Husaberg FE 650

Bennie98

MF'er
7 sep 2012
175
2
Ik ga binnenkort gaan kijken naar een FE650.
Maar het is er één van 2002 en ik heb al op enkele fora gezien dat het beter is om één na 2004 te kopen.
Wat is het verschil juist tussen voor 2004 en erna?

Is die van 2002 echt zo onbetrouwbaar? Kan je er iets aan veranderen om de betrouwbaarheid omhoog te krijgen?
Wat gaat er precies altijd stuk bij die voor 2004?

Waar moet ik op letten als ik er naar ga kijken en mee rijden?

alvast bedankt!
 
Ik ga binnenkort gaan kijken naar een FE650.
Maar het is er één van 2002 en ik heb al op enkele fora gezien dat het beter is om één na 2004 te kopen.
Wat is het verschil juist tussen voor 2004 en erna?

Is die van 2002 echt zo onbetrouwbaar? Kan je er iets aan veranderen om de betrouwbaarheid omhoog te krijgen?
Wat gaat er precies altijd stuk bij die voor 2004?

Waar moet ik op letten als ik er naar ga kijken en mee rijden?

alvast bedankt!

Lees mijn ervaring met een 2003 model:
Husaberg SM 650 leed (vermaak)

Ik zou het gewoon niet doen, of je moet hem gelijk goed maken. Op www.husaberg.org is veel te lezen over verbeteringen.
Geloof me: voor de kosten van de verbeteringen kun je beter een 525 ktm halen.
 
ok, nevermind dan... geen zin om na een week weer in de problemen te zitten. tzou ook woon werkverkeer af en toe zijn.. dusja dan gaat betrouwbaarheid over power :)
 
ok, nevermind dan... geen zin om na een week weer in de problemen te zitten. tzou ook woon werkverkeer af en toe zijn.. dusja dan gaat betrouwbaarheid over power :)


als je werk: reviseren van motoren is... dan zou ik een husaberg 650 bj 2003 halen _O- _O- *O* :Y zit je nooit zonder werk. Nadeel is wel dat je je werk mee naar huis neemt elke dag.... kan zorg dragen voor een burnout dus (letterlijk en figuurlijk):P

Husabergs (van voor 2004) zijn niet voor niets zo goedkoop }) na 2004 zijn ze iets beter, maar zeker nog geen KTM kwaliteit. Veel onderdelen kwamen toen wel van KTM maar (de ontwikkeling van) het blok bleef in de basis gewoon nog husaberg. Pas met het 570 model husaberg is er een door KTM ontwikkeld blok ingekomen. Maar die liggen in een geheel andere prijsklasse.

Zeker bij veel 1 cilinders geldt: goedkoop = duurkoop

de <2004 husaberg modellen hebben als zwakke punten:
Ontsteking (vocht er in, slecht starten / niet meer starten)
klepveren die breken (gelijk alles naar de GVD als je pech hebt) Dubbele klepveren van KTM passen)
drijfstang die breekt (zie mijn topic... echt alles stuk)
nokkenasketting (zowel geleider als ketting zelf slijten vrij extreem)
lagers balans as die exploderen (is bij de kopen van mijn revisie blok gebeurt. Ook die was daarna helemaal stuk)

Zijn maar vijf zwakke punten...
Daarbij begreep ik dat voor veel husaberg modellen sinds de daadwerkelijke overname door KTM er erg lastig aan nieuwe onderdelen te komen is. Dat maakt een revisie bijna onmogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is deze geworden:

zjf12g.jpg
 
dat was dan ook de bedoeling :9 een speelmoto naast mijn cbr 954
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan