Aluminium voetpakking

Maar je kunt die dingen toch vast kant en klaar kopen ,als ik iets heb geleerd sinds ik ook zon ding rijd is dat alles er voor te koop is in tig verschillende versies

Ja klopt maar te duur voor een stuk aluminium.
Bovendien is het nog maar de vraag of deze in de juiste dikte te koop zijn. De benodigde dikte moet nog bepaald worden. ;)
 
Het soort aluminium maakt geen zak uit. Het is immers alleen een spacer. Als ik hem zelf zou maken zou ik zeker geen 1000 serie nemen. Dat is vrijwel zuiver aluminium en boterzacht. Je trekt dus snel krassen en je gereedschap loopt vol.
Voor handmatig bewerken is een 2000 wel mooi. Draaien en frezen gaat het mooist met een 6000. Je blok is ook van een 6000 legering.
 
Gaat het nou een spacer op het carter worden of eentje onder de cilinder?
Dit vanwege de rubberen ring die onder de cil zit.

En is het geen optie om hem met een klein beetje vloeibare pakking op het carter te zetten?
Zo nee, waarom dan niet?
Lijkt mij een goede optie. De O-ring is omdat de cilinder moet kunnen leven tov het carter. Als je de aluminium spacer vastplakt aan het carter kan je dit als een geheel zien. Dan is de groef in de cilinder voldoende en kan de spacer vlak blijven. Ik zie geen enkel voordeel om twee flexibele afdichtingen te maken.
 
Lijkt mij een goede optie. De O-ring is omdat de cilinder moet kunnen leven tov het carter. Als je de aluminium spacer vastplakt aan het carter kan je dit als een geheel zien. Dan is de groef in de cilinder voldoende en kan de spacer vlak blijven. Ik zie geen enkel voordeel om twee flexibele afdichtingen te maken.
Zo dacht ik er ook over.

Ik zou de spacer eerst monteren zonder cilinder (onder druk) zodat de vloeibare pakking uit kan lopen.
Vervolgens de oliekanalen e.d. schoonmaken en daarna de boel verder monteren.

Maar wat ik eigenlijk het doel om een langere slag te hebben?

En is dat kunstje al vaker uitgevoerd bij dit type motor?
Kan de zuiger wel 4mm verder naar beneden (onderuit de cil komen) zonder extra slijtage tot gevolg te hebben?
En zo heb ik nog wel meer bedenkingen.
 
full
 
waarom zou dat moeten ?
en waarom worden er dan pasbussen gebruikt om cylinders op de exact juiste positie te hebben/houden. buiten bij wat brommertjes ken ik alleen cylinders met pasbussen.
Omdat de stalen cilinder een andere uitzettingscoefficient heeft als het aluminium carter. Als het niet kan leven breekt op termijn de seal. Pasbussen ken ik alleen van motoren met aluminium cilinders en oliekanalen door het cilinderblok.
 
schei es ff uit :') ik heb mensen voor minder een topic aan zien maken _O- ik vind het best een goede technische vraag. en anders lees je er toch lekker overheen.

Je hebt gelijk , wat betreft het starten van een topic en het technische gedeelte
Maar als twee passende probleemloze pakkingen te koop zijn voor 25€ ga ik niet het juiste stukje alu opzoeken en iemand vragen om het op maat te maken
Ga dan naar Mike , en laat hem het bestellen is het dinsdag binnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan