Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
telefoon zit op usb hub. die is aangesloten op stadslicht.......die ik niet heb,want die zijn vervangen voor oranje pinkers eej !
 
ok mannen...het komt steeds dichterbij dus vandaar even dit...en vul aan waar nodig.
vakantie komt er zo aan en voor we het weten....weten we niks of zijn op vakantie (en dan lees ik geen MF0

vuurbloed schreef op 25 februari 2017 @ 10:04:
kopieer en plak ff je naam in onderstaande lijst :
voor diegene die mee gaan op 23 -8-2017 naar assen om daar op het circuit te rijden en evt in de pitbox willen.
er is al 1 pitbox besteld en betaald, hier kunnen 6 man max in.
mochten we rond de 10 man uitkomen....stel ik voor 2 boxen te nemen en alle boxkosten te delen?.....
om het een beetje bij te kunnen houden ga ik dit niet in wa bijhouden maar alleen hier.

mc sp1 pitbox: ja
sz robert pitbox ja
vuurbloed pitbox: ja
hawkings alles ovb
wokkelz: pitbox : ja
jbt pitbox ja
JB1 pitbox: ja


volgens mij waren er 2 pitboxen toch?....
of ik heb niet goed terug kunnen vinden.......tel nu 6 man?.....voor 2 boxen?...das wel weinig voor 2 boxen.
 
Stadslicht gebruik je in principe nooit, je kunt wel zonder, maar ik zou dus niet aftakken(in de bedrading knippen) maar deze wel gebruiken dmv een stekkertje.

Overigens heb ik mijn Zumo gewoon met de bijgeleverde bedrading rechtstreeks op de accu, er zit al een zekering in de bedrading.(bij mij dan, Zumo 350)

Ik twijfel ook om 'm op de accu te monteren, ik kan de bedrading dan direct mooi onder de tank doortrekken ipv via het balhoofd.
 
Zojuist een pakketje binnengekomen *O*

full
 
Ik twijfel ook om 'm op de accu te monteren, ik kan de bedrading dan direct mooi onder de tank doortrekken ipv via het balhoofd.


Ik rij dan wel geen sp meer aangezien ik alleen nog maar snelle motoren wil rijden! Maar op mijn sp had ik hem toen onder de tank door en bij het achterlicht afgetapt doormiddel van de stekkertjes in de volgende afbeelding.

Dit heet een stroomdiefje (Scotch Block)
full



Het zit dan onder je zadel dus minimale invloed van vocht door regen/wassen. Toch doe ik de stekkertjes vol vaseline om eventuele corrosie te voorkomen.
 
Ik rij dan wel geen sp meer aangezien ik alleen nog maar snelle motoren wil rijden! Maar op mijn sp had ik hem toen onder de tank door en bij het achterlicht afgetapt doormiddel van de stekkertjes in de volgende afbeelding.

Dit heet een stroomdiefje (Scotch Block)
[afbeelding]


Het zit dan onder je zadel dus minimale invloed van vocht door regen/wassen. Toch doe ik de stekkertjes vol vaseline om eventuele corrosie te voorkomen.

Stroomdiefje heb ik slechte ervaringen mee sinds het brommertijdperk al. Daar heb ik al aardig wat kabels mee gesloopt _O-
 
Zijn er nog meer mensen met Nav op de SP? Waar trekken jullie de stroom vandaan? Ik zat te denken aan de koplamp
Ik had op mijn eerste SP een Optimate aansluiting voor het laden van mijn accu, zat weggewerkt onder het achterzitje/afdekklepje.
Daaraan vast had ik een usb kabeltje van optimate, deze kon ik los maken voor het laden en als ik weer ging rijden kon ik zo de usb eraan pluggen.
"Optimate Accessoires Verloopkabel"
Eerste keer wat werk maar dan geen omkijken meer en geen geknoei in de kabelboom.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik had op mijn eerste SP een Optimate aansluiting voor het laden van mijn accu, zat weggewerkt onder het achterzitje/afdekklepje.
Daaraan vast had ik een usb kabeltje van optimate, deze kon ik los maken voor het laden en als ik weer ging rijden kon ik zo de usb eraan pluggen.
"Optimate Accessoires Verloopkabel"
Eerste keer wat werk maar dan geen omkijken meer en geen geknoei in de kabelboom.
[afbeelding]

Ik heb een steun, daar zit een kabel aan met een plus en min draad, via USB laden is niet praktisch icm de TomTom
 
Ik heb een steun, daar zit een kabel aan met een plus en min draad, via USB laden is niet praktisch icm de TomTom
Het was een voorbeeld . . je kan er dus ook gewoon een + en - aansluiting van maken. Moet je wel een optimate aansluiting hebben.
Mijn advies . . altijd een aansluiting met zekering maken direct op de accu.
 
Ik heb een steun, daar zit een kabel aan met een plus en min draad, via USB laden is niet praktisch icm de TomTom

Ik heb mijne al werkend en ben te lui om nogmaals dingen te veranderen,
Maar als ik het overnieuw zou doen zou ik 1 stadslicht opofferen en die aansluiting gebruiken,
die is gezekerd (voor safe kun je er nog een van 3A of zo tussen zetten) en schakelt over het contact.
Dan ben je zeker dat als je de motor 4 weken niet gebruikt je nog prik hebt in de accu.

Ik verdacht eerst de montage van de Zumo van leegtrekken van de accu, maar na enig meetwerk kwam ik erachter dat het de dubbele USB plug is die teveel lekstroom trekt.
In een week was ik al een halve volt kwijt uit de accu.

Ter informatie heb ik hier nog een topic van mij waar je misschien wat mee kan.

Trekt de aansluiting van de Zumo de accu leeg?
 
Deze zijn van Durbahn, vallen compleet over de radiateur heen, als je nu stil staat of rustig rijdt kan er bij de radiateurs ook geen warmte van het motorblok komen.
Dit is het voor aan zicht, nog zonder vin aan de linker kant.

360.jpg
 
Deze zijn van Durbahn, vallen compleet over de radiateur heen, als je nu stil staat of rustig rijdt kan er bij de radiateurs ook geen warmte van het motorblok komen.
Dit is het voor aan zicht, nog zonder vin aan de linker kant.

[afbeelding]

gaaf. die van mij wordt eigenlijk niet echt warm zolang ik aan het toeren ben, maar bij stilstand of langzaam verkeer gaat de temperatuur omhoog en kan me niet voorstellen dat het met dit soort kappen veel uitmaakt maar het zal voor de race bedoeld zijn en dan is er genoeg rijwind.
 
Voordeel zou juist bij rustig rijden zijn dat de radiateur geen warmte van het blok erbij krijgt, alleen dus rijwind.
De vin links laat ik dan andersom draaien, zodat deze buitenlucht erdoorheen duwt, we gaan het zien of het werkt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan