Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar woon je? (heb ook een leasebak, maar beter side-by-side...)
Woon zelf IJsselstein
 
Spijkenisse woon ik, is wel een stukkie kachelen. Weet ff de meeting datum niet, maar als ik die dag kan, dan kom ik ook buurten....
 
Laatst bewerkt:
Top1 ik neem wel contact met je op als ik die kant op moet/ga.

Meeting datum? heb ik wat gemist?
 
Ik heb de Brembo RCS16 koppelingspomp met staalomvlochten leiding met de originele cilinder, koppelt al een stuk soepeler als met de originele koppelingspomp. Ben wel benieuwd of het nog lichter kan met de Oberon cilinder...

Uiteraard ben je welkom om het eens te testen :)

Gaat zeker nog lichter Chris.
 
Zoals jullie kunnen zien heb ik wat tita in mijn linker pols.
al zal het met de tijd beter worden, ik heb nu nog niet de volledige kracht terug en zijn de spieren/peze wat gevoelig...

Nou is de koppeling niet echt loeizwaar (Guzzi LeMans anyone?), maar ik kan denk ik 2 kanten op (nee de Durbahn cable clutch is met 618 euro geen optie)

OEM master/hendel met een Oberon salve (de diamet is dan 38mm ipv 35)
Een Brembo/Galespeed master/hendel met de oem slave


Wie heeft dit? (Bassie?) en is er dan echt (veel) minder kracht nodig?
Mag ik een keer komen voelen? :-)

Quickshifter kan ook, maar dat neemt (voor mij) een beetje de fun weg van een schakelfiets (had ik net zo goed een VFR1200 DCT kunnen kopen; geen verkeerde fiets trouwes)

Koppeling ben je eigenlijk alleen nodig met terugschakelen (alhoewel dat ook maar een optie is)
Opschakelen kan prima zonder koppeling op de SP, een quickshifter maakt het alleen nog net even dat ene stukje makkelijker :)
 
Je zou Andre van SO-Products (Bornerbroek) eens kunnen bellen/mailen.

André rules *O*
Ik woon redelijk dichtbij hem en heb toen mijn sp laten afstellen met de standaard vering er onder en het was een totaal andere motor dan voorheen
stond totaal verkeerd afgesteld, dat zag hij al toen ik bij hem het erf op reed (woont echt heel mooi buitenaf op een boerderijtje, beetje lastig te vinden als je niet bekend bent....)


Ik.

maar echt happy ben ik niet.

Ik ook niet, zelfde verhaal toen ik de uitlaat van mijn VFR er onder had laten zetten :/

uitlaat: dikke plus!!! *O*
vering: dikke min!!! -O-
 
Is geen "koffer"rek pur sang, eerder bagagerol/tas.
Maar ik heb al eerder koffer(s) op een motor gefrobelt.. :-)

Heb nog een set zadeltassen, dus alles is nog open.
Zal het rek wel icm het passagierszitje gaan gebruiken, een mooi "podium".

Tarik vertelde mij dat ie er met 25kg achterop Europa door gereden is, ook 200+km/u....
Dutchy, als er een serieuze tas achterop komt kun je (bijv.) het achterzitje eronder doen. Het kapje gaat anders beschadigen.
 
Zoals jullie kunnen zien heb ik wat tita in mijn linker pols.
al zal het met de tijd beter worden, ik heb nu nog niet de volledige kracht terug en zijn de spieren/peze wat gevoelig...

Nou is de koppeling niet echt loeizwaar (Guzzi LeMans anyone?), maar ik kan denk ik 2 kanten op (nee de Durbahn cable clutch is met 618 euro geen optie)

OEM master/hendel met een Oberon salve (de diamet is dan 38mm ipv 35)
Een Brembo/Galespeed master/hendel met de oem slave


Wie heeft dit? (Bassie?) en is er dan echt (veel) minder kracht nodig?
Mag ik een keer komen voelen? :-)

Quickshifter kan ook, maar dat neemt (voor mij) een beetje de fun weg van een schakelfiets (had ik net zo goed een VFR1200 DCT kunnen kopen; geen verkeerde fiets trouwes)

Ik bedien de koppeling van mij met 2 vingers,rcs en Oberon
 
Heb vanmorgen vroeg(rond 06.15 uur) een SP gespot op de N65 vanaf Den Bosch naar tilburg
Toevallig iemand van hier????
Was een genot om naar te luisteren :t :t :t
 
Rsc16, had eerst een nissen radiale pomp, toen de rcs en toen de Oberon. Radiale pomp maakt veel verschil en de Oberon net dat beetje extra.
 
Zo, lekker rustig hier zeg.

Morgen de motor weer ophalen.
Kleppen laten stellen, nieuwe remvloeistof er in, nieuwe achterste uitlaatpakking laten monteren en nog wat klein spul laten doen.

Eindelijk weer een stukje rijden *O*
 
Beter *O* Was het kleppen stellen nodig, of was ie er volgens de onderhoudsintervallen aan toe?
Deze week ook lekker een paar dagen woon-werk ermee gereden, echt weer een feest geweest :]

Verwacht dat ie van mij morgen of overmorgen opgehaald wordt voor de vering, ben benieuwd hoe lang die dan pleite is. Scheelt dat het de komende dagen minder weer is...
 
Laatst bewerkt:
Man man man wat heb ik lopen schelden op dat ding vandaag. Ik ben zo'n beetje de hele dag bezig geweest om de achterbrug te demonteren. Hij is er nog steeds niet vanaf, echt bizar. Die achterbrug bout (die lange door het frame) komt gewoon niet los. Er zit minimaal 800 liter kruipolie tussen, krijg het gewoon niet voor elkaar.. Hebben jullie toevallig nog een goeie tip?
 
Heb ik ook gehad, staan rammen als een malle op die as, zowel links als rechts. Op het moment dat we op wilden geven, kwam hij ineens los.

Maar de draad in het frame voor de moer van de achterbrug as moest voor een gedeelte opnieuw getapt worden. Door al het gedraai in de draad doordat ie er niet volledig uit kwam zetten, daar had mijn monteur weer speciaal tap-gereedschap voor gezien de grootte. Daar moet je dus wel voorzichtig mee zijn, anders kan je de nieuwe as er niet meer in vastdraaien. Dacht ook echt dat ik gek werd die dag, zag het echt ff niet meer zitten...
 
Laatst bewerkt:
Man man man wat heb ik lopen schelden op dat ding vandaag. Ik ben zo'n beetje de hele dag bezig geweest om de achterbrug te demonteren. Hij is er nog steeds niet vanaf, echt bizar. Die achterbrug bout (die lange door het frame) komt gewoon niet los. Er zit minimaal 800 liter kruipolie tussen, krijg het gewoon niet voor elkaar.. Hebben jullie toevallig nog een goeie tip?


laten doen? :+
 
Man man man wat heb ik lopen schelden op dat ding vandaag. Ik ben zo'n beetje de hele dag bezig geweest om de achterbrug te demonteren. Hij is er nog steeds niet vanaf, echt bizar. Die achterbrug bout (die lange door het frame) komt gewoon niet los. Er zit minimaal 800 liter kruipolie tussen, krijg het gewoon niet voor elkaar.. Hebben jullie toevallig nog een goeie tip?

Die zit vast in je blok, heb je een brander, blok vanaf de achterkant verwarmen waar de bout doorheen gaat.
 
Ja, een aantal kleppen moesten echt gesteld worden. Uitlaatkleppen achterste cilinder stonden nog goed.

Het weer vanmorgen in Tilburg was knudde, maar de grijns op m'n bakkes van het stukje rijden stond er een uur later nog op
 
Heren van het goede leven,

ik heb vandaag niet z'n leuke ontdekking gedaan.

Lekkage van mijn benzine tank. Op een wel bekende plek voor de VTR. Nou is het niet zo dat het er met bakken uit komt, het zweet een beetje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het repareren van z'n euvel?
 
Heren van het goede leven,

ik heb vandaag niet z'n leuke ontdekking gedaan.

Lekkage van mijn benzine tank. Op een wel bekende plek voor de VTR. Nou is het niet zo dat het er met bakken uit komt, het zweet een beetje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het repareren van z'n euvel?

Jup ik!
Optie 1
Je kunt hem tiglassen of eigelijk beter gezegd hard solderen aangezien de bevestiging ook hard gesoldeerd zit! Vervolgens is het aan te raden hem te reinigen en vervolgens coaten van de binnenzijde tegen roest enz. (gruwel veel werk en blijft vaak iets zweten dus coaten is nodig en je dient de onderzijde opnieuw te voorzien van lak.)

Optie 2
Makkelijkste en ik denk net zo'n goede oplossing. Binnenkant reinigen en vervolgens coaten.
(dit doen veel mensen kwam ik na navraag via diverse vtr forums/Facebook pagina's achter)

Ik heb toen redelijk wat onderzoek gedaan naar middelen hier voor en ik kwam tot de conclusie dat dit 1 van de beste moet zijn. En heb zowel de reiniger als de coating hiervan gebruikt.


http://www.tankcure.nl
 
Laatst bewerkt:
Zweten? Waar dan? Fototje?



Ik heb vandaag de voorkant "af" gemaakt met wat pro-bolt..

full



full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan