Kogels

RonLooij

Die hard MF'er
22 sep 2006
672
11
Breezand
Ik ben op zoek naar kogels in diverse maten. Niet de munitie maar kogels uit lagers! :D
Kan iemand hier mij toevallig bij helpen? Hoeft zeker niet nieuw of 100% rond te zijn.

EDIT: Dankzij Kramp (Nappertje) ben ik voorzien van een 38mm en dankzij Mick85 van een 40mm kogel.
Ik zoek dus nog wel een 39, 41, 42 en 44mm kogel.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn kogels van een fors formaat.
De maatvoering komt aardig in de buurt van een golfbal. (42,67 mm)

Je zou je vraag óók uit kunnen zetten op een (oldtimer) tractor forum. Of op een forum voor liefhebbers van grote stationaire machines.
In die wereld zijn de lagers doorgaans een maatje groter dan hier op MF.

Edit:

Wat ben je met die kogels van plan? Van een beetje simpele vraag: "ik zoek kogels" wordt natuurlijk niemand enthousiast. Dus: leg uit wat je er mee wilt gaan doen. Daar worden eventuele "leveranciers" warm van. En misschien krijg je wel tips voor alternatieve oplossingen. (ingeval de door jou gevraagde kogels niet vindbaar zijn)

En bovenal moet ik er niet aan denken een newstopic te lezen met als kop: "Het Witte Huis beschoten met een draaibas. Kogels mogelijk geleverd door een lid van het Motor-Forum". :+
 
Laatst bewerkt:
Hahaha
Ik ben geen aanslag aan het beramen, rustig maar!
Ik wil iets proberen te bewerken waarvoor ik de genoemde radiussen nodig heb. Het word dus uiteindelijk een stukje gereedschap!
 
Hoi. Weet niet of je een exacte maat wil hebben maar ik heb eens gekeken bij stalen knikkers en reuzebonken... Ja, nog van vroeger he . Stalen knikkers. Zag dat ze in diverse maten verkrijgbaar zijn en niet te duur. Zag 2 stuks al vanaf 1,65 euro... diameter was 42 mm. Maar je zult er ongetwijfeld vinden. Succes. :W
 
Ik ben op zoek naar kogels 38+39mm. Niet de munitie maar kogels uit lagers! :D
Kan iemand hier mij toevallig bij helpen? Hoeft zeker niet nieuw of 100,0% rond te zijn.

EDIT: De 38 ben ik intussen van voorzien. Ik zoek nog wel een 39mm kogel!


Zijn deze geen 39 mm ?

0svcc47li30tk.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan