Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk idd dat het in de weekenden zal worden. Ik denk dat we als er een mooi weekend lijkt aan te komen gewoon een datum moeten prikken en dan kijken wie er komt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Aan de andere kant als je met een mannetje of 7 bent is het natuurlijk al geslaagd.

Met fotoshoot bedoel ik gewoon ergens onderweg op een mooi stekkie wat foto's maken van de motoren. verder niks, maar een mooi rijtje SP1's is wel een leuk foto onderwerp dacht ik zo.

Zoiets zal het wel gaan worden waarschijnlijk.
Dacht dat je met camerahoeken, telelenzen etc aan de slag ging _O-
Maar een rijtje SP'S is ook goed.
 
Nog even een notitie erbij, ik heb 2 jaar (sinds ik mn sp gekocht heb) met castrol RS rond gereden zonder problemen. Net als een aantal anderen hier. Eigenlijk is Aaron volgens mij de enige die er problemen mee had of niet?

Nope, ik ook. Ik kreeg na een oliebeurt met Castrol RS last van een slippende koppeling. Geintje heeft me ongeveer 200 euro gekost. *O*
 
large.IMG_9645.JPG.1ab1c82f6a959bd13727bbde65442111.JPG

RIP Joey Dunlop
Herdenkingssteen op de plek waar jij om het leven kwam (Tallinn, Estland)

5 dagen later was ik bijna zelf aan de beurt en mijn VFR *was* aan de beurt....
Vandaar een klein "momento mori" op mijn SP...



IMAG6380.thumb.jpg.fa5fed0d565105cee65d8d3fb0075af0.jpg
 
Sp1 en Sp2 hebben andere maten remzuigers in de klauwen zitten.

De Sp2 heeft per klauw 2x 30mm en 2x 32mm.

Ik heb hier een jaar of twee geleden een revisieset voor de sp2 besteld. on2wheels_motorfietsonderdelen

[afbeelding]

Verdorie, je hebt gelijk. Ik heb zaterdag een setje binnen gekregen via een niet nader te noemen motorzaak. Deze zou volgens hun moeten passen, zij hadden dit echter weer van een zaak die ook zelf deze remmen reviseerde en beweerde dat SP1 en SP2 gelijk zijn. Dus vol goede moed maar besteld, net geprobeerd en inderdaad.

Past dus niet. -O-

Voor de volgende keer: SP1 is 32mm en 34mm, SP2 is 30mm en 32mm.

Morgen maar achter een nieuwe set aan bellen B|
 
@Dutchy, mooie gedachte. Het is niet altijd vanzelfsprekend.....

Kleurt goed bij de Honda decal. Kun je die zo bestellen of heb je die laten maken.
 
Verdorie, je hebt gelijk. Ik heb zaterdag een setje binnen gekregen via een niet nader te noemen motorzaak. Deze zou volgens hun moeten passen, zij hadden dit echter weer van een zaak die ook zelf deze remmen reviseerde en beweerde dat SP1 en SP2 gelijk zijn. Dus vol goede moed maar besteld, net geprobeerd en inderdaad.

Past dus niet. -O-

Voor de volgende keer: SP1 is 32mm en 34mm, SP2 is 30mm en 32mm.

Morgen maar achter een nieuwe set aan bellen B|

Aahh balen. Ja dat had ik je met 100% zekerheid kunnen bevestigen dat ze anders zijn.

Maar goed het is toch geen weer om te rijden.

Pas op dat je de zuigers niet bekrast bij het schoonmaken en let er goed op dat de boel helemaal droog is bij monteren. Vocht erin is funest voor je remvloeistof.

Bij mij zorgde het ervoor dat wat sponzige remmen weer keihard aanvoelden...!!
 
Aahh balen. Ja dat had ik je met 100% zekerheid kunnen bevestigen dat ze anders zijn.

Maar goed het is toch geen weer om te rijden.

Pas op dat je de zuigers niet bekrast bij het schoonmaken en let er goed op dat de boel helemaal droog is bij monteren. Vocht erin is funest voor je remvloeistof.

Bij mij zorgde het ervoor dat wat sponzige remmen weer keihard aanvoelden...!!

Ach ik kan er wel mee terug neem ik aan. En anders heb ik in ieder geval de 32mm rubbers alvast :+

Ik was eigenlijk van plan om de remmen eerst door te spoelen met "oude" (aangebroken flesje van twee jaar oud) remvloeistof om het systeem te spoelen, maar ik weet niet of dat een goed idee is... 100% droog is natuurlijk niet te garanderen aangezien de klauwen open liggen dus er zal altijd wat vochtige lucht inkomen...

De achterklauw is in ieder geval bijna klaar, en morgen verwacht ik m'n nieuwe remslangen. Ik verwacht wel goede remprestaties met nieuwe Nissin gesinterde blokken, staalomvlochten leidingen, nieuwe olie en gereviseerde klauwen :) Hopelijk zonder trillen B|
 
@Dutchy, mooie gedachte. Het is niet altijd vanzelfsprekend.....

Kleurt goed bij de Honda decal. Kun je die zo bestellen of heb je die laten maken.


via FB contact met een Duitser die decals kan maken. Heb de foto gestuurd en een simpele tekening. Gevraagd om dezelfde matt zilver als de HONDa decal.
 
Nog even een notitie erbij, ik heb 2 jaar (sinds ik mn sp gekocht heb) met castrol RS rond gereden zonder problemen. Net als een aantal anderen hier. Eigenlijk is Aaron volgens mij de enige die er problemen mee had of niet?

Te laat gelezen..... Nu al dure motul besteld ;( weg geld |(
 
Die gebruik ik ook, geen problemen mee.

Hahaha ja wrijf het er nog ff in joh _O-

Ik flikker er voortaan gewoon techno van de action in, als die motul op is! Daar heeft niemand hier slechte ervaringen mee toch? Voldoet zelfs aan de specificaties die in mijn boekje staan....
 
Laatst bewerkt:
Eeeeeeeeeen het olie onderwerp komt weer los! :+ :P


Je moet gewoon olie kopen met de juiste specificaties voor het type motorfiets dat je rijd en je niet gek laten maken door mensen die al wheely-end hun koppeling aan gort rijden.

Er zijn anderen die met de standaard koppeling een ton op de teller rijden.
 
Hahaha ja wrijf het er nog ff in joh _O-

Ik flikker er voortaan gewoon techno van de action in, als die motul op is! Daar heeft niemand hier slechte ervaringen mee toch? Voldoet zelfs aan de specificaties die in mijn boekje staan....


Dat kan goed gaan maar ook heel erg fout, er zitten geen dope's in een auto-motorolie om het slippen van de koppeling tegen te gaan.

het is de specificatie die ze JASO noemen, als die niet vermeld staat is de olie niet geschikt voor een natte koppeling.
 
Hahaha ja wrijf het er nog ff in joh _O-

Ik flikker er voortaan gewoon techno van de action in, als die motul op is! Daar heeft niemand hier slechte ervaringen mee toch? Voldoet zelfs aan de specificaties die in mijn boekje staan....


Onbedoeld hoor, ik reageer meestal gelijk als ik iets lees, soms kan ik maar beter eerst doorlezen.
 
Castrol alleen wel goedkoper :P maar vast goede olie!
:Y
Kan niet claimen dat ik ervaring met Castrol heb, maar wel (veel) met Motul.
Mijn vorige motor (VFR750) toen ik die kocht zat olie in, waarvan ik het merk niet meer weet (in elk geval geen Motul). De eerste wissel overgegaan naar Motul en hij schakelde veel beter/soepeler.
Er zullen vast merken zijn die net zo goed zijn, maar ik zweer bij Motul :)
 
Sommige mensen vragen (iets) meer van de koppeling dan unmmm andere die gewoon naar de supermarket gaan ermee🤔
Ik merkte niks van mijn slippende koppeling tijdens normaal gebruik...
Dus vol gas geven zonder wheelies ect ect
Was pas toen ik wheelies begon te doen in 1 en vooral 2 en 3
Dan merk je gewoon dat de stock koppingplaten (niet de nieuwste of course) (samen met castrol)
Echt niet meer 100% was en echt heel erg slipte
Milco merkte er ook niks van met zijn bike
Pas toen ik met zijn motor wheelies ging probereen (sorry milco🙈) viel het op
Castrol is vast heel goed maar motul werkt beter
Smoother schakelen
Beter voor (mijn) koppingplaten
Eerder zijn ding of course
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan