heftig vind klinken.

Alvast Bedankt!
 
het ontbreken van een db killer in een uitlaat die voor db killer gebouwd is kan een hele goede aanwijzing zijn voor een agent om daar voor te bekeuren.
Overigens zit dat ding er niet voor niks in, zonder maakt hij nu eenmaal teveel herrie, hoe mooi en in jouw geval hoe zacht het dan ook klinkt.

genoeg ervaringen op dit forum , daar hoeft de mijne niet ook nog bij :P
 
In Utrecht rijden speciaal getrainde motoragenten rond, die zich richten op motoren die teveel lawaai maken. En dat "richten op" mag je letterlijk nemen. Als je teveel geluid (db's) maakt wordt je direct gedood. Die gasten worden de db-killers genoemd.
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn BMW F 800 GS Adventure voorzien van een Akrapovic demper, maar het liefst zonder DB-killer. Het probleem is echter dat ik in de binnenstad van Utrecht woon en ik denk dat de politie hier wel moeilijk gaat doen over de geluidsoverlast.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het rijden zonder db-killer in/rond de stad en het liefst nog in combinatie met de BMW F 800 GS Adventure omdat ik die sowieso al niet heftig vind klinken.

Alvast Bedankt!

Een beetje een onzinnige vraag. Je weet zelf ook best dat zonder DB-killer rijden problemen kan geven. Je bent voornameloijk afhankelijk van het humeur van oom agent (pikstraf of niet) , zijn gevoel voor normen en waarden, fatsoen, enz.
Gewoon uitproberen. Heb zelf nog nooit een boete er voor gehad. Maar ik rij dan ook geen BMW...
 
Beter een wok dan een boete :D. Even langsrijden met je ori demper en weer door met die akra.
Maar waarom zonder DB killer? Nergens voor nodig toch..
 
Beter een wok dan een boete :D. Even langsrijden met je ori demper en weer door met die akra.
Maar waarom zonder DB killer? Nergens voor nodig toch..
Wellicht knippers weer terug naar origineel. Xenon uitbouwen. ..... kan toch nog wel een dingetje worden hoor zo'n wok
 
Laatst bewerkt:
Een maat van me heeft zijn db killers altijd in zn koffer, kan je m er gelijk weer op zetten mocht ome agent moeilijk doen.
Broodje aap of niet .....

Heb ooit eens gehoord dat iemand toen twee bekeuringen kreeg. Een voor teveel gemeten geluid en een omdat hij willens en wetens teveel geluid veroorzaakte.
 
Broodje aap of niet .....

Heb ooit eens gehoord dat iemand toen twee bekeuringen kreeg. Een voor teveel gemeten geluid en een omdat hij willens en wetens teveel geluid veroorzaakte.

Lijkt me een broodje aap. Er bestaat ook nog zoiets als onderstaand rechtsbeginsel. Indien geen broodje aap; ben je wel heel naïef als je daar niet tegen in beroep gaat.

Ne bis in idem - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Broodje aap of niet .....

Heb ooit eens gehoord dat iemand toen twee bekeuringen kreeg. Een voor teveel gemeten geluid en een omdat hij willens en wetens teveel geluid veroorzaakte.

Je hebt ooit wel eens gehoord dat .... Nou dat is duidelijk aantoonbaar bewezen, dus _O-

En een voor te veel gemeten geluid en een voor willens en wetens te veel geluid.

In het eerste geval was hij onbewust te luid. "Sorry, ik wist echt niet waar die DB killers voor waren."
En in het tweede geval bewust te luid? "Jawel, dat wist je wel!"
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn BMW F 800 GS Adventure voorzien van een Akrapovic demper, maar het liefst zonder DB-killer. Het probleem is echter dat ik in de binnenstad van Utrecht woon en ik denk dat de politie hier wel moeilijk gaat doen over de geluidsoverlast.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het rijden zonder db-killer in/rond de stad en het liefst nog in combinatie met de BMW F 800 GS Adventure omdat ik die sowieso al niet heftig vind klinken.

Alvast Bedankt!

Waarom maak je je zorgen om de politie? Denk eerder aan je buren!
 
Controle valt wel mee, in de stad!
Ik ben pas 1 keer gecontroleerd in de stad (stonden op de parking van de jaarbeurs, waar ze direct een meting (geen meeting ;) ) konden uitvoeren).
Ik zelf was zo klaar (geluid was oke :-)
Echter bij de zwart-carbon motor voor mij, was men nog met schrijven bezig toen ik alweer weg reed...
 
Laatst bewerkt:
Waarom maak je je zorgen om de politie? Denk eerder aan je buren!

Ik heb alleen maar pensionado's als buren die niets anders kunnen dan de hele dag zeiken over van alles (ja echt, of je je auto vooruit ipv achteruit wil inparkeren vanwege uitlaatgassen terwijl ze 100 meter van de parkeerplaats wonen, dat soort ongein), ongelofelijk dat de meeste van die uitvreters een jaar na het pensioen ineens gigantisch verzuurd zijn. Zoek een hobby denk ik dan. De rest van mijn buren kan ik gelukkig gewoon een biertje mee drinken maar die hebben dan ook gewoon wat te doen overdag. Maar die aow'ers in mijn rijtje zijn van het soort dat het woord 'horizonvervuiling' heeft uitgevonden. :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen maar pensionado's als buren die niets anders kunnen dan de hele dag zeiken over van alles (ja echt, of je je auto vooruit ipv achteruit wil inparkeren vanwege uitlaatgassen terwijl ze 100 meter van de parkeerplaats wonen, dat soort ongein), ongelofelijk dat de meeste van die uitvreters een jaar na het pensioen ineens gigantisch verzuurd zijn. Zoek een hobby denk ik dan. De rest van mijn buren kan ik gelukkig gewoon een biertje mee drinken maar die hebben dan ook gewoon wat te doen overdag. Maar die aow'ers in mijn rijtje zijn van het soort dat het woord 'horizonvervuiling' heeft uitgevonden. :Z
full
 
Ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt tenzij dat ding net zoveel geluid gaat maken als wanneer je geen uitlaat er onder hebt zitten.

Daarbij ligt het denk ik ook aan jouw rijgedrag. Ben jij zo'n opgewonden standje op de motor welke zich uit middels het draaien aan die gashendel dat vraag je er om.

In woon in Amsterdam (momenteel met een 600RR met carbon Leo Vince }) ) en de enkele keer in al die jaren dat ik ben aangesproken op mijn uitlaat was die ene keer dat ik als een opgewonden standje door de stad reed (ik had haast en dat kon men helaas horen en zo ook meneer agent). Ik kom hier al 10 jaar ofzo en ben verder nog nooit aangesproken (ook bij staande houdingen niet).

Vooral het rijgedrag valt vaak denk ik op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan