Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg net de verlenging van mijn verzekering binnen; heb de verzekerde waarde maar ff met 50% opgeschroefd... :-)
 
heren die nog willen inschrijven voor assen......nog maar 5 dagen vroegboekkorting !!!
en....het is bijna vol......


is er al meer bekend over de overnachting hoe wat hoeveel bier etc ;) ?
 
IMAG6912.thumb.jpg.91a1f4a9fdfadb0e67a510633219f840.jpg





Zo, die staat weer "normaal"
IMAG6919.thumb.jpg.0d3869734d5d3bb09f68a6f0508e44aa.jpg









En kon het toch niet laten...

P4220270.thumb.jpg.a345943be68699052b724917bc679ee3.jpg



P4220267.thumb.jpg.59f3485fc36295d4a80ae2e870136ec3.jpg







Aaaaaaahhh......... lente!!!

P4220278.thumb.jpg.8fb9b848a09a05554f0b4414745c2205.jpg
 
zat een OEM op, maar icm in hoogste verstelbare Ohlins en een 190/55 (ipv /50), sond ie te schuin.
 
Oh ok, van welk type heb je 'm er nu onder zitten? Of is ie gewoon verlengd?

Verlengt, je ziet de las zitten.
Als ie maar niet afbreekt. :/

In Oostenrijk zaten mijn zwager en ik aan een bakkie , komt er een jochie van een jaar of 12 naar ons te , brabbelde in paniek wat over de motorfietsen, bleek de SP al zo'n 3 centimeter in het asfalt gezakt te zijn.
Net op tijd *O*
 
En kon het toch niet laten, ga je die oem zelf bewaren?? Als ze op een sp1 ook passen,die van mij Is kapot als je er vanaf wil stuur maar een e-mailtje
 
Verlengt, je ziet de las zitten.
Als ie maar niet afbreekt. :/

In Oostenrijk zaten mijn zwager en ik aan een bakkie , komt er een jochie van een jaar of 12 naar ons te , brabbelde in paniek wat over de motorfietsen, bleek de SP al zo'n 3 centimeter in het asfalt gezakt te zijn.
Net op tijd *O*
Zo dan :o Sta je toch ff appelig te kijken als je bike out of the blue ff plat op het asfalt ligt, heeft dat mannetje goed gedaan :} *O*
 
Zat even een servicemanual uit de OP door te bladeren, omdat ik oude bouten ga vervangen door nieuwe titanium bouten. Aangezien deze een stuk sterker zijn dan origineel en ik mijn draad niet aan gort wil draaien, wil ik ze allemaal op moment vastzetten. Maar heb een vraagje, kwam dit lijstje tegen vwb de momenten. Klopt het dat ik deze aan moet houden voor alle bouten van die maat, waar de bouten ook zitten (voorvork, demper bevestiging e.d)?
full


Edit: Heb een momentsleutel, maar moet nog ontdekken hoe dat werkt. Ook daar zal ik ff hulp bij nodig hebben, maar dat gaat wel goed komen...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat lijstje wel klopt, maar zou toch kijken wat ze opgeven voor de specifieke bouten en moeren.
In elk hoofdstuk staan de aanhaalmomenten van de betreffende bevestigingen.
 
als goed is staat in wphb ook per onderdeel wat demomenten zijn. zal vanmiddag ff kijken voorje.

momentsleutel is niet zo spannend...
meestal achterkant de lock er af, in stellen op moment, lock er op klaar.
 
als goed is staat in wphb ook per onderdeel wat demomenten zijn. zal vanmiddag ff kijken voorje.

momentsleutel is niet zo spannend...
meestal achterkant de lock er af, in stellen op moment, lock er op klaar.
Bedankt Peter. Gaat voornamelijk om de bouten van de voorvork (as-borging en "stelpotje" (?)) rem-schakelset.

Als ik het goed gelezen heb, zouden de volgende delen de volgende aanhaalmomenten hebben...

Remschijven op 15nm
Tandwiel achter op 34nm
Remklauwadapter op 39nm
 
Laatst bewerkt:
als goed is staat in wphb ook per onderdeel wat demomenten zijn. zal vanmiddag ff kijken voorje.

momentsleutel is niet zo spannend...
meestal achterkant de lock er af, in stellen op moment, lock er op klaar.

Vergeet niet als je klaar bent de momentsleutel ontspannen op te bergen. Anders gaat je veer afwijken.
 
Bedankt Peter. Gaat voornamelijk om de bouten van de voorvork (as-borging en "stelpotje" (?)) rem-schakelset.

Als ik het goed gelezen heb, zouden de volgende delen de volgende aanhaalmomenten hebben...

Remschijven op 15nm
Tandwiel achter op 34nm
Remklauwadapter op 39nm

18057769_1366367056760553_8438390446475823373_n.jpg


voetstepjes staan niet apart aangegeven...dus standaard vastzetten zoals in begin van wphb staat.
voorvork compressiepotje ook...staat ook niet apart aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan