Pyreneeën

twanm

VTR SP2
28 jul 2007
53
32
cd865681f25367ed0fb50625619e61e3


Hallo,

In juni willen we met z'n 2 naar noord Spanje. Het schijnt dat daar de wegen wel zo geweldig zijn.
We willen daar van de Atlantische kust naar de Middellandse zee rijden of omgekeerd.
We hebben 7 dagen de tijd en daar horen de heen en terug rit bij. Wie heeft een leuke route daar naar toe en weer terug.
Er mogen evt wat snelweg km bij zijn (niet teveel!). Tip&trick zijn altijd welkom.

Bvd,
Twanm
 
Hiervoor wordt eigenlijk maar 1 route gebruikt. Nummer van de weg ben ik ff kwijt. Ik meen N340 oid. Zeer mooi asfalt.
 
Gedaan van San Sebastian naar Cadaques. Foto's op www.Pezzeiboyz.nl en op onze Facebook pagina. Werkelijk mooi, vergeet de Bardenas woestijn niet.
 
full


Met muis op Pyreneeën.zip gaan staan. Rechtermuisknop afbeelding bekijken. Opslaan. :)

Is maar een suggestie :) :)
 
Hiervoor wordt eigenlijk maar 1 route gebruikt. Nummer van de weg ben ik ff kwijt. Ik meen N340 oid. Zeer mooi asfalt.

Bedoel je de N260 en de N240 ?
Inderdaad heel mooi, maar er zijn al stukken vernieuwd en strakker getrokken.
Maar als je slechts 7 dagen hebt incl. heen- en terugreis. Uitdaging met lange dagen en veel kilometers per dag. Zeker als ook nog binnendoor heen en terugwilt.
Ik zou tot Clermond Ferrand doorknallen over de snelwegen en vanaf daar pas binnenwegen pakken. Anders ben je in Nederland en België en Noord Frankrijk te veel tijd kwijt met minder mooie routes tov het echte werk.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Met muis op Pyreneeën.zip gaan staan. Rechtermuisknop afbeelding bekijken. Opslaan. :)

Is maar een suggestie :) :)

Mooi man, maar dan blijf je wel aan de Franse kant van de Pyreneeën en de N240 en de N260 liggen aan de Spaanse kant en vind ik persoonlijk nog mooier.
Als snelle heen en terug route wel goed idee.
 
Laatst bewerkt:
De Spaanse kant van de Pirineos is een motor-walhalla!!
Het enige wat wel voor de Franse kant pleit is dat de natuur daar mooier is.

Natuurlijk, aan de Franse kant liggen alle bekende cols die je ook altijd in de Tour de France voorbij ziet komen. Toch als je dan Spanje in rijdt weet je niet wat je ziet........... Het contrast is opmerkelijk!

Direct over de grens zie je grote borden met Europese Unie die al dat moois heeft betaald.
De weg wordt in Spanje 50% breder, het wegdek wordt als een biljartlaken, overal mooi belijnd en de vangrails zijn ook allemaal nieuw. De scherpe en onoverzichtelijke bochten zijn er meestal wel uitgehaald en de weg is om de dorpjes heen geleid. Door al deze aanpassingen zijn er veel lange bochten ontstaan waar je met een serieuze snelheid doorheen kan gassen. :] :]
Zijn er dan toch nog scherpere bochten dan hebben deze vaak een onder-vangrail tbv motorrijders.
Mooier rijden kan haast niet. Enne....radars heb ik nergens gezien! :t

We zullen maar zeggen: Het kost (ons=EU) wat, maar dan heb je ook wat!! :}
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je de N260 en de N240 ?
Inderdaad heel mooi, maar er zijn al stukken vernieuwd en strakker getrokken.
Maar als je slechts 7 dagen hebt incl. heen- en terugreis. Uitdaging met lange dagen en veel kilometers per dag. Zeker als ook nog binnendoor heen en terugwilt.
Ik zou tot Clermond Ferrand doorknallen over de snelwegen en vanaf daar pas binnenwegen pakken. Anders ben je in Nederland en België en Noord Frankrijk te veel tijd kwijt met minder mooie routes tov het echte werk.
Ja, het was iets met een nul.
;)
 
Dank voor alle reacties,

Met een VTR SP2 is off-road niet echt een optie. Willen wel 500km+ per dag rijden, lukte in de Dolomieten ook dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb de snelle route naar Zuid-Frankrijk gedownload en ben hem in basecamp aan t bewerken.

Nogmaals dank, ff checken of het allemaal haalbaar is.

Groet,
Twanm
 
Dank voor alle reacties,

Met een VTR SP2 is off-road niet echt een optie. Willen wel 500km+ per dag rijden, lukte in de Dolomieten ook dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb de snelle route naar Zuid-Frankrijk gedownload en ben hem in basecamp aan t bewerken.

Nogmaals dank, ff checken of het allemaal haalbaar is.

Groet,
Twanm

op de website van motoplus staat in het "toeren" gedeelte een binnendoor route door Frankrijk en een rondje door de Pyreneeën.
 
Bedoel je de N260 en de N240 ?
:Y Biescas-Broto :9~
8<
De weg wordt in Spanje 50% breder, het wegdek wordt als een biljartlaken, overal mooi belijnd en de vangrails zijn ook allemaal nieuw.
Jaren terug was inderdaad het devies dat de Spaanse kant mooier en beter was dan de Franse kant, maar volgens mij is het tegenwoordig eerder andersom.

Dat zandpad..die ene , dat was de mooiste.. :Y

[afbeelding]
Doet die knakker nou een vogeltjesdans?
 
Laatst bewerkt:
Jaren terug was inderdaad het devies dat de Spaanse kant mooier en beter was dan de Franse kant, maar volgens mij is het tegenwoordig eerder andersom.
Nee nog echt niet andersom! Ten minste, zo was het afgelopen augustus.......
Bij Bagnères de Luchon was het een paar maanden terug nog in F smal en hobbel-de-bobbel, maar direct bij binnenkomst in Spanje werd het gelijk een nieuw aangelegde racebaan. :]
 
De Spaanse kant van de Pirineos is een motor-walhalla!!
Het enige wat wel voor de Franse kant pleit is dat de natuur daar mooier is.

Natuurlijk, aan de Franse kant liggen alle bekende cols die je ook altijd in de Tour de France voorbij ziet komen. Toch als je dan Spanje in rijdt weet je niet wat je ziet........... Het contrast is opmerkelijk!

Direct over de grens zie je grote borden met Europese Unie die al dat moois heeft betaald.
De weg wordt in Spanje 50% breder, het wegdek wordt als een biljartlaken, overal mooi belijnd en de vangrails zijn ook allemaal nieuw. De scherpe en onoverzichtelijke bochten zijn er meestal wel uitgehaald en de weg is om de dorpjes heen geleid. Door al deze aanpassingen zijn er veel lange bochten ontstaan waar je met een serieuze snelheid doorheen kan gassen. :] :]
Zijn er dan toch nog scherpere bochten dan hebben deze vaak een onder-vangrail tbv motorrijders.
Mooier rijden kan haast niet. Enne....radars heb ik nergens gezien! :t

We zullen maar zeggen: Het kost (ons=EU) wat, maar dan heb je ook wat!! :}

:^

Maar wij hebben (wat ik zo inschat van u ;) ) al beiden aardig wat gezien, de omgeving in de Pyreneeën is sowieso mooi als je er voor het eerst komt, de 2e keer ook nog wel, of je dan nieuwe weggetjes blijft opzoeken of tips van anderen gaat opzoeken hangt meer van de persoon af.
ik zoek graag nieuwe weggetjes maar soms is het ook wel leuk om iets terug te zien.
 
:^ , maar niet voor de speen van TS he..... Ik bedoel de honda VTR- SP1 wegmotorfiets van de TopicStarter dhr Twanm :)

overigens heten de laatste 2 foto's saai ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan