Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag ook nog even een ritje gedaan, was weer lekker :]

Daarna even gewassen, in de was gezet en wat titanium boutjes achter bij het tandwiel en de remschijf gefixt. Nu alleen de boutjes van de remschijven voor nog vervangen :)
Verder had madame een tijdje terug ook nog wat stickers gemaakt, die heb ik ook gelijk maar even op de achterbrug geplakt. Nog ff kijken of ze daar op blijven, en zo ja, of dat ze dan evt nog wat verschoven moeten worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou gaan voor een nieuwe ketting ? ? ? ?
 
Ketting is volgend jaar aan de beurt :Y Die 1000-2000 km die ik er dit jaar mee rijd, moet ie nog maar ff volhouden. Ga dan ook ff kijken wat voor vertanding er nu op zit en of dat evt ook gewijzigd moet worden.
 
Ketting is volgend jaar aan de beurt :Y Die 1000-2000 km die ik er dit jaar mee rijd, moet ie nog maar ff volhouden. Ga dan ook ff kijken wat voor vertanding er nu op zit en of dat evt ook gewijzigd moet worden.
Tja, bij mij was de ketting en vering het belangrijkst O-) .
Ik heb ooit een KAWA 900 gezien waar de ketting van was gebroken . . dat wil je niet meemaken :N .
Als ik zo naar de stand van je achterwiel kijk dan kan deze niet verder naar achteren . . hij staat al iets te ver.
Maar goed het is jouw motor en het zijn jouw centen . . .

Succes en veel plezier ermee, SP1 of SP2 altijd een genot om op te rijden :] .
 
Tja, bij mij was de ketting en vering het belangrijkst O-) .Ik zou de gok NOOIT nemen.
Ik heb ooit een KAWA 900 gezien waar de ketting van was gebroken . . dat wil je niet meemaken :N .
Als ik zo naar de stand van je achterwiel kijk dan kan deze niet verder naar achteren . . hij staat al iets te ver.
Maar goed het is jouw motor en het zijn jouw centen . . .

Succes en veel plezier ermee, SP1 of SP2 altijd een genot om op te rijden :] .
 
Als ik het goed zie zit er een 43 tandwiel op. Dan is de ketting waarschijnlijk langer dan standaard en zeggen de streepjes op de brug niet zoveel. Speling van de ketting op het tandwiel en zijdelings ff voelen zou dan wellicht meer duidelijkheid moeten geven.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed zie zit er een 43 tandwiel op. Dan is de ketting waarschijnlijk langer dan standaard en zeggen de streepjes op de brug niet zoveel. Speling van de ketting op het tandwiel en zijdelings ff voelen zou dan wellicht meer duidelijkheid moeten geven.

Als ik het goed zie, zie ik toch wel wat vervorming aan de tanden.
En er zit ook een SP2 achterbrug in dat zal misschien ook een vertekend beeld geven.
 
ello ello
weet iemandt toevallig welke maat remleidingen ik moet hebben voor radial setup?
will graag 2 naar 2 dus 2 leidingen.
onderaan dus haaks banjo fitting, en boven is dat dus ook nodig?
heb geen voor bok dus kan het niet zo lekker op meten.
hoor het graag als iemandt het toevallig weet
 
Vraag het de verkoper van de pomp, want dat kan misschien per merk/uitvoering anders zijn.


Bij mijn Galespeed koppelingspomp heb ik de OEM hergebruikt; die zie je toch niet en de druk die gebruikt wordt is zeer laag (in vergelijking met remleidingen).


Is je vering al gedaan?
Helm/kleding #1,
vering #2,
banden #3,
the rest can wait..... :-)
 
ello ello
weet iemandt toevallig welke maat remleidingen ik moet hebben voor radial setup?
will graag 2 naar 2 dus 2 leidingen.
onderaan dus haaks banjo fitting, en boven is dat dus ook nodig?
heb geen voor bok dus kan het niet zo lekker op meten.
hoor het graag als iemandt het toevallig weet

Bovenkant hangt af van je pomp natuurlijk. Bij mijn radiale pomp zit een rechte koppeling, op de radiale klauwen net-niet-helemaal haakse: een graad of 75 schat ik (ik kan m'n geo-driehoek niet meer vinden)
 
Vraag het de verkoper van de pomp, want dat kan misschien per merk/uitvoering anders zijn.


Bij mijn Galespeed koppelingspomp heb ik de OEM hergebruikt; die zie je toch niet en de druk die gebruikt wordt is zeer laag (in vergelijking met remleidingen).


Is je vering al gedaan?
Helm/kleding #1,
vering #2,
banden #3,
the rest can wait..... :-)

Volgorde klopt wel voor de SP1. Voor de SP2 zou ik 2 en 3 omdraaien.

Maar..., ik moet wel zeggen dat de radiale rempomp/radiale klauwen de beste upgrade is die ik op de SP2 heb geschroefd.
 
Goede middag allen :W

Vandaag tussen neus en lippen door de laatste boutjes vervangen door titanium exemplaren :)

full


Had nog wat boutjes over, dus heb ik de boutjes van de kph en wat oude meukboutjes van de kettingbeschermer ook maar vervangen. Nu alleen de kuipboutenset nog, maar dat komt nog wel :)
 
vandaag eindelijk weer eens met de SP gereden.
ik zag helaas bij thuiskomst dat de voorvork keerring aan 1 kant begint te lekken.
weer iets te doen binnenkort....
ik moet zeggen de dat Motul olie inderdaad perfect werkt. schakelt echt weer supersoepel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan