Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
net ff snel opgemeten en uitgerekend. originele radiateur is 2,5cm dik. Dit zou ik uit kunnen voeren in 3cm dik. enkel het binnenwerk kost mij dan al om en nabij de €100. vervolgens moet dit dan ook nog gelast worden. zal ongeveer een uurtje of 2 a 3 laswerk inzitten zo te zien, kost toch nog aardig wat dus. Per 5 stuks fabricage binnenwerk gaat de kostprijs met bijna de helft naar beneden dus dan kan t interessant zijn. ik weet echter niet of je in verband met het dikkere blok geen problemen krijgt met je koelfin enz. als mij radiateurtje niet lek is, ga ik vamavond ff kijken of je met een dikker blok uit zou komen. koelcapaciteit zal rond de 10% hoger liggen denk ik met een 3 cm dik blok, ervanuitgaande dat de fin en pijpafstand hetzelfde is.

In koper zou je eventueel nog meer koeling hebben, mja is ook weer een stuk duurder. en aangezien je dan de alu reservoirs op het koper blok moet solderen is het ook niet echt de beste optie.
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig jongens
Brakelight pro is aan rico verkocht


Heeft iemandt toevallig en gas handle nog liggen die ze willen verkopen aan mij?
Die van mij is aardig fucked zag ik :-(
Hoef geen grip omheen maar gaat om het plastic handle deel
Komt zo ie zo rental grip op
Hoor het graag
 
de OEM undertail (het zwart kunsstof binnenwerk) heeft een verschillend partnummer voor de SP1 en 2 (80100-MCF-000 en -D30) en zien er op de fiche ook anders uit.

Maar zijn ze onderling uitwisselbaar?



full


full
 
jammerrrrrrrrrrrrrrr (want er was eerder een post dat er een SP1 voor onderdelen uit elkaar gaat...




Ondertussen blijf ik mij toch een beetje verbazen over de vorige eigenaar.
Ik kijk ff hoe de V cowl eraf gaat (om straks bij de bougie voor te komen, hangt dit los
:X

full


Vermoed dat dit het grootlicht relais is en die moet toch ergens (binnen het kuipwerk) aanhaken lijkt mij zo :+


en ja het is koud en nat buiten, dan ziet zo'n voorpoot er niet uit... _O-
 
Laatst bewerkt:
jammerrrrrrrrrrrrrrr (want er was eerder een post dat er een SP1 voor onderdelen uit elkaar gaat...

Ondertussen blijf ik mij toch een beetje verbazen over de vorige eigenaar.
Ik kijk ff hoe de V cowl eraf gaat (om straks bij de bougie voor te komen, hangt dit los
:X

[afbeelding]

Vermoed dat dit het grootlicht relais is en die moet toch ergens (binnen het kuipwerk) aanhaken lijkt mij zo :+


en ja het is koud en nat buiten, dan ziet zo'n voorpoot er niet uit... _O-
Klopt, maar daar zat ook een verzaagde undertail op...

Dat hangt daar idd lekker zeg... :X
 
net ff snel opgemeten en uitgerekend. originele radiateur is 2,5cm dik. Dit zou ik uit kunnen voeren in 3cm dik. enkel het binnenwerk kost mij dan al om en nabij de €100. vervolgens moet dit dan ook nog gelast worden. zal ongeveer een uurtje of 2 a 3 laswerk inzitten zo te zien, kost toch nog aardig wat dus. Per 5 stuks fabricage binnenwerk gaat de kostprijs met bijna de helft naar beneden dus dan kan t interessant zijn. ik weet echter niet of je in verband met het dikkere blok geen problemen krijgt met je koelfin enz. als mij radiateurtje niet lek is, ga ik vamavond ff kijken of je met een dikker blok uit zou komen. koelcapaciteit zal rond de 10% hoger liggen denk ik met een 3 cm dik blok, ervanuitgaande dat de fin en pijpafstand hetzelfde is.

In koper zou je eventueel nog meer koeling hebben, mja is ook weer een stuk duurder. en aangezien je dan de alu reservoirs op het koper blok moet solderen is het ook niet echt de beste optie.

In Haarlem is er een die de gehele radiator namaakt, maar dan van koper.
 
jammerrrrrrrrrrrrrrr (want er was eerder een post dat er een SP1 voor onderdelen uit elkaar gaat...




Ondertussen blijf ik mij toch een beetje verbazen over de vorige eigenaar.
Ik kijk ff hoe de V cowl eraf gaat (om straks bij de bougie voor te komen, hangt dit los
:X

[afbeelding]

Vermoed dat dit het grootlicht relais is en die moet toch ergens (binnen het kuipwerk) aanhaken lijkt mij zo :+


en ja het is koud en nat buiten, dan ziet zo'n voorpoot er niet uit... _O-

Klopt, zit op de innercowl geschoven.
 
Wat zou een beetje een normale prijs zijn voor een oem zadel om aan te bieden? Zat zelf aan €40,- incl verzenden te denken... Zie ze voor meer te koop staan op het net, maar je weet hoe dat gaat met marktplaats en de biedingen die gedaan worden...
 
Laatst bewerkt:
jammerrrrrrrrrrrrrrr (want er was eerder een post dat er een SP1 voor onderdelen uit elkaar gaat...




Ondertussen blijf ik mij toch een beetje verbazen over de vorige eigenaar.
Ik kijk ff hoe de V cowl eraf gaat (om straks bij de bougie voor te komen, hangt dit los
:X

[afbeelding]

Vermoed dat dit het grootlicht relais is en die moet toch ergens (binnen het kuipwerk) aanhaken lijkt mij zo :+


en ja het is koud en nat buiten, dan ziet zo'n voorpoot er niet uit... _O-

Heeft die SP1 nog de originele undertail dan?
ik dacht dat daar een custom undertail op zat, je bedoelt die zwarte met gouden wielen toch?
 
zoals Robin S. al zong"

"there's got to be........ a better way.."


Na heel veel inzet van chemie (aceton, wd40 noem maar op) en fysieke inspanning (boormachine met caramelschijf) is het meeste er af

maar die laatse s(t)icker restjes (ze liggen er op)
full

willen echt niet. En ik ook niet meer.
Heb geen "vaste" slijpmachine om ze los tegen aan te duwen

Nieuwe stickers branden er denk ik ook zo weer door (deze pijpen worden echt heet...).
dus wie heeft een oplossing? Iemand toegang tot bijv glasparelen (als dit het antwoord is)? Heb overdag de tijd (en een leasebak) dus als iemand -tegen vergoeding- kan helpen deze pijpen weer strak te krijgen....
 
Radiateurtje was gelukkig niet lek :) dus dat scheelt weer
iemand trouwens nog belang bij een rode ermax undertail?
 
Come on guys seriously 😂😂😂🤣🤣🤣
Just got my hotbody as i want it
And the ermax is a bit umm (barffff)
 
zoals Robin S. al zong"

"there's got to be........ a better way.."


Na heel veel inzet van chemie (aceton, wd40 noem maar op) en fysieke inspanning (boormachine met caramelschijf) is het meeste er af

maar die laatse s(t)icker restjes (ze liggen er op)
[afbeelding]
willen echt niet. En ik ook niet meer.
Heb geen "vaste" slijpmachine om ze los tegen aan te duwen

Nieuwe stickers branden er denk ik ook zo weer door (deze pijpen worden echt heet...).
dus wie heeft een oplossing? Iemand toegang tot bijv glasparelen (als dit het antwoord is)? Heb overdag de tijd (en een leasebak) dus als iemand -tegen vergoeding- kan helpen deze pijpen weer strak te krijgen....


Dempers heet laten worden door met de verf föhn er op te gaan of gewoon motor laten draaien! Als ze heet zijn met een stuk hard plastic zoals een plastic ijskrabber steek je het er dan af. Let wel op niet te lang met de krabber er op dan smelt ie. Probeer zo veel mogelijk met de structuur van het geborstelde materiaal mee te steken om krasjes te voorkomen.
 
Dat kan ik nog proberen, ijskrabber toch dit jaar niet meer nodig...

Ff wachten tot het niet regent (vrijdag....)

Cheers!
 
zoals Robin S. al zong"

"there's got to be........ a better way.."


Na heel veel inzet van chemie (aceton, wd40 noem maar op) en fysieke inspanning (boormachine met caramelschijf) is het meeste er af

maar die laatse s(t)icker restjes (ze liggen er op)
[afbeelding]
willen echt niet. En ik ook niet meer.
Heb geen "vaste" slijpmachine om ze los tegen aan te duwen

Nieuwe stickers branden er denk ik ook zo weer door (deze pijpen worden echt heet...).
dus wie heeft een oplossing? Iemand toegang tot bijv glasparelen (als dit het antwoord is)? Heb overdag de tijd (en een leasebak) dus als iemand -tegen vergoeding- kan helpen deze pijpen weer strak te krijgen....

verf afbijt van Alabastine doet wonderen :Y
 
Probeer eerst ff de verfafbrander/krabber

Ultra alabastine 20 euro de liter (heb maar een paar likkies nodig toch?) kan altijd nog.
Je bent Hollander of niet, toch? :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan