Yamaha T-max 530 model 2017

Dirk: heb jaren geleden een Abus muuranker in mijn garage gemaakt ter hoogte van mijn achterwiel. Kettingslot door je wiel en muuranker. Is Art4 gecertificeerd.
[afbeelding]
Dat is niet mis! Gelukkig vraagt de verzekering die ik op het oog heb niet zulke maatregelen, als de ruimte afgesloten is hoeft er op de motor geen slot. Op straat, onderweg, is wat anders.
 
En al een slot op het oog?
Het gaat waarschijnlijk een ART4 schijfremslot worden maar ik wacht tot de TMAX er is anders is het gokken wat er op past.

Verder goed nieuws: Een update van de dealer gehad dat mijn TMAX deze week bij hen binnen moet komen, alles verloopt dus volgens plan.
 
Zoo...ik ben volledig aangemeld met de app, was toch wel wat gedoe om het allemaal in orde te krijgen, vanavond even testen , nu maar hopen dat de dieven nog meer werk hebben om hem weg te krijgen dan ik *D *D
 
Hoe dat zo Danny? Alleen even bellen niet genoeg? ik ga het morgen even regelen.
Vandaag 1000 km beurt gehad
 
even bellen is niet genoeg , duurt toch wel een 5-10 tal minuten en zie dat je scoot buiten (voor gps ontvangst) staat en sleutel bij de hand hebt , je vin nummer ook en dan de instructies volgen...veel succes.
ik heb een ritje gemaakt vanavond en daarna de app geprobeerd, dat gaat goed.
normaal kost het 150 euro hier in BE voor een jaar, kan je ff vragen voor alle zekerheid.
Grts
Danny
 
Nou gebeld en de mevrouw die het kan regelen is nog niet binnen, dus ik word teruggebeld? uhuh Kantoortijden zijn toch van 09.00 tot 17.00? Het is nu 09.32

Nu 09.55 uur en gereed, mevrouw, heel erg vriendelijk belde binnen 10 min terug, het is ook voor hun de eerste keer dat ze dit doen met Yamaha, maar complimenten, duidelijk netjes en helder.
Vin nummer en kenteken bij de hand houden, dan doorloopt ze een proces waaronder 4 keer de scooter aan en uit zetten, als alles is afgerond krijg je twee mails, 1 met inlogcodes en 1 met het bericht dat het geactiveerd is.
Mooie app met allemaal mogelijkheden

gr Rob
 
Laatst bewerkt:
Rob...heb je al eens geprobeerd op de app bovenaan My Tmax te klikken met het kaartje, als je dit doet zie je onderaan links in het scherm een soort hoorn, was nu toch benieuwd wat dit zou geven en ja hoor, claxon en knipperlichten gingen van start als je er op drukt :Y
 
Hoi @Danny, ja klopt voor de dieven, haha en als je bovenin drukt zie je waar je scooter geparkeerd staat, handige app, alleen jammer dat je geen korting krijgt bij de verzekering
 
Ik ondertussen 1700 km afgelegd met mijn T-max, mijn vorig was x-max 400 en het veercomfort is enorm veel beter tegenover mijn x-max.
Kwa topsnelheidheid liep mijn x-max in goede omstandigheden 170 km op teller terwijl mij T-max ook maar 170 km loopt op teller
 
zover ben ik nog niet ...na het onderhoud gaan we dat wel eens testen...maar in het boekje staat 170 chrono...dan zou op de teller op zijn minst 180 moeten zijn...toch ??... of was de teller op de X max minder correct ??
Danny
 
Da's veuls te hard 170 :)

Maar loopt het blok wel rustiger bij dezelfde snelheden?
Qua wegligging en remmen zou ik wel een flink verschil verwachten.
 
Is de T-max er al @Dirk6?
Als alles goed gaat zou hij aanstaande zaterdag klaar moeten zijn. Spannend.

Ondertussen zit ik naar bagage opties te kijken. Ik las hier dat twee jethelmen onder de buddy opbergen al niet zo makkelijk zou passen. Jaren had ik twee zijkoffers van 35l, kon ik twee integraalhelmen kwijt. Dat was dus luxe. Er zal dus op termijn een topkoffer moeten komen. Laatst zag ik bij Yamaha een 39l en 50l maar zojuist keek ik en zag alleen de kleine nog in het accessoirelijstje.
 
Hoi @Dirk6, ja twee jethelmen is vrij lastig, wij hebben een Yamaha 39 liter topkoffer en die bevalt goed, de 50 liter vind ik persoonlijk wat te groot voor de scooter. In de 39 past makkelijk een integraal plus wat andere kleine dingen
 
Goeiedag allemaal.
Mag ik wat vragen?
Klopt het dat voor de Tmax modellen van bouwjaar 2015, 2016 en 2017 de onderhouds-interval rond elke 10.000 kilometer ligt?
Mijn huidige motorfiets heeft elke 6000 kilometer een onderhoudsbeurt nodig.
Ik vernam dat het voor een Tmax 530 hoger ligt, elke 10.000 maar klopt dat ook?
Vr Gr Erwin
 
Vorderingen! Ik hoorde al een tijdje niets en ben vandaag maar even bij de dealer langs gegaan, het is twee minuten bij mijn werk vandaan. En wat trof ik: "Mijn" DX was net uit de vrachtwagen gelost en ik kon hem even bewonderen. Gelijk werd het kenteken aangevraagd en zaterdag kan ik hem halen. De bestelde handbeschermers en acculaderaansluiting waren ook binnen.
full
 
Mooi zo @Dirk6, de handbeschermers zitten bij ons ook op, alhoewel ik moet zeggen dat het wat vreemde dingen zijn, zitten aan het ruit bevestigd en wat ver van de handen af, maar het verhaal is dat deze zorgen dat de wind niet tegen je handen aankomt, nou we gaan het merken
 
mooi Dirk...dat het nu maar snel zaterdag is...ik heb ook het eerste onderhoud achter de rug en ze hebben ook het rug zitje voor passagier geplaatst dat ik had bij besteld, staat ook wel netjes.
grts Danny :]
 
hoi dandev

is niet zo gek wat je daar zegt.
2 dingen de afwijking van de xmax zal wat hoger liggen maar niet zo heel veel hoger.
en de manier waarop de tmax naar de 170 gaat is heel wat anders dan de manier waarop de xmax dat doet als het goed is.
verer heeft het ook met het volgende te maken.
ik had de yamaha mejesty 400 en de xmax gebruikt die blok.
die liep 170 op de teller en dat was 154 gps.
de tmax zal 160 gps lopen en dat doet die eigenlijk al jaren zo.
het enige verschil vaak met de verschillende tmax moddellen dat ze het vermogen zo verdelen dat hij steeds in bebaalde gebieden sterker word.
ondergebied midden gebied etc.
hij trekt over de hele linie bij elke generatie steeds sneller op.
maar de topsnelheid groeit nauwlijks mee door de moddellen heen.
dat is ook niet zo gek.
want als ze hem op topsnelheid inplaats van op koppel zouden gaan tunen dan zou de pk ook weer omhooggaan.
dit tot over de 35 kw.
men wil de 35 kw centrum niet verlaten laten zich niet verleiden om 55pk of meer uit het blok te gaan halen heel erg slim eigenlijk.

maar een jcosta en een vermogensbank laat hem al naar de 180 en hoger klimmen met gemak.
en dat lukt je bij de xmax niet.
 
sossa...ik heb gisteren even aan de 160 geweest en dat ging redelijk snel en gelijk opgaand zoals je zegt...mooi verdeeld...de 170 gaat hij ook wel halen zoals bij nikki maar meer zal er ook niet in zitten...voor mij is dat meer dan genoeg...ik hou meer van de soeplesse van de motor en zal het nog wel eens proberen als dat uitkomt hoe hard hij kan, wat ik een meerwaarde vind is de T toer modus voor in de stad...dan is hij minder zenuwachtig...eens buiten de stad kan hij naar de S mode en kan je hem los laten :]
 
mannen 170, dat kost veel geld als u aan de kant wordt gezet, sterker nog inname van rijbewijs, haha
 
Gistermiddag mijn TMAX opgehaald. Een heel nieuw rijervaring, prima wegligging en erg wendbaar. Heel relaxed rijden. Ik ben de drukte van de Amsterdamse binnenstad ingedoken en precies volgens verwachting bleek de CVT ideaal tijdens het geschuifel in de verkeerschaos.

Vanmiddag een ritje door over dijkjes door de IJpolders gemaakt met mijn echtgenote achterop (Dat was lang geleden) en ook met twee personen is het comfortabel rijden. Erg positief dus. Wel viel mij op toen ik gisteravond na een paar km 100km/u gereden had dat ik bij vaart minderen gepruttel en geknal in de uitlaat hoorde. (Uitlaat)geluid vind ik sowieso aan de luide kant, komt misschien door de hoge stand van de uitlaat.

De dealer had het over Yahama routeservice in het eerste jaar, dat moet ik nog uitzoeken.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan