Aprilia Pegaso 650 2001 valt regelmatig uit

BenL1987

Rookie
18 sep 2015
4
0
Hallo iedereen,

Ik heb een Aprilia Pegaso 650 uit 2001.

Regelmatig wanneer ik van vol gas in 1 keer naar stationair ga of terugschakel wanneer ik van de gas ben, valt de motor gewoon uit. Soms helpt het om verder terug te schakelen en dan slaat die terug aan, maar meestal moet ik aan de kant stoppen en terug starten en dan start de motor ook elke keer alsof er niks gebeurd is.

De brandstofpomp is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen, ik dacht daarna aan de carburator en ben op dit moment met brandstofsysteemreiniger aan het rijden. Ik dacht dat daarmee het probleem wel opgelost ging zijn, gezien de hoeveelheid zwarte rook er uit de motor kwam de eerste 100 km en ook duidelijk beter ging lopen. Nochtans bleef het probleem bestaan. Vandaag ben ik naar mijn werk gereden en terug naar huis met een bijna lege brandstoftank, wat normaal gezien nooit lukt zonder stilvallen. Ik had vandaag echter mijn brandstoftankdop open gezet en ben op 50 km niet een keer stilgevallen. Wat ik dus nu vermoed is dat er iets mis is met de tankbeluchting? En dat de tank blijkbaar in onderdruk gaat of het brandstofslangetje tussen de brandstoftank en de brandstofpompt dichtklapt door die onderdruk ofzoiets? Is het mogelijk dat dit probleem mijn vorige brandstofpomp heeft kapot gemaakt omdat die te hard moest werken tegen die onderdruk?

Alle tips of alternatieve theoriën zijn welkom. :-)

Mvg,
Ben
 
Heb je wel eens de tankdop geopend meteen nadat de motor stilviel? Als het de beluchting is, en je dus een beetje vacuüm hebt, kan je de instromende lucht horen.
 
Heb je wel eens de tankdop geopend meteen nadat de motor stilviel? Als het de beluchting is, en je dus een beetje vacuüm hebt, kan je de instromende lucht horen.

Neen, maar het wordt wel lastig om dit te testen, de motor valt niet uit op bestelling en meestal is er veel lawaai op de baan en ik moet ook snel weten stoppen aan de kant en de helm ook nog snel uit weten trekken. Maar ik zal het proberen te testen als de situatie zich zou aanbieden. Thx :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan