Yamaha T-max 530 model 2017

@ Rob...tis niet dat we altijd zo snel gaan hoor..maar toch eens even testen haha
@ dirk..dat gepruttel en geknal heb ik ook hoor...niks abnormaal..geluid...tja..iets minder is misschien beter maar nu horen ze je beter aan komen en dat is toch wat veiliger...als je het scherm helemaal omhoog zet is dat lawaai ook wel wat minder
al bij al...veel plezier ermee
 
hmm intresant want dat gepruttel in de uitlaad heb je meestal met aftersales uitlaten zoals akra en een leo etc.
niet met standaard uitlaten.
voor zover ik weet.
 
Ivm gepruttel,in welke modus rijden jullie dan?
Sport of toer?

170 op teller, zal nog wat bijkomen als hij wat los gereden is of misschien is de teller anders gekalibreerd ivm met de euro 4.
 
Laatst bewerkt:
dat gepruttel is vooral in de s modus , t modus hoor je het minder, je kan het vergelijken als ze in de F 1 uit de pits komen,worden ze geremd en dat is ook zo in t mode, ik gebruik het vooral in de stad en bij druk verkeer, vind het wel handig
 
Laatst bewerkt:
hmhm, gepruttel of hoe je het ook wil noemen, lekker geluidje gewoon.
In de stad, de T modus en buiten de stad de S modus
Vandaag even de eerste keer een schoonmaak beurt gegeven, dus hij is weer lekker fris en glimmend
 
Met gepruttel bedoel ik knalletjes in de uitlaat bij afremmen op de motor, niet altijd maar het viel mij op nadat ik een paar km 100 had gereden. Ik rij momenteel uitsluitend in de T-Mode. Omdat ik nog maar weinig gereden heb wacht ik het allemaal nog af. Zo merk ik ook dat de motor stationair niet echt regelmatig loopt. Je voelt de motortrilling aan het stuur maar onregelmatig voel je harde tikken tussendoor. "Vroeger" zou je denken aan contactpuntjes etc maar daar is hier natuurlijk geen sprake van, een moderne managed motor zou heel regelmatig moeten lopen. Nogmaals, eerst eens naar de 1000km en dan verder kijken.
 
@Dirk: Zumo mount is door de dealer gemonteerd door gebruik te msken van het 'schroefgat' te gebruiken van de afdekplaat van het balhoofd van het stuur.
Ik heb het nu kunnen bekijken maar de afdekplaat zit vast met een simpel parkertje die zich vastzet in een dun metalen clipje. Daar valt weinig aan vast te maken.

Onder het afdekplaatje zit het stuur vast met stevige inbusbouten... Ik kan uit jouw foto helaas niet opmaken welke slimme truc je dealer gebruikt heeft.
 
klopt Dirk ...bij het afremmen of loslaten van het gashendel hoor je dat,
zonet nog eens goed op geluisterd tijdens een ritje...in T modus heeft hij dat ook en heb ik ook tot 1000km alleen in T modus gereden...zodra je in S modus mag kan je het verschil merken...snel naar die 1000 :]
 
Na 1 1/2 jaar zeer tevreden rijden op een Xmax 400, in Hilversum een Tmax DX besteld. Ben benieuwd. Zal m'n ervaringen op het forum delen.
 
Tijkie, ik ook een 1 1/1 gereden met xmax 400 waar ik overigens ook zeer tevreden over was en 30000 km met heb gedaan. Nu ook tmax dx waar ik ondertussen al 2400km met heb gedaan en die me ontzettend bevalt. De tmax is enorm veel beter van vering en baanligging en is natuurlijk ook rapper alhoewel ik vindt dat hij best nog wat meer pk's had mogen hebben
 
@Dirk6, was het boekje niet aanwezig in het Nederlands onder de buddy? Hier wel
Zeker, ik heb zondagochtend op de bank met een kop koffie het boekje aandachtig doorgenomen. Ik ben echter dol op digitale exemplaren van gebruiksaanwijzingen. Altijd terug te vinden op de pc maar in dit geval ook prettig om bij je te hebben tijdens een tocht. Je zal maar wegens een haperende SmartKey onderweg de nood-procedure moeten uitvoeren. Ik herhaal die stappen niet uit mijn hoofd. Dan is het prettig dat de handleiding ook op je mobieltje staat.
 
Heb antraciet/zwart besteld, komt waarschijnlijk augustus/september. Het schijnt zoals ik uit het forum heb begrepen een geweldig succes te zijn, deze nieuwe Tmax. Vandaar de lange levertijd.
Ben met name zeer benieuwd naar de wegligging, bij de Xmax zit de motor ahw in het achterwiel, vandaar de stugge vering. Alles went zeggen ze, maar het is idd wel stug hoor de Xmax vering. Heb er nu zo'n 15.000 km mee gereden in 1 1/2 jaar, best veel dus.
Zal tzt mijn ervaringen op het forum vermelden.
 
haha inderdaad wat anders als blauw.
Vandaag eens afwisselend gereden met de S en T stand, wat een verschil, wel lekker in de stad in dit geval Amsterdam is voor ons de T modus het beste, buiten de stad de S omdat je dan lekker snel ergens voorbij kan rijden.
 
Voor zover van toepassing heeft iemand zijn Max al gewassen?
Zo ja met wat vooor spul? en met spons? toch niet met schuursponsje
 
Welk potje of tubetje je moet pakken wordt net zo een discussie als over drogist artikelen of olie. In ieder geval moet je met matte lak oppassen dat je er geen glimplekken in poetst. Zelf gebruik ik vaak een oude nylonkous om vliegen zachtjes weg te wrijven. Zo deed ik het ook met mijn Triumph die matte lak had. Dat van die schuurspons was niet serieus neem ik aan. Voor de zekerheid, nooit met een schuurspons op je lak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan