Aluminium voetpakking

Omdat de stalen cilinder een andere uitzettingscoefficient heeft als het aluminium carter. Als het niet kan leven breekt op termijn de seal. Pasbussen ken ik alleen van motoren met aluminium cilinders en oliekanalen door het cilinderblok.
Welke motor heeft stalen cilinders? Of bedoel je de cilinderbussen?
 
De vraag ging niet over een HD maar over een XT 500 Yamaha. :')
Ja het is vaker gedaan en ja er zijn klant en klare aluminium voetpakkingen te koop maar die zijn mij te duur en bovendien ws niet van de juiste dikte omdat de squish 1 mm moet zijn iig niet meer.
Waarschijnlijk moet er dus een afwijkende maat gebruikt worden.
Wat ik hier van geleerd heb is dat als er aan beide kanten een papieren pakking komt het niet uitmaakt welke kwaliteit alu er gebruikt wordt als er geen papieren pakking aan weerszijden wordt gebruikt er een kwaliteit gebruikt moet worden die de oneffenheden opvult. ;)

De info waar ik naar op zoek was heb ik dus verkregen. *D
 
Laatst bewerkt:
De vraag ging niet over een HD maar over een XT 500 Yamaha. :')
Ja het is vaker gedaan en ja er zijn klant en klare aluminium voetpakkingen te koop maar die zijn mij te duur en bovendien ws niet van de juiste dikte omdat de squish 1 mm moet zijn iig niet meer.
Waarschijnlijk moet er dus een afwijkende maat gebruikt worden.
Wat ik hier van geleerd heb is dat als er aan beide kanten een papieren pakking komt het niet uitmaakt welke kwaliteit alu er gebruikt wordt als er geen papieren pakking aan weerszijden wordt gebruikt er een kwaliteit gebruikt moet worden die de oneffenheden opvult. ;)

De info waar ik naar op zoek was heb ik dus verkregen. *D
Maar dan heb je ook oliekanalen door de cilinder. Moeten er dan ook kamertjes voor O-ringen in de spacer komen?
 
Omdat de stalen cilinder een andere uitzettingscoefficient heeft als het aluminium carter. Als het niet kan leven breekt op termijn de seal. Pasbussen ken ik alleen van motoren met aluminium cilinders en oliekanalen door het cilinderblok.

hmm, goed punt. buiten die brommerkes heb ik zelf eigenlijk nog niet veel stalen gietijzeren cylinders in mijn handen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan