tuff jug gebruik yamaha r6 2008+ (snelvulsysteem brandstof )

ricksmits

Die hard MF'er
17 mei 2015
407
1
Eindhoven
mederijders,

ik heb een vraagje.

voor het komende jaar ben ik een circuit R6 aan het bouwen en kort geleden heb ik tegen beter weten in een tuff jug aangeschaft. dit is een snelvulsysteem waar ik de brandstofkan op zijn kop de tank in kan drukken waarna die gevuld wordt.

voor het idee, met zo een vuldop
Tuff Jug Ripper Caps

nu zit er bij (o.a. ) de R6 een soort mandje onder de tankdop waardoor je dit systeem niet kan gebruiken.

zijn er meerdere mensen die hier een oplossing voor hebben? ikzelf heb alleen onderstaande kunnen vinden en dat is even meer werk maar daarna wel meteen permanent opgelost aangezien ik het niet zoek om met verschillende adapters te gaan sjouwen..

How to remove the 06+ tank "filler tube" or the metal basket under gas cap - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums
 
jah dat lijkt de voornaamste optie. alleen moet dan uiteraard eerst alle brandstof uit de tank.

ik hoop dat er iemand is die zegt neuu daar heb je ook dit of dat voor
 
Slijpen is ook geen probleem hoor.
Gewoon de dop eraf, alle brandstof, de pomp en explosafe eruit en een tijdje de tank achter de uitlaat van een auto leggen.
 
Zo, vandaag toch maar aan begonnen..

Tank eraf, pomp eruit en daarna de explosafe ( die er net in zat :+ )

drooggedept en 5 minuten perslucht erin en toen de stoute schoenen aangetrokken en een brandend stuk karton erin gegooid :') geen boem dus slijpen maar!

Paar flinke magneten erin gegooid dus nauwelijks slijpsel.. heb nu een kwartier perslucht en stofzuiger erin gehad en van de week even een litertje benzine rondschudden en weer aftappen!

Toppertje :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan