Suzuki gs 500 niet stationair, start moeilijk en knalt

flash760

Rookie
13 feb 2017
3
0
Beste lezers,

Ik heb afgelopen week een tweedehands motor bij een dealer gekocht. Een suzuki gs500 e uit 1994. Deze reed tijdens mijn testrit zonder problemen dus heb hem gekocht en heb het hele weekend gereden. Gisteravond begon tijdens het rijden de uitlaat ineens te knallen en de motor haperde en de kracht nam aanzienlijk af.

Sinds vandaag heeft de motor ook problemen met starten. moet de startknop lang inhouden en moet veel gas geven om de motor aan de praat te krijgen. eenmaal aan de praat blijft hij even op de 1000 touren staan om vervolgens steeds minder touren te hebben en vervolgens uit te vallen.

Heb er even een testritje mee gemaakt en de motor gaat heel stroef. Hij hapert heel erg en eenmaal hoger in de touren knalt de uitlaat continue. Ook wilt de motor niet hoger dan 8500 touren.

Ik heb zelf niet veel verstand van motoren en zou het heel fijn vinden als iemand hier een idee heeft wat het probleem kan zijn.

Hartelijk dank
 
Ik zou de carburateurs afstappen en kijken wat eruit komt. Ik verwacht bruine/zwarte troep :P

O ja en check (zeker nu aan het begin) met regelmaat je oliepeil. Je zal niet de eerste zijn die dit te laat doet en zijn GS500 in de soep hoort lopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan