Borgmoer achterbrug Honda Shadow vt700

Thielen

Rookie
29 aug 2016
8
0
Deurne
Hallo beste mensen,

Ik ben momenteel bezig om mijn achterbrug eraf te halen omdat deze doorgeroest is, en nu heb ik een special tool nodig hiervoor. Heeft iemand deze toevallig liggen die ik kan lenen of een aangepaste dopsleutel (28 of 29 geloof ik) in omgeving Deurne (brabant)? Deze zit behoorlijk vast ;(

full

full
 
Dank voor de snelle reacties,

Maar ik dacht als iemand er toevallig een heeft liggen in de buurt zou dat natuurlijk optie nummero uno zijn. Anders ga ik er inderdaad zelf een fabriceren.
 
Sowieso eerst de middelste bout er uit draaien staat er. Dan de buitenste aparte.
Eerst alles maar inspuiten met WD 40 of andere goede waterige kruip-olie.
Naast het zelf fabriceren van stevige dop;
Haaks er op slaan met een platte uitdrijver en een hamer helpt het schrikken.
Gleuven zoals dit doe ik (in een ander beroep), als ik echt geen passend gereedschap ervoor heb, met een kleine beitel van 1cm en een zware hamer. Dan mep je in 1 van die gleuven in de draairichting (zorg dat je een halve boutslag maken kan). Dat er 1 gleuf naar de mallemoeren geholpen word maakt meestal niet veel uit. Zolang je de rest van de gleuven maar niet sloopt als je Wel het juiste gereedschap hebt.
Soms is er een andere logica mogelijk als je toch alles sloopt... maar dat moet je echt als een wereldkampioen schaken terplekke bekijken.
Met een beetje hard meppen moet je wel wat beweging zien. Zie je enkel de moer naar de vaantjes gaan zonder beweging dan is dat weer zinloos.
Wellicht heb je, als de middelste bout er uit is, vanaf binnenuit weer wat mogelijkheden.(ook inspuiten dan).
 
Laatst bewerkt:
Sowieso eerst de middelste bout er uit draaien staat er. Dan de buitenste aparte.
Eerst alles maar inspuiten met WD 40 of andere goede waterige kruip-olie.
Naast het zelf fabriceren van stevige dop;
Haaks er op slaan met een platte uitdrijver en een hamer helpt het schrikken.
Gleuven zoals dit doe ik (in een ander beroep), als ik echt geen passend gereedschap ervoor heb, met een kleine beitel van 1cm en een zware hamer. Dan mep je in 1 van die gleuven (zorg dat je een halve boutslag maken kan). Dat er 1 gleuf naar de mallemoeren geholpen word maakt meestal niet veel uit. Zolang je de rest van de gleuven maar niet sloopt als je Wel het juiste gereedschap hebt.
Soms is er een andere logica mogelijk als je toch alles sloopt... maar dat moet je echt als een wereldkampioen schaken terplekke bekijken.
Met een beetje hard meppen moet je wel wat beweging zien. Zie je enkel de moer naar de vaantjes gaan zonder beweging dan is dat weer zinloos.
Wellicht heb je, als de middelste bout er uit is, vanaf binnenuit weer wat mogelijkheden.(ook inspuiten dan).
sorry, maar je schrijft teveel onzin om op in te gaan
 
Toch heeft Zot gelijk..
Er staat duidelijk dat je eerst die borgmoer moet losmaken,en dan pas die middelste bout eruit moet halen. ;) Over het beitel verhaal zeg ik niks,heb zelf vroeger veel van die moeren verkloot,voordat ik passend gereedschap had... :$
 
Laatst bewerkt:
ik kan me helemaal vinden in het verhaal van zot.. en is echt geen onzin..
gewoon een beste mep geven boven op de moer met een dikke pijp of oude dop
dan proberen om hem los te slaan...volgens zot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan