aankooptips ural zijspan

koendd

Die hard MF'er
24 mrt 2011
343
44
Lichtervelde
Ik ben heel rustig op zoek, en als mijn XS650 verkocht raakt zou ik een ural met zijspan willen kopen.

Maar heel veel weet ik hier niet over.

IS dit wel een goed plan? Zijn ze betrouwbaar?

Betaalbaar in ieder geval wel, onder de 2K al wat te vinden.
Welke verschillen zijn er motorisch? Welke te mijden, welke kan je zo 1000km mee rijden?

dit is ongeveer wat ik voor ogen heb:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12

thx voor de info!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan een heel verhaal ophangen maar het beste is dat je gaat neuzen op www.udcn.nl
Ze hebben ook een forum met veel kennis en behulpzame mensen.
Wat ik kort kan zeggen; vermijd de jaren '90 dneprs, VOORAL die met lage km-stand.

Als je sleutelen en verbeteren niet leuk vind is een ural of dnepr niet geschikt voor jou.
 
ik sleutel beroepsmatig aan motoren dus dat is het probleem niet (behalve tijd dan..)

thx voor de tips, zal het even doornemen!
 
Hallo.

Ural's zijn er volgens mij nogal wat minder in omloop als de Dnepr's.
Kijk eens op UralDnepr.nl

De k750 zijn een van de oudere types deze is met zijklep motor!
Komt naar zeggen een prachtig geluid uit maar verbruiken veel brandstof.
De k650 heeft een tuimelaar in de kop met stoterstangen zoals bmw dat heeft.

Groeten en succes met je zoektocht.
 
Geen enkele oude motor is geschikt als je niet van sleutelen houdt,denk ik.
Maar als je ze op de juiste manier opknapt kunnen ze best weer een tijd zonder problemen mee.
 
Hallo.

Ural's zijn er volgens mij nogal wat minder in omloop als de Dnepr's.
Kijk eens op UralDnepr.nl

De k750 zijn een van de oudere types deze is met zijklep motor!
Komt naar zeggen een prachtig geluid uit maar verbruiken veel brandstof.
De k650 heeft een tuimelaar in de kop met stoterstangen zoals bmw dat heeft.

Groeten en succes met je zoektocht.
Bij de busweilers kun je prima een motor kopen maar zorg wel dat je er verstand van hebt van wat je wil kopen..
Dat zijkleppers meer verbruiken is logisch..
 
Laatst bewerkt:
Na alle wijze woorden van de anderen zou ik er alleen nog aan toe willen voegen. Als je graag een Ural of Dnepr wilt kopen, neem de adviezen goed in je op en DOE HET GEWOON!
Je leeft maar één keer. :]
 
De voornaamste reden dat ik de mijne verkocht was dat ik de remmerij - ook al voor dubbel oplopend- niet in orde kreeg, niet met gevlochten voering, niet met ferodo am4, niet met uitgedraaide trommels..

Oh, en als je een 'totaal gereviseerde' aangeboden krijgt, vraag dan eens wat voor zuigers met welke speling ze er in hebben gemikt, en of ze deze met- of zonder de zuigerpennen op gelijk gewicht hebben gebracht..
En of er veel onbalans in het vliegwiel zat...
Zomaar wat kleine dingetjes..
 
Laatst bewerkt:
Beste tip is natuurlijk al gegeven. Neem contact met de UDCN op die weten er echt het meeste vanaf. er zijn legio verhalen in omloop, al dan niet waar en de te koop aangeboden motoren moet je ook niet allemaal zomaar vertrouwen op kwaliteit van het aangebodene.

er is heel veel over te vertellen en schrijven maar een groot deel is al gedaan.


www.udcn.nl

Ural Dnepr Club Nederland - Indexpagina
 
Mijn broer had recent ook een Ural of een Dnjepr, wat een troep, alleen maar trammelant met dit merk.
 
Het is wat afh. van het merk(ural of dnepr) en bij dnepr erg afh van bouwjaar/periode maar je moet ze helemaal overhalen. Dan kun je ze best betrouwbaar krijgen maar er gaat zo 1500 euro in zitten.
Daarom kun je het best zelf doen ipv een duur ding kopen wat halfslachtig is gedaan...
 
Het is wat afh. van het merk(ural of dnepr) en bij dnepr erg afh van bouwjaar/periode maar je moet ze helemaal overhalen. Dan kun je ze best betrouwbaar krijgen maar er gaat zo 1500 euro in zitten.
Daarom kun je het best zelf doen ipv een duur ding kopen wat halfslachtig is gedaan...

Dat moet je naar mijn mening eigenlijk altijd doen, als je serieus met oude motoren wilt gaan rijden en niet graag in de berm sleutelt
 
Dat moet je naar mijn mening eigenlijk altijd doen, als je serieus met oude motoren wilt gaan rijden en niet graag in de berm sleutelt

Heel goed, maar bij de russen komt er nog wat meer bij kijken wat je bij 'normale' motoren niet hoeft te doen, zoals zuigers met pennen nawegen, vliegwiel op balans controleren, (onbalans kan krukasbreuk geven)carter schoonmaken van zand/gruis, nokkenas en-volgers op harding controleren, versn.bak tandwielen op harding controleren(dnepr)bobine vervangen, cylinders op rondheid controleren, type zuigers bepalen en ander type overwegen, velgen zit std een slag in die er niet uit te spaken is en de remmen.. heb ik al wat over gezegd..
 
Wat denk je van engelse motoren of enfields ook altijd veel werk met slechte krukassen er tussen.Maar prima betrouwbaar te krijgen.
Als je niet of weinig wilt sleutelen moet je zeker geen oude motor kopen.
Dat sleutelen geeft toch bijna de meeste fun en voldoening (naast het rijden) om een motor weer helemaal naar je eigen zin te maken.
En het is altijd meer werk als dat je in eerste instantie denkt.
 
Wat denk je van engelse motoren of enfields ook altijd veel werk met slechte krukassen er tussen.Maar prima betrouwbaar te krijgen.
.
yeah, gewoon een chinees dieselblok in douwen! *O*
Dat doet me er aan denken, op een dieselmotortreffen heb ik een ural gezien met een v-twin watergekoeld dieselblokje.. liep helemaal niet gek..
 
Laatst bewerkt:
Zou je er dus zelf één moeten halen, in Moldavië of mss in Wit Rusland, binnen de EEG weten ze de prijzen en moet je contacten of geluk hebben.
Ik kom regelmatig in Hongarije.
 
Terug
Bovenaan Onderaan