Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine tip. Niet domweg doordraaien als de momentsleutel niet klikt, gebeurd in sommmige gevallen dat er weinig "wrijving" is en klikt de momentsleutel niet! Maar draai je dus wel de bout of schroefdraad kapot.


Bedankt Peter. Gaat voornamelijk om de bouten van de voorvork (as-borging en "stelpotje" (?)) rem-schakelset.

Als ik het goed gelezen heb, zouden de volgende delen de volgende aanhaalmomenten hebben...

Remschijven op 15nm
Tandwiel achter op 34nm
Remklauwadapter op 39nm
 
Ok, thanx voor de tip. Heb een nieuwe momentsleutel liggen, maar zal het in de gaten houden.

Peter, bedankt voor de afbeelding :t
 
Ik kan je niet helpen Wes, ben net van mijn set wielen af.

Mijn voorband is lichtjes gecupt, dus een setje MPP3 van een mf-er over kunnen nemen, van de week even ophalen. *O*
 
nog een tip, met opruimen je moment sleutel ook weer helemaal afwinden, laat je hem opgewonden een nacht liggen krijgt de veer in de momentsleutel een andere spanning en wijkt je momentsleutel daarna van moment af. :)
 
Vandaag ff in Eibergen voor een maat naar die zwart/grijs/rode SP2 wezen kijken. Ziet er netjes uit maar een witte is toch echt mooier
 
Meteen even op zo'n dikke KTM wezen rijden Jos . . .

Nee waren helaas al volgeboekt, vorig jaar zo'n testdag in Cuijk meegedaan, wat een geweld zo'n 1290💪

Zat er nog aan te denken om jou ff je oude sp te laten zien, maar t was al laat en moest nog anderhalf uur terug rijden
 
Jij mag vinden wat je wilt, geen probleem.
Kijk ff wat motorparts-online er voor eentje moet hebben
 
Zat even een servicemanual uit de OP door te bladeren, omdat ik oude bouten ga vervangen door nieuwe titanium bouten. Aangezien deze een stuk sterker zijn dan origineel en ik mijn draad niet aan gort wil draaien, wil ik ze allemaal op moment vastzetten. Maar heb een vraagje, kwam dit lijstje tegen vwb de momenten. Klopt het dat ik deze aan moet houden voor alle bouten van die maat, waar de bouten ook zitten (voorvork, demper bevestiging e.d)?
[afbeelding]

Edit: Heb een momentsleutel, maar moet nog ontdekken hoe dat werkt. Ook daar zal ik ff hulp bij nodig hebben, maar dat gaat wel goed komen...

Ik denk dat het ook wel de moeite is om uit te zoeken of je titanium zomaar op dezelfde manier als staal kan vastzetten.. -O- Het rekt niet (minder?) dus je zal allicht op sommige plekken loctite moeten gebruiken..
 
Zat er iig aan te denken om de bouten van de remschijven en tandwiel achter met loctite vast te zetten. Begreep dat er meerdere soorten zijn, welke kan ik daarvoor het beste gebruiken, de 243?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat 243 wel volstaat voor remschijven. Kettingwiel achter zal je toch wel met zelfborgende moeren vastzetten? (of draai je bouten in het wiel?)
 
Dan is 243 wel afdoende denk ik.

Als je het niet vertrouwt 270
Als je het echt niet vertrouwt 2701 _O-
 
Zat er iig aan te denken om de bouten van de remschijven en tandwiel achter met loctite vast te zetten. Begreep dat er meerdere soorten zijn, welke kan ik daarvoor het beste gebruiken, de 243?


De boutjes van de remschijven zitten af fabriek met locktite oid geborgd,
het is waarschijnlijk verstandig om er voorzichtig een tapje doorheen te halen om eventueele resten van het borgmiddel te verwijderen.
Maar dat moet jij of je monteur zelf inschatten als je de oude boutjes eruit hebt.
 
De boutjes van de remschijven zitten af fabriek met locktite oid geborgd,
het is waarschijnlijk verstandig om er voorzichtig een tapje doorheen te halen om eventueele resten van het borgmiddel te verwijderen.
Maar dat moet jij of je monteur zelf inschatten als je de oude boutjes eruit hebt.
+++ :^

aanvulling:
Mochten de schroeven vast zitten, ff de fohn er op zetten. Beetje jammer als je straks moet gaan zitten uitboren :+

Wel een verffohn, niet die van je vrouwtje :+
 
243 is middel sterkte, heb dat bij mij ook gebruikt (van een ander merk).
Dan is 243 wel afdoende denk ik.

Als je het niet vertrouwt 270
Als je het echt niet vertrouwt 2701 _O-
Thanx, ga ik daar ff achteraan :t

De boutjes van de remschijven zitten af fabriek met locktite oid geborgd,
het is waarschijnlijk verstandig om er voorzichtig een tapje doorheen te halen om eventueele resten van het borgmiddel te verwijderen.
Maar dat moet jij of je monteur zelf inschatten als je de oude boutjes eruit hebt.

+++ :^

aanvulling:
Mochten de schroeven vast zitten, ff de fohn er op zetten. Beetje jammer als je straks moet gaan zitten uitboren :+

Wel een verffohn, niet die van je vrouwtje :+
Volgens mij waren de boutgaten wel schoon toen ik mijn remschijven er op schroefde. Ga het eens even allemaal na, nogmaals thanx...
 
Laatst bewerkt:
snap ik nou niks van, hoeveel moeite is het om ze ff schoon te maken (of te houden)

"where is the love?" :+
Snap ik ook niks van, net als gasten die hun dempers te koop aanbieden en foto's maken terwijl ze rechtstreeks op de tegels liggen.

Maar met zo'n advertentie zou ik wel langsgaan om de dempers te bekijken ipv ze op te laten sturen. Ze zien er op het 1e gezicht netjes uit, maar zitten er evt nog beschadigingen onder de vuiligheid...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan