honda cb650z 1982 ombouw naar cafe racer

Wat voor hefbrug gebruik je en waar gekocht? Ziet er wel solide uit. Wil er ook een aanschaffen maar weet nog niet goed welke

Motorheftafel MW 400 450kg EXTRA LANG hydraulisch en pneumatisch
De keus was hierop gevallen omdat ik verzenden te duur vond en HBM te ver rijden om "even" een motorbrug op te gaan halen.

Vooralsnog werkt ie prima. Doet niks onder voor de hbm hefbrug. Welke ik ook veel gebruikt heb. Echter doordat ik niet meer circuit rij en we die brug toen samen met 4 anderen gekocht hadden kon ik die niet meenemen naar mijn eigen opslag.
 
Weet ik eigenlijk ook niet waarom ik dat niet zelf zou doen, tijd gebrek. Geklooi om lager van t-stuk af te krijgen. Motorbrug in gebruik. Smoesjes genoeg natuurlijk. Hij is nog niet vervangen, wel hebben ze voorvork kering vervangen. Balhoofdlager gecontroleerd en wat bleek was niks mis mee. Nou heb ik daar zo mijn twijfels over. Dus als ik van het voorjaar na een fatsoenlijke testrit het idee heb dat lager toch vervagen moet worden ga ik het zelf doen. Lukt het niet kan ik altijd het t-stuk nog even bij de werkplaats neer leggen en hun het laten doen.

Het leuke van een caferacer is, je kunt zo weer dingen aanpassen en veranderen. Het hoeft niet meteen 100& goed te zijn. De lak heeft hier en daar wel een plekje en krasje. zou hem voor de leeftijd een 7+ geven.
 
Laatst bewerkt:
Mooi project ! Maar de zijkapjes zou ik toch eraf gooien en K&N filters monteren. Lijkt zoveel strakker, de zijkapjes maken het geheel zo lomp naar mijn mening. Ik vermoed dat je in Zelhem of omstreken woont ? Ik wil je wel helpen met afstellen, heb inmiddels aardig ervaring.
 
Woon idd in Zelhem ( mijn opslag is zelfs bij de motor zaak). Ga er over nadenken. Hulp is altijd prettig, zeker omdat ik alleen maar carbs los heb gemaakt toen ik nog mijn brommer aan het opvoeren was. 50snel, 70cc op honda mb-5 jes. Dit is ietjes ingewikkelder.

Al denk ik dat ik aankomend seizoen de zijkapjes er even op laat zitten. Gevolg is natuurlijk dat je dan ook direct je electra/accu etc moet weg werken, omleggen etc.

Wil hem eigenlijk nu op korte termijn rijdend hebben, dat wil zeggen:

- voorwiel pas laten maken incl remmen
- rem/schakelsetje erop maken
- verlichting voorzijde
- verlichting achter
- teller partij een goede plek geven, nog niet tevreden over de huidige opstelling.
- Clipons waarschijnlijk onder de kroonplaat monteren
-
-
-
- en zo komen er waarschijnlijk nog wel meer punten op het lijstje te staan.
 
Laat het maar weten als ik iets kan betekenen. Misschien zien we elkaar nog weleens. Kom zelf regelmatig bij Engbers.
 
Verstelbare rem/schakelsetje is binnen gekomen. Eens kijken wanneer ik tijd heb om dit er netjes op te freubelen.

Zal nog wel wat dingen aangepast moeten worden om dit werkend te gaan krijgen. Beugeltjes op het frame lassen etc. Wel leuke uitdaging.
 
Gisteren nog wat aan het freubelen geweest met de nieuwe verstelbare rearset.
Nog niet helemaal tevreden, metalen plaat oogt nog wat lomp. Zal nog wel het e.e.a. aan veranderd gaan worden wat vormgeving betreft.
IMG_2548_zpsm499fue0.jpg


Nu moet ik een hevel/beugel maken om de achterrem aan het rempedaaltje krijgen en een veer zoeken die het pedaal omhoog trekt.

Andere kant zelfde verhaal. Hier hoef ik alleen maar een kogel gewrichtje vinden met normale 6mm binnendraad en is dat werkend.

As van de achterbrug en motor nog even afzagen en nieuw draad op tappen.

Weer iets om bijna af te strepen van het lijstje.
 
Vanmiddag de schetplaten verder afgewerkt en liggen ondertussen bij de coater.
De achterbrug as en de as van motorblok die door de oude schetsplaten ging moeten ingekort worden en nieuw draad op gesneden. Dit zal vandaag of morgen gedaan worden.
Voorpoten liggen bij de motorzaak om nieuwe keringen in te laten zetten en uiteraard nieuwe/verse olie.
Dan schiet het al mooi op met de "grotere" aanpassingen.
 
Vanmiddag even beugeltje gemaakt om contactslot te monteren op een andere plek.

IMG_2579_zpsiqbyh4qc.jpg


Hier 1 met de reserve sleutel er in.

IMG_2580_zpsnebmnmja.jpg


De assen zijn ook op langte gemaakt en nieuw draad op gesneden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan