LED knipperlicht Yamaha Thunderace

fvrens

Rookie
10 feb 2014
10
0
Hallo,

Ik heb mijn Thunderace opgeleukt met LED knipperlichten en bijbehorend relais. Nu brandt het controlelampje alleen als ik het knipperlicht naar rechts aanzet (met led controlelampje). Met het gewone lampje gingen alle knipperlichten knipperen. Weet iemand wat bovenstaand probleem is en beter nog, hoe kan ik het oplossen?

Groeten Frank
 
Dat hij maar een kant op brtand komt doordat een led een diode is en maar een richting de stroom door laat. je kan 2 leds gebruiken die anti parallel staan.
Beter gebruik je het originele lampje en 2 diodes.
IK zal even het schema erbij zoeken.
 
De bovenste afbeelding is de originele situatie, de onderste de veranderde met 2 diodes en een draad naar massa.
full
 
Even een kickje omhoog omdat ik met hetzelfde zit en hier nog een paar vraagjes over heb...
Maakt het uit of ik de diode voor of na een stekkertje plaats?
Kan neem ik aan ook kort na de achter knipperlichtjes geplaatst worden? Als ik dat doe kan ik dan ook meteen de linker en rechter diode met elkaar verbinden en samen aan een van de "oude" knipperkabels binden? De andere knipperkabel kan ik dan als massa gebruiken toch? (verdient dan geen schoonheidsprijs omdat de kleuren dan niet meer kloppen maar is wel zo makkelijk)

Thanks!
 
Ohja... Bij wat voor winkels kan ik diodes kopen? Om nu voor 8 cent per stuk bij conrad te bestellen en vervolgens 5 euro aan verzendkosten te betalen vind ik ook zoiets...
 
Super, bedankt!
Weet iemand misschien de antwoorden op mijn andere vragen?
Waar je de diodes plaatst maakt voor de werking niet uit, zolang ze maar aangesloten worden volgens bovenstaand schema. Ik denk dat het aansluiten van de diodes het makkelijkst bij de fitting van het controlelampje is. Waar je de massa vandaan haalt maakt in dit geval ook niks uit. De stroom is minimaal.
 
Ik heb de diodes binnen. (Ik heb er 4 besteld). Kan ik deze ook bij ieder knipperlicht plaatsen? Ik kom namelijk moeilijk bij het controlelampje..
 
Ik heb de diodes binnen. (Ik heb er 4 besteld). Kan ik deze ook bij ieder knipperlicht plaatsen? Ik kom namelijk moeilijk bij het controlelampje..
Ja je kan ze met de anode aan de raw's maken en de cathodes maak je dan aan elkaar en met een draad weer naar je controlelampje. De andere draad van je controlelampje moet dan naar massa.
De draden die nu aan je controlelampje zitten komen al van je raw's vandaan, het lijkt me makkelijker die draden te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan